آریا بانو

آخرين مطالب

در بسته خبری اجتماعی بخوانید؛

از تاثیرات آب سرد بر کبد تا تراموا به تهران می رسد اجتماعي

  بزرگنمايي:

بانو نیوز - آب سرد برای کبد ضرر دارد؟،«تراموا» به تهران می‌رسد؟،اول هفته آرام در بازار ، شناسایی املاک مازاد آموزش و پرورش و وضعیت دما و کیفیت هوای تهران در تابستان امسال از مهمترین اخبار اجتماعی ایسنا در نهمین روز تیرماه هستند.

به گزارش ایسنا، اداره اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران امروز شنبه (9تیر) 56 خبر را روی خروجی خود منتشر کرده است که مهمترین آن‌ها به همراه لینک در زیر آمده‌ است که با کلیک روی هر تیتر، متن کامل خبر قابل دسترسی است:
"تراموا" به تهران می‌رسد؟
چندی پیش پیشنهادی از سوی دفتر حمل و نقل ریلی درون شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور مبنی بر راه‌اندازی تراموا در مسیر اتوبوس‌های تندرو مطرح شد. در این پیشنهاد عنوان شده بود که مد جدید حمل و نقلی می‌تواند در مسیر اتوبوس های تندرو غرب به شرق و شمال به جنوب تهران حرکت کند و این تردد مانعی برای فعالیت اتوبوس‌ها نخواهد شد اما این پیشنهاد واکنش‌هایی از سوی شورای شهر و شهرداری تهران در پی داشت به طوری که رییس شورای شهر تهران برقی کردن سیستم BRT را گزینه کم‌هزینه تری نسبت به تراموا دانست و معتقد بود منطقی نیست تراموا را نیز در همین کریدور که هم مترو وهم BRT دارد، اجرایی کنیم.
یک بام و دو هوای شهرداری برای فعالیت"تاکسی‌های اینترنتی"
چند سالی است که تاکسی‌های اینترنتی در سطح شهر فعال هستند و با طی کردن فراز و نشیب‌هایی، بالاخره توانستند جای خود را در میان سبد حمل و نقلی شهروندان پیدا کنند. با اینکه در شهر تنها با گرفتن نماد اعتماد تجارت الکترونیک از دفتر توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت توانسته‌اند برای کسب و کار خود در فضای مجازی مجوز بگیرند اما هنوز برای جلب رضایت شهرداری تهران به عنوان فعالان حوزه تاکسی اینترنتی با مشکلاتی مواجه هستند.
دل‌نگرانی‌های دارویی تالاسمی‌ها + پاسخ سازمان غذا و دارو
دغدغه دسترسی به دارو همچنان برای تالاسمی‌ها وجود دارد و مشکلات دارویی این بیماران علی‌رغم همه اظهارنظرها و قول‌ها همچنان ادامه دارد و این بیماران هنوز هم دل نگران قیمت‌ها و همچنین تامین داروهایشان هستند به طوری که در این راستا میثم رمضانی - عضو هیات مدیره انجمن تالاسمی - با انتقاد از وضعیت دسترسی بیماران تالاسمی به داروهایشان گفت: طی چند روز گذشته 200 هزار ویال داروی دسفرال وارد شده و میزان سهمیه‌ای که مراکز درمانی اعلام کردند، 15 ویال برای بیماران است اما این میزان دارو، سهمیه یک هفته یک بیمار تالاسمی است و اگر قرار باشد بیمار شبی سه ویال هم مصرف کند، این میزان دارو جوابگوی نیاز یک هفته بیماران تالاسمی است البته هنوز این دارو هم توزیع نشده است.
"بیمه سلامت" بازاریابی تلفنی ندارد/ فعالیتی در حوزه بیمه تکمیلی نداریم
کوروش فرزین- مدیر کل بیمه سلامت استان تهران - با اشاره به آنچه که «کلاهبرداری برخی شرکت‌های بازاریابی فعال در حوزه پزشکی به نام بیمه سلامت" خواند، تاکید کرد: این سازمان فقط متولی بیمه پایه است و هیچ فعالیتی در زمینه بیمه‌های تکمیلی ندارد.
رابطه سن با «اعتیاد» بین زنان/ تسهیل شرایط فرزندخواندگی و دادن سهمیه به ایرانیان خارج ازکشور
انوشیروان محسنی بندپی - رئیس سازمان بهزیستی کشور - با اشاره به اشتغال 7000 معتاد بهبود یافته در سال ٩6 از فعالیت ١٢6 مرکز اقامتی ویژه زنان در کشور خبر داد و گفت: در بازه سنی ١5 تا ٢5 سال به ازای هر 6.6 مرد، یک زن، در بازه سنی ٢5 تا 44 سال به ازای هر ١6 مرد، یک زن و در بازه سنی 45 تا 6٠ به ازای هر ١٧ مرد، یک زن معتاد وجود داشته است.
پیگیری جدی حادثه ایرانشهر از سوی قوه قضائیه/امیدوارم لایحه حمایت از کودکان تصویب شود
معصومه ابتکار- معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده - با اشاره به در دستور کار قرار گرفتن رسیدگی به لایحه حمایت از کودکان در صحن مجلس اظهار کرد: امیدواریم این لایحه هر چه زودتر و طی هفته آینده به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.
شناسایی املاک مازاد آموزش و پرورش/ استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی مدارس
منصور مجاوری- مشاور وزیر آموزش و پرورش - با اشاره به اینکه مدتی‌ است روی اقتصاد و درآمدزایی آموزش و پرورش و مدارس کار می‌کنیم، گفت: در همین راستا با استان‌ها و شهرستان‌ها وارد مذاکره شده‌ایم تا بتوانیم با استفاده از ظرفیت‌های گوناگون مدارس درآمدزایی کنیم.
آغاز سنجش شایستگی‌های عمومی مدیران مدارس از فردا + جزییات
حسین صادقی - رئیس اداره برنامه‌ریزی سنجش صلاحیت‌های حرفه‌ای منابع انسانی آموزش و پرورش - اعلام کرد که فرآیند سنجش و ارزیابی شایستگی‌های مدیران مدارس در دو مرحله از روز یکشنبه ( ١٠ تیرماه ) آغاز شده است و تا پایان تیرماه ادامه خواهد داشت.
وضعیت دما و کیفیت هوای تهران در تابستان امسال
احد وظیفه - مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی - با اشاره به اینکه گرمترین دوره سال در کشور ما 15 تیر تا 15 شهریورماه است، بر تاثیر افزایش دما در تولید گاز آلاینده ازن و وقوع پدیده‌های گرد و غباری در کلانشهرها از جمله تهران تاکید کرد.
وی در مورد شرایط دمایی تهران اظهار کرد: دمای تهران این روزها حدود37 تا 39 درجه سانتیگراد است و انتظار می‌رود طی روزهای آینده در همین حدود باقی بماند.
اول هفته آرام در بازار
سرهنگ کیوان ظهیری-رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ - از آغاز هفته آرام در بازار تهران و مراکز خرید خبر داد و گفت: پلیس در کنار کسبه و شهروندان است.
وی درباره وضعیت بازار تهران و مراکز خرید در نخستین روز از هفته اظهارکرد: خوشبختانه با حضور پلیس و همراهی کسبه و شهروندان از اواخر هفته گذشته وضعیت بازار مطلوب و آرام بوده است و از صبح امروز نیز کسبه بازار تهران و دیگر مراکز و مجتمع های تجاری روز آرامی را در محل کار خود آغاز کرده‌اند.
پنج خبر پر بازدید سرویس اجتماعی ایسنا به شرح زیر است:
آب سرد برای کبد ضرر دارد؟
"تراموا" به تهران می‌رسد؟
اول هفته آرام در بازار
شناسایی املاک مازاد آموزش و پرورش/ استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی مدارس
وضعیت دما و کیفیت هوای تهران در تابستان امسال
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/54380/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فیلم های غیر اخلاقی در سنین پایین

از نظر بهداشت روان کودک سالم کیست؟

درس خواندن و خواب آلودگی درفصل بهار

به خاطر بچه‌ ها با همسرتان زندگی می‌ کنید؟

زبان آموزی در حین بازی

چطور به کودکان کمک کنیم تا بهتر و به اندازه بخوابند

اگر می خواهید از فرزندتان انتقاد کنید این نکات را به یاد داشته باشید

روش های مقابله با دزدی کودکان

این تکنیک‌ها برای افزایش تمرکز توصیه می‌شود...!

علت اصلی دعوای خواهر - برادرها

خاله‌بازی، استقلال کودک را افزایش می‌دهد

نشانه‌های کودکان با اعتماد به نفس بالا و پایین

چگونه فرزندانمان را برای امتحانات پایان سال آماده کنیم؟

استفاده کودکان از تلفن همراه، خوب یابد؟

مهمترین علل مکیدن انگشت در کودکان

عواقب تنبیه بدنی کودکان !

هوش فضایی کودک خود را تقویت کنید

با کودکان کنجکاو و سوالاتشان چه برخوردی داشته باشیم؟

عشق در پنجم دبستان!

چطور کودکان را در سفر سرگرم کنیم؟

خیال های آموزنده

چرا بعضی کودکان بد خط اند؟

با کودکی که انگشت در بینی می کند، چه کار کنیم؟

ریخت و پاش به کودکان چه می آموزد؟

علامت افسردگی کودکان چیست؟

کودکانی که در آینده افسرده می شوند

تاثیر موسیقی بر مهارت‌های کودکان

برای آرام کردن کودک از موسیقی استفاده کنید!

با تولد کودکم سرکار بروم یا نه؟‌

از کجا بفهمم کودکم به من علاقه دارد؟

چگونه با فرزندانمان صمیمی تر باشیم؟

بازی، آینه تمام نمای ویژگی های کودک

نوزادان از چه نوع موسیقی لذت می‌برند؟

16 نکته کلیدی برای رفتار با کودک بیش فعال

دور هدیه‌های تکراری برای کودکان را خط بکشید

فیلم‌های ترسناک در روحیه بچه ها چه تاثیری می گذارند

رفتارهای عجیب کودکان نوپا

کدام گریه کودک نشانه افسردگی است؟

یک زندگی هیجان انگیز

همه چیز در مورد پاسخگویی به سوالات مکرر کودک

به کودکان خود نگویید "من را تنها بگذار"

10 ویژگی بچه‌های مستعد اعتیاد !

بچه ها، عاشق شنیدن قصه های تکراری

قبل از تنبیه کردن کودکتان، حتماً بخوانید

فکر کودکان را پرواز دهیم

توصیه های مهم به مادران شاغل

خیال‌پردازی بچه ها خوبه یا بد؟

به کودکتان کمک کنید تا زودتر زبان باز کند

با این روش ها اعتماد به نفس کودکتان را بالا ببرید !

کودکان وقتی دروغ می‌گویند که: