آریا بانو

آخرين مطالب

زندان ها در کشورهای مختلف به چه شکل هستند؟ گوناگون

  بزرگنمايي:

آریا بانو - طبق آمار موسسه تحقیقات سیاست جنایی بیش از 10٫35 میلیون نفر در سرتاسر دنیا پشت میله های زندان به سر می برند. در مقایسه با سال 2000 آمار زندانیان زن در دنیا 50 درصد افزایش یافته است و این در حالی است که میانگین جمعیت زندانیان مرد تنها 18 درصد افزایش یافته است. تعداد جمعیت زندانیان در هر کشور متفاوت است. به عنوان مثال ایالات متحده از میان هر 100 هزار شهروند 698 زندانی دارد اما دانمارک 61 نفر. وضعیت زندانی ها در هر کشور متفاوت است. در برخی کشورها زندانیان به آلات موسیقی و یا حتی بازی های ویدیویی دسترسی دارند در حالی که در برخی کشورها زندانیان برای یک دستمال توالت با هم می جنگند.
با تصاویری که از سلول های کشورهای مختلف در ادامه آمده است می توان درک کرد که برخورد هر کشوری با جنایت و مجرمان چگونه است. شاید این تفاوت ها به علت تفاوت در موقعیت های اقتصادی باشد و یا ارزشی که هر جامعه به زندگی می دهد.
زندان آرانجوئز، اسپانیا

در این زندان به زندانیان اجازه داده می شود با والدین و یا کودکان خود در زندان زندگی کنند. هدف زندان آرانجوئز از ایجاد زمین های بازی، مهد کودک و نقاشی های روی دیوار این است که کودکان تشخیص ندهند پدرشان زندانی است.
زندان باستوی، نروژ

باستوی بزرگ ترین زندان نروژ با امنیت پایین است که در جزیره باستوی در Oslo Fiord قرار داد. این زندان از تمام جزیره استفاده کرده است و تنها قسمت شمالی جزیره برای عموم آزاد است. این زندان در واقع مثل یک جامعه کوچک است با حدود 80 ساختمان، جاده ها، مناطق ساحلی، مکان های فرهنگی، زمین فوتبال، زمین کشاورزی و جنگل. در این زندان جزیره ای فروشگاه، کتابخانه، دفاتر اطلاعاتی، خدمات سلامت، کلیسا، مدرسه و حتی یک فانوس دریایی با تجهیزاتی برای برگزاری جلسات و سمینارهای کوچک است.
زندان لوزیرا، اوگاندا

در زندان لوزیرا مسئولیت های زیادی به زندانیان محول می شود. زندانیان مسئول حفظ تعادل در بخش هایی هستند که زندگی می کنند. مثل پرورش، آماده سازی و انتشار غذا در بخش ها. زندانیان به آموزش و یادگیری تشویق می شوند. امنیت در این زندان بالاست و خشونت در آن معنایی ندارد. میانگین بازگشت زندانیان به لوزیرا کمتر از 30 درصد است.
زندان زنان سن دیگو، کلمبیا

زندانیان سن دیگو که به جرم اخاذی، دزدی و قاچاق مواد مخدر به این زندان آمده اند شب ها آزاد هستند در رستوران داخلی این زندان به عنوان آشپز، پیشخدمت و نظافتچی مشغول به کار شوند. هدف این زندان کمک به زندانیانی است که در روزهای پایانی حبس هستند و قصد بازگشت به جامعه دارند.
زندان هالدن، نروژ

این زندان در هالدن با 3 بخش اصلی از سرتاسر دنیا زندانی دریافت می کند اما دستگاه های امنیتی مطابق قوانین ندارد. هالدن دومین زندان بزرگ نروژ در سال 2010 با هدف توانبخشی ساخته شده و شبیه زندگی بیرون از زندان طراحی شده است. برای زندانیان ورزش و موسیقی فراهم است و کارمندان زندان غیرمسلح هستند تا حس یک جامعه عادی را ایجاد کنند. طراحی داخلی این زندان جایزه آرنستین آرنبرگ دریافت کرده است اما خیلی ها از آزادی بیش از حد آن انتقاد کرده اند.
زندان نورگرهاون، هلند

زندانیان نورگرهاون هر کدام یک تخت، تلویزیون، یخچال و یک حمام شخصی دارند. میزان جنایت در هلند بسیار پایین است به همین دلیل هلند تصمیم گرفته است زندانیان نروژ را در زندان خود جای دهد.
زندان اونومیچی، ژاپن

در ژاپن به علت بالا بودن جمعیت پیر کشور بیشتر زندانیان مسن هستند. زندانیان به نرده های مخصوص و غذاهای نرم دسترسی دارند و اوقات فراغت خود را به بافتنی و خیاطی می پردازند.
زندان بلک دلفین، روسیه

در این زندان وحشی ترین جنایتکاران از جمله قاتلان زنجیره ای و تروریست ها زندانی می شوند و تنها راه فرار از زندان مرگ است. زندانیان این زندان در مجموع 3500 نفر را به قتل رسانده اند.
زندان باریوس، سن میگوئل، السالوادور

این سلول ها تنها 3 متر عرض و 4 متر طول دارند اما بیش از 30 زندانی را در خود جای می دهند. سلول های زندان باریوس برای بازداشت های 72 ساعته ساخته شده اند اما برخی از زندانیان بیشتر از یک سال در سلول ها می مانند. زندانیان با وصل کردن لباس های خود به همدیگر و بستن آن از یک طرف سلول به طرف دیگر برای خود تخت درست می کنند تا بتوانند در این قفس کوچک خود را جای دهند.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/55912/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

این رفتارها جسم و روان تان را تخریب می کنند

10 نکته برای اینکه با وجود استرس راحت بخوابید

چرا شکست می‌خوریم؟

علت افسردگی زنان، در مراحل مختلف زندگی

چرا برخی از افراد از پیر شدن می‌ترسند؟

چگونه با مرگ عزیزان کنار بیاییم؟

اگر می‌خواهید آدم دل‌چسب‌تری باشید،رمان بخوانید!

با این روشها افسردگی را فراموش کنید

چطور مچ یک دروغگو را بگیرید؟

وقتی خبر ازدواج مجدد همسر سابقتان شما را به هم می‌ریزد

وقتی والدینتان خیانت می‌کنند چه باید بکنید

اعتماد چیزی که این روزها گم شده

چگونه در 50 سالگی جوانتر به نظر برسید!

چگونه میان خواهر و برادرها مصالحه کنیم؟

نقش خانواده در عبور ایمن نوجوان از فضای مجازی

بلوغ زودرس نوجوانان امروز، از علل تا راه های درمان

چطور مهرطلب ها را بشناسیم؟

آیا افراد باهوش‌ احمق‌اند؟

اگر دوست تان این ویژگی ها را دارد، دشمن شماست

دلشوره‌ و اضطراب ناگهانی را جدی بگیرید!

زبان بدن شما چه می گوید؟

چرا باید راز دار باشیم؟

فعالیت زیاد در شبکه‌های اجتماعی باعث افسردگی میشود

چرا اعتماد به نفسم پایین است؟

چرا وقتی عصبانی هستم به دیگران گیر می دهم؟

مدیریت زمان با این 8 ترفند مهم

اصلی ترین درمان های وسواس را بشناسیم

اختلال یادگیری چیست؟

با چنین روش هایی فقیر باقی می مانید!

راهکارهای ساده برای مدیریت افسردگی

گروه درمانی چیست؟

این عادت ها را همین حالا کنار بگذارید

چطور برای همه چیز وقت پیدا کنیم ؟

29 پیشنهاد برای قاطع تر شدن شما

آنچه باعث پیشرفت نکردن شما می شود، چیست؟

علایق و روحیات جنسی - روانی زن متولد آذر ماه

علایق و روحیات جنسی - شخصیتی مرد متولد آذر ماه

هر روز وقتی از خواب بیدار میشوم احساس خستگی میکنم

علایق و روحیات جنسی - روانی زن متولد دی ماه

علایق و روحیات جنسی - روانی مرد متولد دی ماه

چطور حرف به کرسی می نشیند؟

علایق و روحیات جنسی - روانی زن متولد بهمن ماه

6 شغلی که آمار خودکشی در آنها به شدت بالا است!!

بدترین راه های مقابله با اضطراب را بشناسید

علایق و روحیات جنسی - روانی مرد متولد بهمن ماه

علایق و روحیات جنسی - شخصیتی مرد متولد اسفند ماه

با کمک ذهنتان، دردتان را تسکین دهید

افراد باهوش چطور با کسانی که خوششان نمی‌آید رفتار می‌کنند

در مقابل انتقادها، چه کنیم؟

احساسات چگونه زندگی مالی را نابود می کنند؟