آریا بانو

آخرين مطالب

کیوی و سرماخوردگی چه رابطه‌ای باهم دارند؟ خانه داري

  بزرگنمايي:

آریا بانو - کیوی یکی از میوه‌های موثر در پیشگیری و بهبود علائم سرماخوردگی است. مصرف کیوی و سرماخوردگی باهم رابطه دارند؛ کودکان و افرادی که کیوی می‌خورند در حین سرماخوردگی دچار خس‌خس کمتری در سینه می‌شوند.


سرویس سلامت - میوه‌ سبز و شیرین کیوی سرشار از آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین‌های ث و ای است. ویتامین ث، نه تنها به درمان سرماخوردگی یا آنفولانزا کمک کرده، بلکه می‌توان از آن برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری‌ها نیز استفاده کرد. ویتامین ث باعث افزایش تولید آنتی بادی‌ها و سلول‌های سفید خون شده که به از بین بردن عفونت کمک می‌کنند. ویتامین E برای تولید ایمونوگلوبولین‌ها مورد نیاز است. ایمونوگلوبولین‌ها از بدن در برابر باکتری‌های بیماری زا محافظت می‌کنند.
روش‌های مصرف کیوی
کیوی را پوست کنده، خرد کنید و درون ماست بریزید. کیوی را خرد کرده و با انواع توت ترکیب کنید. از کیوی در سالاد‌های خود استفاده کنید. کیوی را به تنهایی مصرف کنید.
ویتامین ث و سیستم ایمنی کودک
سیستم ایمنی بدن یک مکانیسم دفاعی طبیعی برای مبارزه با عفونت‌های داخلی و خارجی است. بهترین راه برای تقویت سیستم ایمنی کودک، مصرف غذا‌های غنی از ویتامین ث است. تحقیقات نشان داده اند که ویتامین ث علاوه بر کمک به پیشگیری از سرماخوردگی، می‌تواند به کاهش شدت و مدت علائم سرماخوردگی نیز کمک کند.
مصرف کیوی برای درمان سرماخوردگی
محققان نیوزیلندی دریافته اند که مصرف کیوی طلایی، شدت و مدت علائم برخی از عفونت‌های دستگاه تنفسی فوقانی را کاهش می‌دهد. در یک مطالعه، تعدادی افراد مسن را به صورت تصادفی به دو گروه تقسیم کردند. به مدت یک ماه، یکی از گروه‌ها دو عدد موز در روز و گروه دیگر 4 عدد کیوی در روز مصرف کرده اند. سپس، در ماه بعد، جای گروه‌ها را با هم عوض کردند. استفاده از موز به عنوان پلاسبو یا دارونما به این علت بوده است که کالری موز نسبتا شبیه به کیوی بوده، اما ارزش غذایی آن کمتر است.
هدف این مطالعه، تعیین این موضوع بوده است که آیا مصرف منظم کیوی در مقایسه با موز می‌تواند باعث کاهش میزان بروز، استمرار و شدت علائم عفونت‌های دستگاه تنفسی فوقانی مانند سرماخوردگی شود یا خیر. نتایج تحقیق، کاهش خاصی در میزان بروز این بیماری‌ها نشان نداد. اما کسانی که در زمان مصرف کیوی، دچار بیماری شده بودند، شدت و مدت زمان احتقان سر و همچنین مدت زمان گلودرد در آن‌ها به طور قابل توجهی کاهش یافته بود. بیمار‌انی که موز مصرف کرده بودند، به مدت 5 روز دچار گلو درد و احتقان بودند، در حالی که بیمار‌انی که کیوی مصرف کرده بودند، پس از یک یا دو روز احساس بهبودی پیدا کردند. انتخاب افراد سالمند در این تحقیق به این علت بوده است که آن‌ها بیشتر مستعد ابتلا به عفونت‌های تنفسی هستند.

کودکان نیز بیشتر از بزرگسالان در معرض ابتلا به عفونت‌های دستگاه تنفسی قرار می‌گیرند. در یک مطالعه دیگر، 66 کودک پیش دبستانی را نیز به دو گروه (کیوی و موز) تقسیم کردند. در گروه کیوی، نه تنها بهبود قابل ملاحظه‌ای در علائم بیماری مشاهده شد، بلکه کودکان کمتری نیز به بیماری‌های سرماخوردگی و آنفلوانزا دچار شده بودند. به طور کلی، می‌توان این طور گفت که مصرف کیوی در کودکان می‌تواند احتمال ابتلا به سرماخوردگی و یا آنفلوآنزا را تا حدود 50 درصد کاهش دهد. هرچند، طبق گزارش ها، از هر 150 کودک، یک نفر به کیوی حساسیت دارد. بنابراین، کیوی برای همه افراد مناسب نیست.
آیا کیوی و سرماخوردگی رابطه خاصی باهم دارند؟ نظرات و تجربیات خود را در انتهای همین صفحه در قسمت ارسال نظر با مخاطبان ستاره در میان بگذارید.
بهاره قاسم پور

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/92628/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرزندتان را این گونه به مدرسه بفرستید

از آغوش مادر تا مهد کودک

چرا کودکان از مدرسه رفتن هراس دارند؟

چند نکته برای آنکه فرزندمان باهوش شود

جانشین‌های تنبیه بدنی در نظام تربیتی

آیا باید نگران خشونت در مدرسه باشید؟

آیا بـچه‌های چپ دست ایراد دارند؟

کودکانی که زیاد می فهمند!

سی راه ساده برای افزایش بهره هوشی کودکان

چرا نباید بچه‌ها را با هم مقایسه کرد؟

شیوه یادگیری فرزندتان را شناسایی کنید

تکنیکهاى والدین براى پاسخ به سؤالات جنسى کودکان

روش‌های ایجاد اعتماد به نفس در ‌کودکان

والدین مسئول و فرزندان تن پرور

سوالات جنسی کودکان را این جوری جواب دهید

شیوه صحیح تربیت کودکان از زبان کارشناسان

تلویزیون اضافه خاموش!

خشم در روزهای کودکی

مقابله با ترس بچه ها

اگر نوزاد پسر دارید، حتما بخوانید

کودکان بی خواب

درس‌های زندگی در بازی

با کودک کنجکاو چگونه رفتار کنیم؟

دوست خیالی کودک

با حسادت کودکان چه کنیم؟

شما پسردوست هستید یا دختر دوست؟

بزرگ‌ترین اشتباهات بچگانه بزرگترها

مگر تربیت هم دخترانه و پسرانه دارد؟

چطور از دروغ گفتن کودکان جلوگیری گنیم

به جای کودک فکر نکنیم

زبان کودکان را یاد بگیرید!

برای داشتن کودکی شاد و خوش‌بین

سن مناسب کودکان برای تنها گذاشتن در خانه چه سنی است؟

مزایای دو زبانه بودن کودک

آرامش را به کودکان خود بیاموزیم !

تحمل این شوری سخت است

چرا بچه ها دروغ می گویند ؟

عوامل بلوغ زودرس

ده راز پروش کودکی شاد

مشکلات حسادت به این هوو

سکان زندگی را به دستش بده

کودکتان میتواند با چند مهره، ریاضیدان شود!

کودکم از آرایشگاه می ترسد!

وقتی کودک روی اعصاب است چه واکنشی باید نشان داد؟

کودک بیش فعال را چگونه مهار کنیم؟

10 جمله ای که نباید به دوقلوها بگویید

کودک شما چه نوع شخصیتی دارد؟

کودکان خوشحال، کودکان عصبانی

5 باور اشتباه پدرانه

وقتی دختران با ظاهرشان کنار نمی آیند