آریا بانو

آخرين مطالب

برای ریزش مو چه باید کرد؟ خانه داري

  بزرگنمايي:

آریا بانو - برای ریزش مو چه باید کرد؟ مراقب رژیم غذایی خود باشید. مصرف ویتامین را فراموش نکنید. آرامش خود را حفظ کنید. با مو‌های خود مهربان باشید.


سرویس آرایش و زیبایی – احتمالا همه افراد در برهه‌ای از زمان با این سوال مواجه شده اند که " برای ریزش مو چه باید کرد؟ " در این مقاله، به 10 راه کار طبیعی اشاره خواهیم کرد که می‌توانند به کاهش روند ریزش مو و حفظ سلامت آن کمک کنند.
1. مراقب رژیم غذایی خود باشید
پروتئین عنصری سازنده در بافت‌های بدن از جمله مو‌ها است. اطمینان حاصل کنید که به اندازه کافی پروتئین مصرف می‌کنید. بهترین منابع پروتئین عبارتند از: شیر، سفیده تخم مرغ و ماهی.
همچنین مواد غذایی حاوی اسید چرب امگا 3 مانند ماهی قزل آلا و ماهی خال مخالی را دو یا سه بار در هفته مصرف کنید. علاوه بر این، یک یا دو قاشق غذاخوری تخم کتان آسیاب شده را هر روز مصرف کنید.
2. مصرف ویتامین را فراموش نکنید
ویتامین A برای سلامت مو‌ها بسیار مهم است، زیرا به سنتز چربی کمک می‌کند. محصولات غذایی غنی از ویتامین A عبارتند از: سبزیجات برگ دار، هویج و تخم مرغ.
ویتامین B12 به تولید گلبول‌های قرمز کمک کرده و ویتامین E باعث بهبود گردش خون می‌شود که در نهایت اکسیژن بیشتری برای بدن فراهم خواهد شد. هر چقدر اکسیژن بیشتر باشد، مو‌ها سالم‌تر خواهند بود.
برخی از مهم‌ترین مواد معدنی برای سلامت مو عبارتند از: کلسیم، مس، آهن، منیزیم و روی. شما می‌توانید این مواد را از طریق مصرف سبزیجات مختلف تامین کرده یا روزانه مکمل‌های معدنی مصرف کنید.

3. با پزشک خود مشورت کنید
بسیاری از افراد که مو‌های خود را بدون دلیل خاصی از دست می‌دهند، معمولا دچار عدم تعادل هورمون‌ ها شده‌اند. اگر دیگر علائم عدم تعادل هورمون را مشاهده کردید، با پزشک خود مشورت کنید. شما همچنین می‌توانید از مکمل‌های طبیعی برای تنظیم هورمون‌ها استفاده کرده و غذا‌هایی را مصرف کنید که به بهبود سطح هورمون‌ها کمک می‌کنند.
علاوه بر عدم تعادل هورمون ها، بیماری‌های دیگری نیز می‌توانند منجر به ریزش مو شوند. مانند استرس، کم کاری تیروئید ، کم خونی و مصرف دارو‌های خاص برای بیماری‌های قلبی.
4. عادت‌های بد خود را کنار بگذارید
سیگار کشیدن باعث کاهش گردش خون می‌ شود. نوشیدن الکل و کافئین باعث اختلال در دستگاه ایمنی بدن شده که می‌تواند به ریزش موی بیشتر منجر شود. بنابراین بهتر است عادت‌های بد خود را کنار بگذارید.
همچنین به یاد داشته باشید که به اندازه کافی آب مصرف کنید. هیدراته بودن بدن برای رشد و سلامت بافت‌ها بسیار مهم است. ساقه مو به طور عمده از آب تشکیل شده است. حداقل 8 لیوان آب در روز بنوشید. همچنین از مصرف نوشیدنی‌های گازدار خودداری کنید، زیرا باعث تضعیف دستگاه ایمنی بدن خواهند شد.

5. آرامش خود را حفظ کنید
معمولا در بیشتر موارد، ریزش مو ناشی از استرس و اضطراب است. برای کاهش استرس و آرامش ذهن خود، مدیتیشن یا یوگا را امتحان کنید.
6. ورزش
ورزش منظم و عرق کردن باعث می‌شوند تا منافذ مو باز و تمیز شوند. همچنین، ورزش به طور کلی باعث سلامت شما شده که این امر به رشد بیشتر مو‌ها نیز کمک می‌کند.
7. ماساژ سر با اسانس‌های روغنی
ماساژ پوست سر به تحریک فولیکول‌های مو و افزایش رشد مو کمک می‌کند. اسانس‌های روغنی مانند اسطوخدوس، رزماری و آویشن نیز مانع از نازک شدن مو یا طاسی می‌شوند. چند قطره از اسانس‌های روغن اسطوخدوس، رزماری یا آویشن را با روغن‌های حامل مانند زیتون، نارگیل یا بادام ترکیب کنید. پوست سر خود را به آرامی با روغن ماساژ دهید. سپس، مو‌های خود را به مدت یک ساعت پوشانده و بعد با شامپو آن‌ها را بشویید. از این روش یک بار در هفته استفاده کنید.

8. آب میوه‌های طبیعی
شما می‌توانید پوست سر خود را با آب سیر، آب پیاز یا آب زنجبیل ماساژ دهید. بگذارید این مواد یک شبانه روز بر روی سر شما باقی بمانند. سپس صبح آن‌ها را کاملا بشویید.
9. آنتی اکسیدان‌ها
چای سبز حاوی آنتی اکسیدان‌هایی است که مانع از ریزش مو و افزایش رشد مو می‌شوند. دو کیسه چای سبز را در یک فنجان آب دم کنید و به مدت یک ساعت بر روی سر خود گذاشته، سپس آن را بشویید.
10. با مو‌های خود مهربان باشید
مو‌های نازک می‌توانند شکننده باشند. بنابراین، با ملایمت با آن‌ها رفتار کنید.
مو‌های خود را با دمای خنک و پایین سشوار کنید و از اتو‌های مو و بابلیس کمتر استفاده کنید. سعی کنید رنگ مو‌های خود را تنها یک یا دو درجه روشن‌تر یا تیره‌تر کنید. هرچقدر تغییرات رنگ شدیدتر باشند، مواد شیمیایی بیشتری مصرف شده و مو‌ها بیشتر از بین خواهند رفت. اگر از ژل یا اسپری مو استفاده می‌کنید، آن‌ها را سریع شانه بزنید و نگذارید تا خشک شوند. زیرا در این حالت مو‌ها سفت‌تر و شکننده‌تر می‌شوند. زمانی که مو مرطوب است، از شانه‌های دندانه درشت استفاده کرده و به آرامی مو‌ها را شانه کنید. در موارد غیرضروری از براشینگ، فر کردن یا صاف کردن مو خودداری کنید. استفاده بیش از حد از این تکنیک ها، باعث تضعیف ریشه مو می‌شوند.
برگرفته از: onegoodthingbyjillee.com
بهاره قاسم پور

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/99331/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تبلت کودکان را باهوش میکند؟!

فرزندان مادران شاغل سالم ترند یا خانه دار؟

از چه سنی به کودکمان زبان و ریاضی یاد بدهیم؟

آموزش عشق و نفرت به بچه ها !

مزایا و معایب تک‌فرزندی !

هر لباسی را در حضور کودکان نپوشید

کدام بچه‌ها صاحب شغل می‌شوند؟

اوتیسم و راههای کاهش آن در کودکان

علت مکیدن انگشت در نوزادان

علل اختلالات یادگیری در کودکان چیست؟

اگر برای کودکم تبلت نخرم عقده ای می شود!

خوابگردی در کودکان

نوازش کودکان، هورمون استرس را کم می‌کند!

این کودکان در آینده دچار مشکلات جنسی می شوند

پرستار کودک را در این شرایط اخراج کنید !

چرا فرزندم لکنت زبان دارد؟

10 نکته برای افزایش اعتماد به نفس در دختران

چگونه کودکانی شوخ طبع پرورش دهیم !

چرا نباید فرزندانتان را با کودکان دیگر مقایسه کنید

چطور می توان از اضطراب کودکان پیشگیری کرد؟

کودک درون باید بیاید بیرون

چرا فرزندم خجالتی است؟

چند نکته اساسی درباره بازی با کودکان

چگونه هوش هیجانی کودکان را بالا ببریم؟

برای مقابله با پرخاش‌گری کودک چه می‌توان کرد ؟

آیا کودک، برای تنها ماندن، آماده است؟

تاثیرات مثبت و منفی انیمیشن ها روی کودکان

چرا وابستگی برخی بچه ها به اقوام بیشتر از پدر و مادرشان است؟

معایب و مزایای مهد رفتن بچه ها

آموزش الفبا قبل از دبستان درست است؟

شناسایی اختلالات یادگیری در کودکان

چرا نباید کودکان را با هم مقایسه کرد

نکاتی که بهتر است والدین از آنها آگاه باشند !

معجزه ای که موسیقی بر کودکان دارد

برای بچه دار شدن تا چه سنی فرصت داریم؟

حافظه کودک را چگونه تقویت کنیم؟

چگونه انضباط شخصی را به کودکان آموزش دهیم؟

وقتی یک فرشته کار بد می کند!

احساسات ناخوشایندی که کودک باید تجربه کند

چه موزیکی مناسب بچه ها است؟

بازیهایی مناسب بچه های بیش فعال

چگونه با بچه‌هایمان دوست باشیم؟

در چه مواقعی باید کودکمان را پیش روانشناس ببریم؟

نابغه پروری را از چه سنی شروع کنیم؟!

مهم ترین عوامل بددهنی کودکان و راه حل های اصلاح بدزبانی

با چند روش ساده استعداد کودکتان را شناسایی کنید !

چرا کودکتان مو می کشد؟

کودکتان را با این روش ها نخبه کنید !

رفع عذاب وجدان مادران شاغل با این روش ها !

بچه‌های باهوش چه اسباب‌ بازی‌ هایی دوست دارند؟ (قسمت اول)