آریا بانو
طرز تهیه سوپ پاکسازی کننده هویج و زنجبیل
پنجشنبه 4 بهمن 1397 - 12:49:26
آریا بانو - در طول ماه های سرد سال هیچ چیزی به اندازه یک سوپ گرم حس خوبی نمی دهد. اما به جای سوپ های آماده بد نیست خودمان دست به کار شویم و یک سوپ تازه و خوشمزه درست کنیم. این غذای سالم و خوش عطر و بو را می توانید کمتر از 1 ساعت درست کنید. اگر لبنیات نمی خورید می توانید به جای شیر از شیر نارگیل استفاده کنید.
مواد مورد نیاز:
6 عدد هویج بزرگ خرد شده 1 عدد پیاز زرد متوسط خرد شده 1 قاشق غذاخوری سیر خرد شده 3 قاشق غذاخوری زنجبیل تازه خرد شده 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون 2 قاشق چای خوری نمک دریا ½ قاشق چای خوری فلفل سیاه 1 قاشق چای خوری پونه کوهی خشک 4 پیمانه عصاره سبزیجات 1 عدد کنسرو شیر نارگیل نکته: برای این که عطر زنجبیل بیشتر شود 1 قاشق غذاخوری دیگر زنجبیل تازه خرد شده به مواد اضافه کنید. می توانید 1 قاشق چای خوری زردچوبه نیز اضافه کنید.

مرحله اول
روغن زیتون را داخل یک قابلمه بزرگ گرم کنید و پیاز، سیر، زنجبیل و ادویه جات را داخل قابلمه بریزید. به مدت 7 دقیقه تفت دهید تا پیازها شفاف شود.

مرحله دوم
هویج و عصاره سبزیجات را اضافه کرده و شعله را زیاد کنید تا بجوشد.

مرحله سوم
شعله را کم کنید و اجازه دهید به مدت 20 الی 25 دقیقه بجوشد تا زمانی که هویج ها کاملا نرم و پخته شود.

مرحله چهارم
شیر نارگیل را اضافه کرده هم بزنید و اجازه دهید سرد شود.

مرحله پنجم
مواد را داخل مخلوط کن یا غذاساز بریزید و مخلوط کنید تا مواد نرم و یکدستی به دست بیاید.

دوباره مواد را داخل قابلمه بریزید و روی حرارت کم گرم کنید. این سوپ خوشمزه را با سبزیجات تازه و مقدار کمی شیر نارگیل تزئین کرده و سرو کنید.

استفاده از مطالب بدونیم فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع ، بلا مانع است.

http://www.banounews.ir/fa/News/121441/طرز-تهیه-سوپ-پاکسازی-کننده-هویج-و-زنجبیل
بستن   چاپ