آریا بانو
تأثیرمصرف زیاد ماست در کاهش احتمال ابتلا به دیابت نوع دوم
شنبه 27 بهمن 1397 - 17:44:09
آریا بانو - دکتر همه / کلسیم، منیزیوم و اسیدهای چرب خاصی در محصولات لبنی وجود دارد که با کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع دوم مرتبط هستند.
گنجاندن ماست بعنوان بخشی از رژیم غذایی سالم از اهمیت زیادی برخوردار است. پس از اعلام دانشمندان در خصوص کاهش خطر بروز دیابت نوع دوم در اثر مصرف زیاد لبنیات ،دانشمندان به بررسی میزان تاثیر مصرف مقادیر زیاد ماست بر خطر ابتلا به دیابت نوع دوم پرداختند. مصرف مقادیر زیاد ماست حتی پس از در نظر گرفتن شاخص توده ی بدنی ،سن و ریسک فاکتورهای بروز بیماریهای مزمن با کاهش خطر ابتلا به دیابت مرتبط است این درحالی است که مصرف سایر محصولات لبنی چنین تاثیری نخواهد داشت.
بر اساس تحقیق اخیر، مصرف مواد لبنی و سلامت بیش از 195 هزار متخصص سلامت که درطی چند دهه جمع آوری شده بود، آنالیز گردید. دراین مطالعه 15 هزار نفر از افراد شرکت کننده درطی مدت مطالعه به دیابت نوع دوم مبتلا شدند.دانشمندان دریافتند مصرف زیاد ماست با کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع دوم در ارتباط است. دانشمندان با آنالیز اطلاعات جمع شده از سه مطالعه ی بزرگ به این نتایج دست یافتند و یافته های خود را در مجله ی پزشکی بی ام سی منتشر نمودند.
محققان دریافتند که مصرف زیاد ماست با کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع دوم در ارتباط است . کلسیم، منیزیوم و اسیدهای چرب خاصی درمحصولات لبنی وجود دارد که با کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع دوم مرتبط هستند.

http://www.banounews.ir/fa/News/126964/تأثیرمصرف-زیاد-ماست-در-کاهش-احتمال-ابتلا-به-دیابت-نوع-دوم
بستن   چاپ