آریا بانو
غذای اصلی/ مرغ با سس مرکبات؛ طعمی لذیذ و ویتامین دار
جمعه 2 فروردين 1398 - 15:14:29
آریا بانو -
غذای اصلی/ مرغ با سس مرکبات؛ طعمی لذیذ و ویتامین دار
٢٠٨
٠
سیب / چی لازم دارم:
مرغ کامل : یک عدد متوسط
کره آب شده : 50 گرم
آب پرتقال : نصف پیمانه
آب لیمو ترش و آب نارنج : از هر کدام دو قاشق چای خوری
نمک و فلفل : به میزان لازم
مواد لازم برای داخل شکم مرغ :
فلفل دلمه ای کوچک :یک عدد
فلفل سبز تند : یک عدد
پیاز متوسط : دو عدد
ادویه مرغ ، ادویه کاری و زردچوبه : از هر کدام یک قاشق چای خوری
نمک و فلفل : به میزان لازم
چطور بپزم:
در یک کاسه همه ادویه ها ، نمک و فلفل را با هم مخلوط کنید. کره آب شده را با آب پرتقال ، آب نارنج ، آب لیموترش ، نمک و فلفل سیاه خوب مخلوط کنید. یکی از پیازها را چهار قاچ کنید فلفل سبز و فلفل دلمه ای را بزرگ خورد کنید. مرغ شسته شده را روی سطح کار قرار داده و داخل شکم مرغ را اول با مخلوط ادویه مزه دار و بعد با پیاز ، فلفل دلمه ای و فلفل سبز پر کنید. حالا با خلال دندان شکم مرغ را ببندید. فر را روی 180 درجه سانتی گراد روشن کنید. تمام قسمت های مرغ را با مخلوط کره و آب مرکبات خوب مزه دار کنید. یک عدد پیاز باقی مانده در دستور را به صورت حلقه ای برش بزنید و کف ظرف مخصوص فر بچینید. مرغ مزه دار شده را روی پیاز ها قرار داده و بقیه مخلوط کره و آب مرکبات را داخل ظرف بریزید. سر ظرف را با فویل بپوشانید و مرغ را در فر گذاشته و اجازه دهید یک ساعت بپزد ، بعد فویل را از روی ظرف بردارید و کمی از سس که مرغ در آن قرار دارد را روی مرغ بپزید و اجازه دهید مرغ بدون فویل نیم ساعت دیگر بپزد تا روی آن برشته شود. بعد از آماده شدن ، مرغ را در ظرف سرو گذاشته و سس را روی آن بریزید یا می توانید سس را در ظرفی جدا ، کنار مرغ سرو کنید.
برای درست کردن یک سس عالی از آب مرکبات فقط کافی است یک لیوان آب پرتقال ، دو قاشق غذاخوری آب لیموترش ، یک قاشق مرباخوری آرد ذرت با کمی نمک و فلفل را در یک دیگ بریزید و روی حرارت ملایم هم بزنید تا یک سس نسبتاً غلیظ برای سرو کنار غذا درست کنید.
* اگر همیشه موقع طبخ مرغ از بوی بد آن ناراضی هستید ، می توانید برای گرفتن بوی مرغ علاوه بر پیاز از یک عدد فلفل دلمه ای کوچک هم استفاده کنید.

http://www.banounews.ir/fa/News/140794/غذای-اصلی--مرغ-با-سس-مرکبات؛-طعمی-لذیذ-و-ویتامین-دار
بستن   چاپ