آریا بانو
12 ترفند آرایشی برای آسان تر کردن زندگی خانم ها
دوشنبه 23 ارديبهشت 1398 - 01:20:31
آریا بانو -
12 ترفند آرایشی برای آسان تر کردن زندگی خانم ها
٩٧٩
٠
مگ بن / شکی نیست، که آرایش کردن کار سختی به حساب می‌آید و معمولا اغلب خانم ها به دنبال چند ترفند آرایشی کاربردی برای آسان تر کردن روند انجام این کار هستند. آرایش کردن کار جذابی است، که نیاز به دقت فراوانی دارد. البته داشتن تجربه نیز در نتیجه نهایی آرایش و زیبایی، نقش موثری دارد.
هر خانمی دوست دارد، آن‌قدر حرفه‌ای باشد که بتواند به آسانی یک آرایش سریع و در عین حال زیبا را روی صورت خودش به نتیجه برساند و با صرف وقت و تلاش کمتر، یک آرایش زیبا و قابل قبول داشته باشد. انجام این کار نیازمند یاد گرفتن ترفندهایی خاص و انجام آن‌ها است. در ادامه این مقاله قصد داریم 12 ترفند آرایشی سریع و هوشمندانه را برای آسان‌تر کردن زندگی خانم‌ها به شما معرفی کنیم.
چند ترفند آرایشی کاربردی که همه خانم ها باید بدانند
در دنیای آرایش و زیبایی معمولا ترفندهای زیادی برای انجام آرایش های مختلف ارائه می‌شود. این ترفندها را می‌توان از آرایشگرها و بلاگرهای آرایش و زیبایی فراگرفت. البته یاد گرفتن برخی از این ترفندها آن‌طور که در تصاویر آموزشی افراد حرفه‌ای می‌بینید، آسان نیست و درست انجام دادن آن‌ها نیاز به تمرین دارد.
این ترفندها هر چند که می‌توانند به آسان‌تر شدن زندگی خانم‌ها کمک کند، اما ممکن است، در ابتدا برای یاد گرفتن و درست نتیجه گرفتن از آن‌ها نیاز به تکرار و تمرین باشد. اما باید به شما این مژده را بدهیم، که با یاد گرفتن این چند ترفند آرایشی به زودی می‌توانید در مدت زمان چند دقیقه و با چند لوازم آرایش محدود، یک آرایش حرفه‌ای برای مهمانی‌های رسمی و مهم یا مهمانی‌های دوستانه و خودمانی‌تان داشته باشید.
1- به جای مداد چشم از خط چشم مایع استفاده کنید
شاید در ظاهر، کشیدن خط چشم مایع دشوارتر از کشیدن مداد چشم باشد،‌ اما در عمل استفاده از خط چشم مایع بسیار آسان‌تر است و اصلاح آن نیز به مراتب راحت‌تر خواهد بود. همچنین خط چشم مایع ماندگاری بیشتری روی پوست دارد. اگر اصرار به استفاده از مداد چشم دارید، ابتدا یک خط سرتاسری باریک با آن ایجاد کنید و سپس برای بهتر و زیباتر دیده شدن چشم ها و خط چشم،‌ با خط چشم مایع آن را اصلاح کنید.
2- برای پرتر شدن مژه های خود، روی آن‌ها پودر بزنید
این ترفند آرایشی آسان می‌تواند به پرحجم تر دیده شدن مژه های شما کمک کند. با استفاده از یک براش نرم می‌توانید پودر صورت را به صورت ضربه‌ای و شلاقی به مژه‌های خود بزنید و پس از آن برای ریمل زدن اقدام کنید. این کار باعث می‌شود که مژه‌های شما پرتر دیده شود.
3- از ریمل به جای خط چشم استفاده کنید
به لطف تشابهاتی که در تولید ریمل و خط چشم های امروزی وجود دارد، می‌توان هر یک از آن‌ها را به جای دیگری استفاده کرد. اگر خط چشم در دسترس ندارید، با یک
و برداشتن مقدار کمی از مایع ریمل می‌توانید یک خط چشم شکیل و زیبا در پشت پلک خود بکشید.
4- خط چشم گربه ای را به صورت مرحله‌ای رسم کنید
کشیدن خط چشم گربه‌ای برای بسیاری از خانم‌ها، روندی سخت و دشوار است. برای آنکه بتوانید به راحتی خط چشم گربه‌ای تمیز و یکسانی در پشت هر دو پلک خود بکشید، بهتر است، این کار را به صورت چند مرحله‌ای انجام دهید. آسان‌ترین روش انجام این کار را به صورت قدم به قدم و در 6 مرحله در تصویر مشاهده می‌کنید.
5- بعد از دندان ها حتما لب های خود را مسواک بزنید
پس از آنکه دندان‌های خود را مسواک می‌زنید، با یک مسواک خشک لب‌های خود را نیز مسواک بزنید. این کار باعث از بین رفتن لایه پوست مرده روی لب‌های شما می‌شود و جریان خون موجود در لب‌ها را افزایش می‌دهد. افزایش جریان خون در لب باعث صورتی‌تر شدن و برجسته‌تر شدن آن می‌شود. بنابراین مسواک زدن لب‌ها به زیباتر شدن آن‌ها کمک می‌کند.
6- ریمل تمام شده خود را با آب گرم دوباره زنده کنید
اگر ریمل شما تمام شده یا احساس می‌کنید، دیگر غلظت لازم را برای استفاده ندارد و خشک به نظر می‌رسد، می‌توانید برای زنده کردن دوباره آن به آب جوش پناه ببرید. البته اصلا به این معنا نیست که آب جوش را داخل ریمل خود بریزید، زیرا این کار خطرناک است و احتمال میکروبی شدن ریمل و در نتیجه آسیب رسیدن به چشمان شما را افزایش می‌دهد. برای این کار بدنه ریمل را در یک لیوان آب داغ قرار دهید و چند دقیقه صبر کنید. مواد خشک شده داخل ریمل با گرم شدن بدنه آن نرم و تازه می‌شود و ریمل شما را تا مدت‌ها بعد قابل استفاده خواهد کرد.
7- برای رژگونه از رژلب خود استفاده کنید
همه ما خاطراتی از دوران بچگی در این باره داریم. این خاطره مربوط به زمانی می‌شود، که مادر یا مادربزرگ‌های‌مان به جای استفاده از رژ گونه، ماتیک‌های خود را به مقدار کم روی گونه خود می‌زدند و با انگشت پخش می‌کردند. در واقع استفاده از رژلب روی گونه‌ها می‌تواند کمبود رژگونه را برطرف کند. برای استفاده از رژلب به عنوان رژگونه بهتر است مقدار کمی از آن را روی گونه‌های خود بکشید و سپس با سرانگشتان خود آن را در جهت گونه‌های‌تان پخش کنید.
8- از پودر دندان برای سفید کردن دندان‌های خود استفاده کنید
دندان‌های سفید جزء مهمی از زیبایی هر فرد به حساب می‌آید. یک آرایش خوب درصورتی نتیجه نهایی زیبایی از خود نشان می‌دهد که شما هنگام لبخند زدن، دندان‌های سفید و براقی داشته باشید. برای اینکار می‌توانید به جای صرف هزینه‌های گزاف در دندان‌پزشکی، از پودر سفیدکننده دندان استفاده کنید. البته پیش از استفاده حتما با دندانپزشک خود مشورت کنید. زیرا این پودر برای دندان‌های حساس و دندان‌هایی که مینای آسیب‌دیده یا آسیب‌پذیر دارند مناسب نیست.
9- برای تمیز کردن صورت خود از اسفنج صورت استفاده کنید
برای تمیز کردن پوست صورت خود پس از آرایش می‌توانید از اسفنج‌های مخصوص صورت استفاده کنید. این اسفنج‌ها علاوه بر اینکه به صورت سطحی پوست‌تان را لایه‌برداری می‌کنند و مانع از بروز آکنه می‌شوند، باعث پاک شدن کامل مواد آرایشی از پوست‌تان می‌شود. همچنین حالتی ماساژگونه روی صورت شما ایجاد می‌کند، گردش خون را در صورت شما افزایش می‌دهد و در نتیجه باعث شادابی و طراوت ظاهری پوست‌تان می‌شود. در حال حاضر اسفنج جلبک دریایی بهترین نوع اسفنج برای تمیز کردن پوست در دنیا به حساب می‌آید.
10- همیشه به صورت عمودی ریمل بزنید
استفاده از ریمل روی مژه‌های پایین و بالا، روش اصولی خاصی دارد که معمولا نادیده گرفته می‌شود. برای این کار بهتر است فرچه ریمل را به صورت عمودی بگیرید و با مژه‌های خود در تماس قرار دهید. این کار بسیار آسان است و بهترین ترفند برای ریمل زدن به حساب می‌آید. این کار باعث طبیعی‌تر دیده شدن مژه‌ها و بلندتر به نظر رسیدن آن‌ها می‌شود.
11- افسانه کوتاه کردن مژه ها برای بلندتر شدن آن‌ها، دروغی بیش نیست
شاید قدیم‌تر استقبال زیادی از افسانه کوتاه کردن مژه‌ها برای بلندتر به نظر رسیدن آن‌ها می‌شد، اما باید بدانید که این ترفند آرایشی دروغی بیش نیست. کندن و کوتاه کردن مژه ها اشتباه بزرگی است که نه به بیشتر شدن ضخامت آن‌ها کمک می‌کند و نه باعث بلندتر شدن‌شان می‌شود. اگر مژه‌های خود را اشتباها کوتاه کنید، یک تا دو ماه زمان می‌برد تا دوباره بلند شود و به حالت قبل بازگردد. پس حواس‌تان باشد که به هیچ عنوان این کار را انجام ندهید.
12- برای رشد طبیعی ابروهای خود اقدام کنید
ابروهای پرپشت و طبیعی در زیباتر شدن جلوه صورت شما تاثیر بسیار زیادی دارد. برای آنکه ابروهای پرپشت و طبیعی داشته باشید، راهکار آسان و موثری وجود دارد. از روغن نارگیل برای تقویت ابروهای خود استفاده کنید. این روغن حاوی ویتامین E بوده و در رشد مو بسیار تاثیرگذار است. همچنین برای دریافت نتیجه بهتر می‌توانید از ترکیب یک به یک روغن نارگیل و روغن کرچک استفاده کنید. این روغن را دو تا سه هفته به صورت روزانه روی ابروهای خود بکشید و هر بار پس از 20 تا 30 دقیقه ابروهای‌تان را با آب گرم شستشو دهید.

http://www.banounews.ir/fa/News/157389/12-ترفند-آرایشی-برای-آسان-تر-کردن-زندگی-خانم-ها
بستن   چاپ