آریا بانو
مرغ را با دستور ایتالیایی امتحان کنید
يکشنبه 29 ارديبهشت 1398 - 20:02:18
آریا بانو -
مرغ را با دستور ایتالیایی امتحان کنید
٢٩٦
٠
آلامتو / در این مطلب یک غذای بین الملل خوشمزه از کشور ایتالیا رو معرفی می کنیم : مرغ ایتالیایی . زمان تهیه این غذا 20 دقیقه می باشد .
چی لازم دارم:
یک فنجان پنیر رنده شده پارمیسان
2 قاشق غذاخوری پونه خشک
1 قاشق غذاخوری جعفری خرد شده تازه و یا 1 قاشق چای خوری جعفری خشک
1/2 قاشق چای خوری پودر سیر
1/4 قاشق چای خوری فلفل
3 قاشق غذاخوری مارگارین آب شده
4 عدد سینه مرغ نصفه بدون پوست
چطور بپزم:
در ظرفی مناسب 5 مورد اول مواد غذایی لازم رو با هم ترکیب می کنیم . سپس تکه های مرغ رو با مخلوط ادویه و مارگارین آب شده ترکیب می کنیم .
تکه های مرغ و چاشنی مخلوط رو در یک ظرف روغن بریزید و مابقی مخلوط و مارگارین آب شده رو نیز اضافه کرده سپس در دمای 425 درجه به مدت 15 تا 20 دقیقه در فر گذاشته .
نوش جان و لذت ببرید !
خواص مواد غذایی اصلی :
مرغ سرشار از پروتئین است و 120 گرم آن حدود 70 درصد نیاز بدن به پروتئین رو تامین می کند . در سالمندان برای پیشگیری از کاهش تراکم استخوان پروتئین مرغ بسیار مفید هست و باید در حد تعادل استفاده شود زیرا در رژیم های غذایی پرپروتئین سبب تشدید پوکی استخوان می شود . مرغ منبع بسیار خوبی از ویتامین B3 می باشد . این ویتامین ضد سرطان بوده . مصرف مرغ از بروز آلزایمر نیز جلوگیری می کند . 120 گرم گوشت مرغ حدود 32 درصد نیاز انسان به ویتامین B6 رو تامین می کند . که در سلامت قلب و عروق بسیار مفید است . از مرغ به عنوان یک غذای خوب برای تامین انرژی سوخت و ساز بدن می توان نام برد . مرغ را می توان جایگزینی ایده آل برای گوشت قرمز دانست . مرغ ترکیب مناسبی از ویتامین های مورد نیاز بدن است و در غذاهای زیادی می توان از آن استفاده کرد

http://www.banounews.ir/fa/News/160405/مرغ-را-با-دستور-ایتالیایی-امتحان-کنید
بستن   چاپ