آریا بانو
پاستیل ارزش غذایی ندارد
جمعه 4 مرداد 1398 - 12:20:39
آریا بانو - سلامانه: یکی از کاربران پرسیده‌اند که آیا مصرف پاستیل و ژله برای بچه‌‏ها مفید است؟ دکتر زمزم پاک‏نهاد، متخصص تغذیه و رژیم درمانی، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در گفت‌وگو با سلامانه به این پرسش پاسخ می‌دهد. درست است که برخی پزشکان مصرف ژله و پاستیل را به کودکان پیشنهاد می‏‌کنند اما مصرف این‏‏گونه خوراکی‏‌ها در مقایسه با انواع مغزها (بادام، گردو، پسته، فندق و...) هیچ ارزش غذایی خاصی ندارد. امروزه انواع چیپس‏، پفک و پاستیل از تنقلات مورد علاقه کودکان است که متاسفانه این خوراکی‌ها در سبد غذایی بسیاری از خانواده‌‏ها دیده می‌‏شود درحالی که پاستیل از مواد خوراکی‌ه‏ایی است که به آن طعم‌‏دهنده، رنگ‌‏های خوراکی، شکر، شربت گلوکز و ژلاتین افزوده می‏‌شود.
به علاوه، پاستیل و ژله‌های آماده باعث بروز حساسیت و آلرژی به خصوص در کودکان شود بنابراین زمانی که می‌‏توان کودک را به خوردن انواع مغزها تشویق کرد، لزومی ندارد که خوراکی‏‌هایی مثل ژله یا پاستیل را در برنامه غذایی او گنجاند. ضمن اینکه زیاده‌‏روی در مصرف ژله و پاستیل با توجه به کم‌‏تحرکی کودکان در زندگی ماشینی امروز، باعث اضافه وزن و در نهایت چاقی و همچنین پوسیدگی دندان‏‌ها می‌‏شود.
بنابراین بهتر است به جای اینکه ذائقه کودک را به چنین خوراکی‌‏هایی عادت دهید، ترکیبی از انواع مغزها را در برنامه غذایی او بگنجانید و به عنوان میان‌‏وعده‏ای سالم در اختیارش قرار دهید.

http://www.banounews.ir/fa/News/178097/پاستیل-ارزش-غذایی-ندارد
بستن   چاپ