آریا بانو
فواید طالبی برای دیابتی‌ها
يکشنبه 6 مرداد 1398 - 13:05:28
آریا بانو - سلامانه: طالبی، یکی از میوه‌های تابستانی است که به‌خاطر شیرینی‌اش می‌تواند نیاز به افزودن شکر در دسرهایی که از این میوه استفاده می‌شود را از بین ببرد. درخصوص فواید این میوه تابستانی نظر دکتر سیدعلی کشاورز، استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران را پرسیده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.
شاید بتوان گفت مصرف دسرهای بدون شکر خانگی و حاوی طالبی می‌تواند برای بیماران مبتلا به دیابت و افرادی که نگران افزایش وزن خود هستند، بسیار مفید باشد. از طرف دیگر، مصرف طالبی می‌تواند جلوی گرفتگی عروق را بگیرد و از طریق بهبود خونرسانی در بدن باعث پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی شود.
نکته دیگر اینکه این میوه یا صیفی تابستانی، حجم بالایی از آب را در خود جا داده و مصرف آن در روزهای گرم سال، ‌علاوه بر کمک به پیشگیری از کم‌آب شدن بدن، می‌تواند به تنظیم ضربان قلب هم کمک کند. همان‌طور که گفته شد، طالبی دارای آب فراوانی است و مصرف آن همراه با وعده صبحانه یا عصرانه می‌تواند کمک خوبی برای حفظ سلامت کلیه‌ها در فصل تابستان باشد.
یکی دیگر از فواید خوردن طالبی به‌عنوان یک میوه پرآب، این است که با افزایش حرکات دودی روده به بهبود عملکرد هضم و پیشگیری از ابتلا به یبوست کمک می‌رساند. مصرف منظم طالبی به دلیل ویتامین C موجود در آن باعث افزایش قدرت دفاعی بدن و بهبود شرایط پوستی هم می‌شود. افرادی که به‌صورت منظم از این میوه پرآب در برنامه غذایی خود استفاده می‌کنند، جلوی خشکی پوست خود را می‌گیرند و پوست شفاف‌تری نسبت به دیگران دارند. مصرف این میوه، به دلیل داشتن حجم مناسب ویتامین A، باعث تقویت قوای بینایی هم خواهد شد.

http://www.banounews.ir/fa/News/178794/فواید-طالبی-برای-دیابتی‌ها
بستن   چاپ