آریا بانو
راهنمای نگهداری از لباس های زمستانی و پاییزی
پنجشنبه 16 آذر 1396 - 8:13:59 PM
پرشین وی - خانه داری
بانو نیوز - نگهداری از لباس های زمستانی , برای افزایش طول عمر پوشاک زمستانی شما، ما تصمیم گرفته ایم تا یک راهنمای مفید برای شستشو و تمیز نگه داشتن این پوشاک را تهیه کند..

روش های نگهداری از لباس های زمستانی
نگهداری از لباس های زمستانی , روزهای گرم تابستان که تیشرت یا تاپ را درون ماشین لباسشویی پرتاب می کردید تمام شده است. حالا شما با موادی مثل: پشم، پارچه کشمیر، چرم و پلاستیک طرف حساب هستید و این مواد در ماشین لباسشویی با هم کنار نمی آیند. مهمترین نکته در برخورد با لباس های زمستانی این است که قبل از تمیز کردن لیبل آنها را بخوانید. خرید یک سویی‌شرت کشمیر، کت پشمی یا کاپشن پلاستیکی می تواند یک سرمایه گذاری مفید باشد اما وقتی نوبت به نگهداری از آنها در زمستان می رسد گویا رازی در این میان نهفته است. آیا از ماشین لباسشویی استفاده بکنیم یا نه و …
این یک راهنمای نهایی برای حفظ ظاهر لباس های زمستانی شما خواهد بود:
پارچه کشمیر یا ترمه
برخلاف آنچه روی لیبل‌ها می‌خوانید پارچه کشمیر را با دست، آب سرد و شامپوی بچه بشویید تا به نرمی و حفاظت در برابر موادشیمیایی برسید. در ضمن هر فصل 2 بار بیشتر این نوع لباس‌ها را نشویید.
وقتی پارچه کشمیر را شستید چون خیس خواهد بود آنها را از دست خود آویزان نکنید چرا که آسیب خواهند دید. این پارچه را به صورت یک توده جمع شده به سمت محل خشک کردن لباس‌ها حمل کنید.
راهنمای نگهداری از لباس های زمستانی و پاییزی
برای خشک کردن سریع پارچه کشمیر آنها را درون یک سطل سوراخ‌دار قرار دهید و سطل را تکان دهید تا آب اضافی گرفته شود یا اینکه روی زمین لباس را قرار بدهید و با یک حوله به آرامی لباس را فشار بدهید.
همیشه قبل از پایان زمستان لباس‌های کشمیر خود را بشویید چرا که در طول مدت استفاده این لباس‌ها بوهای مختلفی مثل: انواع عطر یا دود را به خود گرفته‌اند.
اگرپارچه کشمیرراخشک‌شویی می‌کنید بعد از اتمام کار به جای قرار دادن آنها در پوشش های پلاستیکی مخصوص لباس آنها را درون دستمال های کاغذی مخصوص لباس قرار بدهید.
پارچه های پشمی
در طول زمستان بعد از استفاده، لباس‌های پشمی خود را با یک برس پرزگیر یا دندانه چرمی تمیز کنید تا خاک و پرز اضافی را از روی این لباس ها بزدایید.
از چوب رختی‌های پهن برای آویزان کردن لباس‌ های پشمی استفاده کنید تا این لباس‌ها در قسمت شانه کش پیدا نکنند.
لباس‌های پشمی را درون کمدهای تنگ نگهداری نکنید چرا که این لباس‌ها برای سالم بودن نیاز به تنفس هوا دارند.
لکه های روی لباس پشمی را با آب سرد از بین ببرید (بدون مالیدن) یا آب سودا و از پارچه‌های جاذب یا دستمال کاغذی استفاده کنید.
لباس های پشمی را اول و آخر فصل به خشکشویی بدهید. در آخر فصل به این علت باید این کار را انجام بدهید که بید و سایر حشرات به بوی بدن انسان و عطرها جذب می‌شوند.
نکاتی برای نگهداری از لباس های زمستانی

http://www.banounews.ir/fa/News/25089/راهنمای-نگهداری-از-لباس-های-زمستانی-و-پاییزی
بستن   چاپ