آریا بانو
25 درصد کودکان جهان در درگیری و بحران زندگی می‌کنند
چهارشنبه 11 بهمن 1396 - 2:52:57 PM
ایسنا - خانواده
بانو نیوز - سازمان ملل متحد نسبت به آوارگی 50 میلیون کودک در 51 کشور مختلف جهان به دلیل خشونت، بلایای طبیعی و فقر هشدار داد.

به گزارش ایسنا، حدود 84 درصد از کمک‌های مالی یونیسف در سال 2018 میلادی (سه میلیارد دلار) به کشورهای قربانی خشونت مانند سوریه، عراق، یمن،‌ نیجریه، سودان جنوبی و جمهوری دموکراتیک کنگو اختصاص یافته است.
به گفته مدیر برنامه‌های اضطراری سازمان یونیسف، 117 میلیون نفر در سراسر دنیا که در شرایط اضطرار زندگی می‌کنند به آب شرب سالم دسترسی ندارند و در بسیاری از کشورهایی که تحت تاثیر جنگ هستند مرگ‌ومیر کودکان در اثر بیماری‌های ناشی از آب ناسالم و بهداشت نامناسب نسبت به تاثیر مستقیم خشونت، بیشتر رخ می‌دهد.
تنها حدود 4.1 میلیون کودک در عراق، 11.3 میلیون در یمن، 1.1 میلیون در فلسطین، 5.3 میلیون در سوریه و 11 میلیون کودک سوری آواره در دیگر کشورهای منطقه به کمک‌های فوری نیازمندند.
یک عضو آژانس امداد و اقدام سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (UNRWA) در رابطه با وضعیت فاجعه بار کودکان فلسطینی گفت: حدود یک میلیون از پناهندگان فلسطینی نیازمند کمک‌های فوری غذایی هستند. همچنین وجود نیروهای اشغالگر در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، بسیاری از فلسطینی‌ها را با بحران نقض مکرر حقوق بشر و سطح بالای خشونت مواجه می‌کند.
به علاوه بیش از 690 هزار نفر از مسلمانان میانمار که شامل 255 هزار و 300 کودک است با فرار از ایالت راخین میانمار به بنگلادش، در شرایط سختی به سر می‌برند و نیازمند کمک‌های فوری هستند.
با احتساب کودکان روهینگیایی، حدود 720 هزار کودک در بنگلادش به این کمک‌ها نیازمندند. طبق گزارش سازمان ملل، حدود 60 هزار کودک در کره شمالی به علت تحریم‌های بین‌المللی علیه این کشور از گرسنگی شدید رنج می‌برند. این تحریم‌ها همچنین دریافت کمک‌های سازمان ملل را به تعویق می‌اندازد.
به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، در کره شمالی حدود 18 میلیون نفر با معضل ناامنی غذایی مواجه‌اند که در این میان 200 هزار کودک از سوء تغذیه شدید رنج می‌برند.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/32527/25-درصد-کودکان-جهان-در-درگیری-و-بحران-زندگی-می‌کنند
بستن   چاپ