آریا بانو
اصول ژاپنی ها برای کسانی که می خواهند سالم و قوی باشند
يکشنبه 6 اسفند 1396 - 12:34:23
بانو نیوز - کاسوزو نیشی مهندس و مربی ورزش رزمی آیکیدو پسر ضعیفی بود و پزشکان به والدینش گفته بودند که قبل از 20 سالگی از دنیا خواهد رفت. به همین دلیل والدین کاسوزو او را برای تقویت سلامتش به یک صومعه بودایی فرستادند. کاسوزو به مدت 3 سال در صومعه فنون مراقبه و شمشیربازی را آموخت. علاوه بر تمام این ها برای بهبود سلامتی اش کتاب های زیادی از پزشکان اروپایی و شرقی معروف مطالعه کرد. در نهایت کتابی در رابطه با سیستم های تقویت بدن به سبک خودش نوشت و در سال 1927 زمانی که 44 سال داشت به انتشار رسید. در اینجا با یکسری از اصول تقویت سلامت کاسوزو نیشی آشنا شوید.
روی تشک سفت بخوابید
اصول سلامتی ژاپنی ها
همانطور که همه می دانیم خمیدگی ستون فقرات مشکلات مختلفی برای اعضای داخلی بدن بوجود می آورد. به همین دلیل باید همیشه مراقب نحوه ایستادن و نشستن در طول روز حتی شب ها هنگام خوابیدن باشیم. ستون فقرات صاف قد را 2 سانتیمتر بلندتر نشان می دهد و روی کارکرد اعضای گوارشی و سیستم گردش خون تاثیر مثبت و مفید دارد.
استفاده از بالش استوانه ای محکم
ورزش و سلامت
ژاپنی ها معتقدند که اسکولیوز یا خمیدگی گردن یکی از دلایل کوتاهی عمر است. درست است که روزها می توانیم وضعیت گردن را کنترل کنیم اما انجام این کار شب ها کمی دشوار است. پیشنهاد کاسوزو این است که به جای بالش های نرم از بالش های استوانه ای سفت استفاده کنیم و سومین یا چهارمین مهره گردن را روی آن قرار دهیم. در ابتدا استفاده از این بالش ها زیاد خوشایند نیست اما در زمان کوتاهی به آن عادت خواهید کرد.
تمرین ماهی قرمز
ورزش و سلامت
روی یک سطح صاف و محکم دراز بکشید. دست ها را به بالا بکشید. کف پاها را عمود بر زمین قرار دهید.
کف پای چپ را به سمت جلو بکشید و دست چپ را به سمت بالا بکشید بدون این که آن ها را از روی زمین بلند کنید. این حرکت را برای دست و پای راست تکرار کنید. 2 دقیقه این تمرین را انجام دهید.
دست های به هم گره خورده را زیر گردن قرار دهید. پاها را به هم نزدیک و از هم جدا کنید. سپس پاها را مثل حالت ویبره به چپ و راست حرکت دهید. این تمرین را به مدت 2 دقیقه انجام دهید.
تقویت گردش خون مویرگ ها
سلامت بدن
روی یک سطح صاف و سفت دراز بکشید.
یک عدد بالش استوانه ای زیر مهره سوم یا چهارم گردن قرار دهید.
دست ها و پاها را بلند کنید. آرنج و زانو را خم کنید و ریلکس کنید.
دست و پاها را بلرزانید. این تمرین را 1 الی 3 دقیقه تکرار کنید.
متصل کردن کف دست ها و پاها
ورزش های ژاپنی
روی یک سطح صاف و سفت دراز بکشید و یک عدد بالش استوانه ای زیر گردن قرار دهید. زانوها را بدون این که از زمین بلند کنید خم کنید و کف پاها را به هم بچسبانید. هر کدام از تمرین های زیر را 10 مرتبه تکرار کنید.
کف دست ها را به صورت عمود بر بدن به هم بچسبانید و انگشت ها را به هم بفشارید. در حالی که کف دست ها و پاها به هم چسبیده اند دست ها را بلند کنید و دوباره روی بدن قرار دهید.
دست ها را در حالی که کف دست ها به هم چسبیده اند بالای سر قرار دهید و دوباره روی بدن.
دست ها را در حالی که روی بدن قرار دارند به سمت پاها حرکت دهید و 10 مرتبه به جهت ران ها و سینه به عقب و جلو حرکت دهید. سپس دست ها را عمود بر بدن بلند کنید به سمت پاها حرکت دهید و بالای سر قرار دهید.
دوباره دست ها را روی بدن قرار دهید و پاها را در حالی که کف پاها به هم چسبیده اند به سمت جلو وعقب حرکت دهید.
دست ها و پاها را با هم حرکت دهید. اگر احساس درد کردید تعداد آن را کم کنید. چشم ها را ببنیدید و به مدت 10 دقیقه استراحت کنید.
تمرین شکم و ستون فقرات
ورزش های ژاپنی
چهارزانو بنشینید و شانه را کمی پایین بیاورید. هر کدام از تمرین ها را 10 مرتبه تکرار کنید. دست ها را در مقابل خود بکشید و عمود بر زمین قرار دهید. سر را به سمت چپ و به سمت راست حرکت دهید.
بدون این که موقعیت دست ها را تغییر بدهید شانه ها را بالا و پایین بیندازید.
دست ها را روی کف پاها قرار دهید. سرتان را بلند کنید چانه را به سمت بالا بکشید و سپس سر را پایین بیاورید تا چانه با سینه برخورد کند.
دست ها را در اطراف خود به مولازات زمین بلند کنید. آرنج را خم کنید و دست ها را جلوی صورت بیاورید. پشت تان را کمی گرد کنید و با چانه سینه را لمس کنید. دوباره دست ها را به طرفین ببرید. شانه ها و پشت را صاف کنید. سر را به عقب ببرید و 7 ثانیه در همین حالت بمانید.
دوباره به حالت اول تمرین برگردید و با دم و بازدم شانه ها را بالا و پایین ببرید.
در حالت اول تمرین بمانید و به سمت چپ و راست بچرخید و ماهیچه های شکم را سفت و شل کنید.
به عقیده کاسوزو ایشی برای سالم بودن فقط باید تنبلی را کنار بگذاریم و از منابع ارزشمندی که در درونمان هست استفاده کنیم.

http://www.banounews.ir/fa/News/35230/اصول-ژاپنی-ها-برای-کسانی-که-می-خواهند-سالم-و-قوی-باشند
بستن   چاپ