آریا بانو
محمدیان: وزارت ورزش ماموریت خود را درباره حضور بانوان در ورزشگاه ها انجام داده است
چهارشنبه 16 اسفند 1396 - 18:13:06
بانو نیوز - تهران- «فریبا محمدیان» معاون وزیر ورزش و جوانان در امور بانوان، گفت: برای حضور زنان در ورزشگاه ها، افراد و بخش های مختلفی مسئولیت دارند و وزارت ورزش ماموریت خود را در این خصوص انجام داده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایرنا، بانو محمدیان بعدازظهر امروز (چهارشنبه) در جشنواره میلاد حضرت زهرا و بزرگداشت روز زن در سالن افراسیابی مجموعه شهید شیرودی در جمع خبرنگاران افزود: آنچه که دغدغه وزارت ورزش و سایر بخش ها برای حضور زنان و خانواده ها در ورزشگاه ها را شامل می شود، حفظ شان و ارزش های اجتماعی و اسلامی است و این شان تنها برای زنان نبوده و ما به فکر رعایت شئونات همه اقشار جامعه اعم از زن و مرد هستیم.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا درباره کُند بودن روند کسب مجوز حضور زنان در ورزشگاه ها گفت: دلیل این امر آن است که تنها وزارت ورزش مسئولیت تصمیم گیری در این رابطه را ندارد و نهادها و دستگاه های مختلف در این رابطه دغدغه دارند؛ ما برنامه هایی برای فراهم کردن زیرساخت های لازم برای حضور زنان در ورزشگاه ها داریم.
محمدیان افزود: در حال حاضر زنان و خانواده ها می توانند شاهد رقابت های 35 رشته ورزشی در ورزشگاه ها و سالن های سرپوشیده باشند و امیدواریم بتوانیم با هماهنگی های لازم برای یک رشته خاص، شرایط برای حضور تماشاگران زن را فراهم کنیم.
وی ادامه داد: ماموریتی که برای وزارت ورزش در این زمینه هدف گذاری کرده بودیم به انجام رسانده ایم، ولی توجه داشته باشید همان طور که ورزش زنان رشد و توسعه داشته، خواسته های علاقه مندان به این رشته ها نیز در حال افزایش است و ما تلاش می کنیم متناسب با شئونات کشور، زمینه تحقق این خواسته ها را فراهم کنیم.
معاون وزیر ورزش در پاسخ به این سوال که چند رشته از ورزش های بانوان به بازی های آسیایی جاکارتا اعزام می شوند، گفت: ستاد عالی بازی های آسیایی با کمک و مشارکت کمیته ملی المپیک از یک ماه پیش با ریاست وزیر ورزش و جوانان تشکیل شده است و تا پایان سال رشته های ورزشی اعزامی در بخش زنان و مردان مشخص خواهند شد.
محمدیان ادامه داد: توجه داشته باشید که سیاست و رویکرد وزارت ورزش، حمایت و نگاه رو به جلو در رشته های زنان در این بازی هاست.
«ژاله فرامرزیان» معاون توسعه، پشتیبانی و منابع انسانی وزیر ورزش نیز در این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: تلاش وزارت ورزش در حوزه ورزش زنان ایجاد زیرساخت های مناسب از جمله اماکن ورزشی مناسب برای آنان است تا ارزش های زن ایرانی به عنوان یک زن مسلمان حفظ شود.
وی ادامه داد: قطعا مشکلات زیادی برای تحقق توسعه ورزش زنان وجود دارد، اما با حمایت زنان ورزشکار و ورزش دوست می توانیم در آینده نسلی شاداب و سالم به جامعه تحویل دهیم.
فرامرزیان اظهار امیدواری کرد، با ایجاد زیرساخت های مناسب شاهد ارتقای فکری، روحی و جسمی زنان باشیم تا توان مدیریتی زنان در عرصه های مختلف فراهم شود.
وی گفت: امیدوارم از فرصتی که در اختیار داریم برای توسعه بیشتر ورزش زنان استفاده کنیم.
ورزشی**9129**1828**1368

http://www.banounews.ir/fa/News/36951/محمدیان--وزارت-ورزش-ماموریت-خود-را-درباره-حضور-بانوان-در-ورزشگاه-ها-انجام-داده-است
بستن   چاپ