آریا بانو
آشپزی با سیب‌زمینی؛ طرز تهیۀ خوراک سیب‌زمینی سوخاری
دوشنبه 20 فروردين 1397 - 09:19:14
بانو نیوز - سیب‌زمینی از جمله مواد غذایی مقوی و پرخاصیتی است که آشپزی با آن بسیار ساده و دلچسب است. مدت زمان پخت سیب‌زمینی حدود بیست دقیقه است و از‌این‌رو خیلی سریع آمادۀ سرو می‌شود. سیب‌زمینی دارای اندوخته‌های فراوانی از نشاسته است که و برای افزایش رشد مو گزینۀ مناسبی محسوب می‌شود. امروز در آشپزخانۀ روزچین قصد داریم طرز تهیۀ خوراک سیب‌زمینی سوخاری را آموزش دهیم. خوراکی که انصافاً هم نمی‌شود از ظاهر خوشگل و مزۀ خوبش گذشت. در ادامه با ما همراه باشید.
مواد لازم برای تهیۀ خوراک سیب‌زمینی سوخاری
سیب‌زمینی درشت: سه عدد
روغن زیتون: دو قاشق غذاخوری
کره: یک قاشق غذاخوری
پودر سیر و پیاز: به مقدار لازم
پاپریکا: نصف قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه تازه و دارچین: به مقدار دلخواه
روش تهیۀ سیب‌زمینی سوخاری


برای تهیۀ این خوراک خوشمزه و البته سریع، در اولین مرحله سیب‌زمینی‌ها را پوست گرفته و به مدت نیم ساعت در آب‌نمک قرار دهید. برای تهیۀ این غذا لازم نیست مراحل سختی را طی کنید. این یک خوراک سیب‌زمینی سوخاری ساده و در‌عین‌حال بسیار خوشمزه است.
بعد از نیم ساعت، سیب‌زمینی‌ها را از آب‌نمک خارج کرده و مطابق ویدئو به قطعات کوچک‌تر برش دهید. حالا یک بشقاب بردارید، سیب‌زمینی‌ها را درون آن چیده و برای چهار تا پنج دقیقه درون مایکروفر قرار دهید تا مقداری حرارت ببینند و از حالت خامی خارج شوند. همان‌طور که در ویدئوی آموزشی مشاهده می‌کنید، می‌توانید به کمک یک چنگال میزان خامی یا پختگی آن‌ها را چک کنید. در این مرحله برای بار دوم سیب‌زمینی‌ها را به قطعات کوچک‌تر برش دهید.
از دست ندهید: غذای سریع؛ املت سیب‌زمینی با طعم پنیر
یک تابه را روی حرارت قرار دهید تا حسابی داغ شود. حالا کره و روغن زیتون را درون تابه بریزید و اجازه دهید تا کره خوب ذوب شود. سیب‌زمینی‌ها را درون تابه ریخته و مدام هم بزنید. در همین مرحله نمک، فلفل سیاه، پودر سیر و پیاز، دارچین و پاپریکا را اضافه کنید. سیب‌زمینی‌ها را مدام درون تابه جابه‌جا کنید تا ادویه‌ حسابی به خورد آن‌ها بروند. بعد از اینکه سیب‌زمینی‌ها خوب سوخاری شدند، می‌توانید آن‌ها را از روی حرارت بردارید و در ظرف دلخواه سرو کنید.
سالم برای کودکان سرو کنید aligncenter wp-image-27029 size-full" title="این وعدۀ غذایی خوشمزه را می‌توانید به عنوان یک شام سبک یا میان‌وعده‌ای سالم برای کودکان سرو کنید" src="/Uploads/News/20180409091914385.jpg" alt="سیب‌زمینی سوخاری" width="315" height="215" />
این وعدۀ غذایی خوشمزه را می‌توانید به‌عنوان یک شام سبک یا میان‌وعده‌ای سالم برای کودکان سرو کنید. می‌توانید در کنار خوراک سیب‌زمینی سوخاری هر نوع سس دلخواهی را سرو کنید و لذت ببرید. نوش جان!
منبع: foodwishes

http://www.banounews.ir/fa/News/39366/آشپزی-با-سیب‌زمینی؛-طرز-تهیۀ--خوراک-سیب‌زمینی-سوخاری
بستن   چاپ