آریا بانو
ویژه ضیافت‌های ماه رمضان؛ طرز تهیه سوپ فلفل دلمه‌ای و گوجه‌فرنگی
پنجشنبه 27 ارديبهشت 1397 - 09:15:05
بانو نیوز - سلام. به آشپزخانه روزچین خوش آمدید. ماه رمضان یکی از موقعیت‌هایی است که مسلمانان به مبارکی روزهای پر‌برکت ماه خدا مهمانی برپا می‌کنند تا در ضیافت الهی سفره‌ای پهن و از عزیزانشان پذیرایی کنند.
یکی از غذاهایی که سر سفره‌های افطار و شام معمولا سرو می‌شود انواع سوپ است. سرآشپز روزچین برای شما یک سوپ متفاوت و ساده انتخاب کرده است تا به راحتی آن را طبخ و از مهمانانتان پذیرایی کنید. سوپ فلفل دلمه‌ای و گوجه‌فرنگی به همراه نان پنیری برشته را با دیدن ویدئوی آموزشی به آسانی و سریع تدارک خواهید دید.
سعی کنید در ماه رمضان از سوپ و آش‌هایی استفاده کنید که سبک هستند و نفاخ و چرب نیستند تا دستگاه گوارشان سالم بماند. اگر در سوپ و آشتان از حبوبات یا مواد نفخ‌زا استفاده می‌کنید. حتماً حبوبات را از قبل خیس کنید و در کنار غذا از مصلح آن غذا ( از بین برنده خصوصیات منفی یک غذا و تعدیل‌کننده) استفاده کنید.
مواد لازم برای سوپ فلفل دلمه‌ای و گوجه‌فرنگی
گوجه‌فرنگی: یک کیلوگرم فلفل دلمه‌ای قرمز: دو عدد پیاز قرمز: یک عدد سیر: یک بوته (هفت تا هشت حبه) روغن زیتون: به مقدار لازم نمک و فلفل سیاه تازه آسیاب‌شده: به مقدار دلخواه آب یا عصاره مرغ: دو پیمانه ریحون تازه: به مقدار لازم پونه کوهی (اورگانو) خشک: یک قاشق چایخوری نان باگت: یک عدد پنیر چدار رنده‌شده: یک پیمانه (100 گرم) پودر سیر و پونه کوهی خشک: کمی برای روی نان پنیری
سوپ فلفل دلمه‌ای و گوجه‌فرنگی
طرز تهیه سوپ فلفل دلمه‌ای و گوجه‌فرنگی
روی سینی فر کاغذ روغنی قرار دهید.
ابتدا هر کدام از گوجه فرنگی‌های شسته را به چهار قسمت تقسیم کنید. فلفل دلمه‌ای‌های قرمز و پیاز را هم درشت خرد کنید. سیرها را پوست بگیرید.
گوجه‌فرنگی خردشده را روی سینی بچینید. فلفل دلمه‌ای‌ها را نیز کنار گوجه‌فرنگی‌ها پخش کنید. پیاز خرد‌شده و حبه‌های سیر درسته را هم روی سینی و کنار سبزیجات دیگر بچینید. کمی نمک و فلفل سیاه تازه روی مواد بپاشید تا خوب مزه‌دار شوند. روی همه سطح مواد کمی روغن زیتون بریزید.
از دست ندهید: غذای سالم؛ طرز تهیه نوعی خوراک سالم با سبزیجات تازه
حالا سینی را 40 تا 45 دقیقه در فری که با دمای 200 درجه سانتی‌گراد ( 400 درجه فارنهایت گرم شده است، قرار دهید تا مواد پخته و برشته شوند.
بعد از این مدت سینی را بیرون بیاروید و اجازه دهید مواد کمی خنک شوند.
گوجه‌فرنگی و فلفل دلمه‌ای پخته را در مخلوط‌کن بریزید. آب باقی مانده مواد در سینی را هم اضافه کنید.
سیر پخته را هم اضافه کنید. (سیر را با دست کمی فشار دهید تا له شود). چند برگ ریحون تازه و کمی پونه کوهی خشک هم اضافه و مخلوط‌کن را روشن کنید تا مواد با هم له و پوره شوند.
مواد له‌شده را در قابلمه بریزید. آب یا عصاره مرغ را به آن اضافه و مخلوط کنید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا به جوش بیاید.
در این فاصله نان پنیری برشته را آماده کنید.
نان باگت کشیده را از عرض برش بزنید و روی کاغذ روغنی در سینی فر بچینید. کمی روغن زیتون روی برش‌های نان اسپری کنید. روی هر برش نان کمی پنیر چدار رنده‌شده بریزید و روی هر کدام کمی پودر سیر و پونه کوهی بپاشید. سینی را پنج تا هفت دقیقه در فری با دمای 200 درجه سانتی‌گراد قرار دهید تا پنیرها آب و نان برشته شود.
بعد از جوش‌آمدن سوپ آن را کمی هم بزنید و از روی حرارت بردارید و در ظرف مناسب سرو کنید. کمی خامه روی سوپ بریزید و با برگ‌های ریحون تازه تزیین کنید. نان پنیری برشته را کنار سوپ قرار دهید تا مهمانانتان سوپ فلفل دلمه‌ای و گوجه‌فرنگی را با این نان‌های برشته طعم‌دار نوش جان کنند.
دیدن ویدئوی آموزش این سوپ مخصوص را از دست ندهید.

http://www.banounews.ir/fa/News/45255/ویژه-ضیافت‌های-ماه-رمضان؛-طرز-تهیه-سوپ-فلفل-دلمه‌ای-و-گوجه‌فرنگی
بستن   چاپ