آریا بانو
غذای سریع؛ طرز تهیه املت گوجه‌فرنگی و فلفل دلمه‌ای
شنبه 29 ارديبهشت 1397 - 10:38:35
بانو نیوز - سلام به آشپزخانه روزچین خوش آمدید. برای همۀ ما گاهی پیش می‌آید که اصلاً حس و حال آشپزی‌کردن مفصل نداریم و فقط می‌خواهیم برای رفع گرسنگی غذایی بخوریم. بهتر است در این‌گونه مواقع به‌جای هله هوله خوردن یا سراغ فست‌فود رفتن، در منزل یک غذای سریع و سالم مهیا کنید. یکی از اولین گزینه‌ها برای مواقع خستگی و بی‌حوصلگی انواع نیمرو و املت است. اما همین نیمرو یا املت را با کمی ذوق و سلیقه می‌توانید لذیذ و دلچسب‌تر بکنید. سرآشپر روزچین این بار برای شما املت گوجه‌فرنگی و فلفل دلمه‌ای را در نظر گرفته است که بسیار ساده طبخ می‌شود. گزینۀ مناسبی برای همۀ وعده‌های غذایی.
در پختن انواع نیمرو و املت دقت کنید از مقدار کمی روغن استفاده کنید تا غذایتان چرب و سنگین نشود. اگر دلتان می‌خواهد انواع املت‌های خوشمزه را در منزل تدارک ببینید سری به مقاله‌‌های دیگر آشپزی ما را بزنید تا املت اسفناج ، املت اسپانیایی و املت رولی … را هم ببینید.
مواد لازم برای تهیه املت گوجه‌فرنگی و فلفل دلمه‌ای
روغن زیتون: یک قاشق غذاخوری پیاز متوسط: یک عدد خرد‌شده سیر: دو حبه خرد‌شده فلفل دلمه‌ای قرمز متوسط: یک عدد خرد‌شده گوجه‌فرنگی: 400 گرم رب گوجه‌فرنگی: دو قاشق غذاخوری (30 گرم) پودر چیلی: یک قاشق چایخوری زیره آسیاب‌شده: یک قاشق چایخوری پاپریکا: یک قاشق چایخوری پَرَک چیلی: به مقدار دلخواه شکر: یک قاشق چایخوری نمک و فلفل سیاه آسیاب‌شده: به مقدار دلخواه تخم‌مرغ: شش عدد جعفری یا گشنیز: کمی برای تزیین املت
املت گوجه‌فرنگی و فلفل دلمه‌ای
طرز تهیه املت گوجه‌فرنگی و فلفل دلمه‌ای
پیاز را ریز خرد کنید. فلفل دلمه‌ای را نیز نگینی خرد کنید. گوجه‌فرنگی را پوست بگیرید و ریز خرد کنید.
از دست ندهید: آشپزی با سیب‌زمینی؛ پنکیک سیب‌زمینی با پنیر ویژه گیاه‌خواران
تابه را روی حرارت متوسط قرار دهید و کمی روغن زیتون در آن بریزید و پیاز خرد‌شده را در آن پنج دقیقه تفت دهید تا نرم شود. سیر خرد‌شده را نیز اضافه و با پیاز تفت دهید. حالا فلفل دلمه‌ای قرمز خرد‌شده را نیز اضافه کنید و پنج تا هفت دقیقه تفت دهید تا نرم شود. در این مرحله گوجه‌فرنگی خرد‌شده و رب گوجه‌فرنگی را نیز اضافه و مخلوط کنید. حالا شکر، زیره آسیاب‌شده، پودر چیلی، پرک چیلی، پاپریکا، نمک و فلفل سیاه آسیاب‌شده را اضافه و مخلوط کنید. اجازه دهید روی حرارت متوسط مواد شما 10 تا 15 دقیقه آرام بجوشد تا مقداری از آبش تبخیر و مواد غلیظ شود.
در این مرحله با قاشق مناسب شش نقطه کف تابه را کمی خالی کنید (یک نقطه وسط و پنج نقطه در اطراف لبه‌های تابه) و تخم‌مرغ‌ها را در آن‌ها بشکنید. در تابه را بگذارید و اجازه دهید ده تا پانزده دقیقه تخم‌مرغ‌ها نیز بپزند. سفتی یا شلی تخم‌مرغ‌ها بستگی به ذائقه شما دارد. پس در طول این زمان املت را چک کنید و طبق میلیان املت را بپزید.


تابه را از روی حرارت بردارید و چند برگ گشنیز یا جعفری تازه روی املت گوجه‌فرنگی و فلفل دلمه‌ای بریزید و آن را سرو کنید.
نوش جان!
دیدن ویدئوی آموزش این غذای سریع را از دست ندهید.

http://www.banounews.ir/fa/News/46297/غذای-سریع؛-طرز-تهیه-املت-گوجه‌فرنگی-و-فلفل-دلمه‌ای
بستن   چاپ