آریا بانو
مو؛ شایع‌ترین دلایل ریزش مو (1)
چهارشنبه 16 خرداد 1397 - 21:35:53
بانو نیوز - اگرچه ریزش مو و تاس‌شدن بیشتر بین مردان رایج است، اما زنان بسیاری نیز با مشکل ریزش مو و نازک‌شدن تارهای مو دست‌وپنجه نرم می‌کنند و در بسیاری از موارد این امر باعث تضعیف روحیۀ آن‌ها می‌شود. ریزش مو چه در زنان و چه در مردان می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد، از یک کمبود ویتامین ساده گرفته تا وجود یک بیماری یا ناراحتی خاص. در ادامۀ این بخش با روزچین همراه باشید و شایع‌ترین دلایل ریزش مو را بشناسید.
شوک فیزیکی
هرگونه جراحی فیزیکی، تصادف، بیماری‌های شدید و حتی آنفولانزا می‌تواند موجب ریزش موی موقت شود و این نوع ریزش مو می‌تواند باعث وقوع انواع خاصی از ریزش موی دائمی نیز بشود. موهای شما در حقیقت دارای یک چرخۀ زندگی برنامه‌ریزی شده هستند: فاز رشد، فاز استراحت و فاز تخلیه. دکتر مارک گلاشوفر، متخصص پوست و مو در شهر نیویورک، توضیح می‌دهد که وقتی شما دچار یک شوک فیزیکی شدید می‌شوید، این می‌تواند چرخۀ مو را تحت‌تأثیر قرار دهد و موهای بیشتری را وارد فاز تخلیه کند. ازدست‌دادن مو معمولاً سه تا شش ماه بعد از وقوع حادثۀ فیزیکی اتفاق می‌افتد.
حاملگی
مو است. aligncenter wp-image-34924 size-full" title="حاملگی یکی دیگر از دلایل ریزش مو است." src="/Uploads/News/20180606213553017.jpg" alt="دلایل ریزش مو" width="315" height="215" />
حاملگی یکی دیگر از دلایل ریزش مو است. دکتر گلاشوفر اشاره می‌کند که ریزش موی ناشی از حاملگی معمولاً بعد از به‌دنیاآمدن بچه خودش را نشان می‌دهد و میزان آن طی دورۀ بارداری کمتر است. اما چه باید کرد؟ نگران نباشید! زیرا به گفتۀ دکتر گلاشوفر، ریزش موی ناشی از حاملگی بعد از مدتی از بین خواهد رفت و این مسئله کاملاً طبیعی‌ست.
مصرف بی‌رویۀ ویتامین A، یکی از دلایل ریزش مو
ویتامین A می‌توانند باعث ریزش مو شوند. aligncenter wp-image-34925 size-full" title="مکمل‌های غذایی یا داروهای حاوی ویتامین A می‌توانند باعث ریزش مو شوند. " src="/Uploads/News/20180606213553059.jpg" alt="دلایل ریزش مو" width="315" height="215" />
طبق نظریۀ آکادمی زیبایی آمریکا، مکمل‌های غذایی یا داروهای حاوی ویتامین A می‌توانند باعث ریزش مو شوند. میزان ویتامین A موردِنیاز بزرگسالان و کودکان بالای چهار سال، روزانه 5000 واحد بین‌المللی (UI) است. اما در این مورد هم نگرانی وجود ندارد، چراکه با قطع مصرف بی‌رویۀ ویتامین A، ریزش مو متوقف خواهد شد.
از دست ندهید: مو؛ تکنینک‌های اولیه برای شستن موها
کمبود پروتئین
باز هم طبق نظر آکادمی زیبایی آمریکا، درصورتی‌که نتوانید از برنامۀ غذایی‌تان پروتئین موردِنیاز بدن را دریافت کنید، بدن شما می‌تواند این پروتئین را از راه کم‌کردن رشد مو جبران کند. بنابراین کمبود پروتئین یکی دیگر از دلایل ریزش مو است. ریزش موی ناشی از کمبود پروتئین معمولاً دو تا سه ماه پس از کاهش مصرف پروتئین اتفاق می‌افتد. اما چه باید کرد؟ سعی کنید غذاهای تأمین‌کنندۀ پروتئین شامل ماهی و تخم‌مرغ و گوشت را در برنامۀ غذایی‌تان بگنجانید.
الگوی تاسی مردانه
دلایل ریزش مو
به‌طور میانگین از هر سه مرد بالای 60 سال، دو مرد دچار ریزش موی شدید می‌شوند. در بیشتر موارد هم علت این امر الگوی تاسی مردانه است که به‌دلیل ترکیبی از ژن‌ها و هورمون‌های مردانه به‌وجود می‌آید.اما چارۀ کار چیست؟ کرم‌های موضعی مانند مینوکسیدیل و داروهای خوراکی مانند فیناستراید، می‌توانند ریزش مو را متوقف کنند و یا حتی باعث رویش مجدد برخی از آن‌ها شوند. پیوند مو نیز گزینۀ مناسب دیگری‌ست.
همراهان عزیز روزچین دلایل ریزش مو هنوز به پایان نرسیده است. در بخش‌های بعدی این مقاله ما را همراهی کنید تا همۀ دلایل ریزش مو را بشناسید.
منبع: Health

http://www.banounews.ir/fa/News/49220/مو؛-شایع‌ترین-دلایل-ریزش-مو-(1)
بستن   چاپ