آریا بانو

آخرين مطالب

ابتکار: اولویت دولت توجه به اشتغال است/هدف گذاری واگذاری 30 درصد مدیریت ها به زنان اجتماعي

  بزرگنمايي:

بانو نیوز - گرگان - معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت : اولویت دولت دوازدهم ، توجه بیشتر به اشتغال با تاکید بر ایجاد شغل برای زنان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، معصومه ابتکار عصر شنبه در نشست شورای اداری گلستان اظهار کرد: فراهم کردن زمینه اشتغال زنان ، بروز آسیب های اجتماعی برای این قشر را تا حد زیادی کاهش داده و در نهایت جامعه ای ایمن و آرام را به ارمغان خواهد آورد.
وی بیان کرد: متاسفانه در گذشته توجه زیادی به توانمندی سازی زنان نشد که نتیجه آن آمار بالای دختران بازمانده از تحصیل در استانهای گوناگون از جمله شمال گلستان است.
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده افزود: یکی از راه حل های کاهش حداکثری این مشکل، امضای تفاهم نامه با استانداری برای اجرای سند توسعه زنان و خانواده است که هدف از آن توجه بیشتر به عقب ماندگی ها، برقراری نگاه متعادل در جامعه و بهبود شرایط برای زیست کم خطر زنان است.
ابتکار؛ همچنین بر ضرورت ارتباط بیشتر خانواده و فرزندان تاکید کرد و گفت: هم اینک این فاصله ها افزایش یافته که حل این مشکل با هدف تقویت بنیان خانواده، نیازمند همراهی همه دستگاه ها ،سمن ها و احزاب است.
وی اضافه کرد: اگر به سوالات متداول نسل جوان که گذشته ایران را در روزهای انقلاب و جنگ درک نکرده ،پاسخ داده نشود زمینه های بروز مشکلات سیاسی ،اجتماعی و فرهنگی در کشور ایجاد خواهد شد.
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده به برنامه دولت برای استفاده بیشتر از زنان در مدیریت کشور اشاره کرد و گفت : هدف گذاری واگذاری 30 درصد مدیریت ها به زنان تا پایان دولت دوازدهم است که امیدواریم با بهره گرفتن از زنان توانمند و متخصص راه ورود بیشتر بانوان به مجموعه های مدیریت کشور هموار شود.
به گزارش ایرنا استاندار گلستان هم گفت: فراهم نبودن فرصت جذب گردشگر از بزرگترین موانع بهره نبردن از سرمایه های تاریخی و طبیعی گلستان برای درآمدزایی و اشتغال آفرینی است.
سیدمناف هاشمی اظهار کرد: هم اکنون سهم گلستان از تردد میلیون ها گردشگر سالانه از استان؛ اندک و ناچیز است که باید این سهم با جذب سرمایه های بخش خصوصی و فراهم کردن زیرساخت های ضروری بیش از پیش افزایش یابد.
وی ادامه داد: فراهم بودن امکانات کافی می تواند مدت زمان حضور گردشگران در استان را افزایش داده و زمینه رونق هر چه بیشتر اقتصاد مناطق شهری و روستایی گلستان را فراهم کند.
استاندار گلستان به ضرورت همکاری بیشتر بانک ها برای پرداخت تسهیلات رونق تولید اشاره کرد و گفت: در هشت ماهه منتهی به آبان ماه 400 میلیارد ریال به صنایع راکد استان پرداخت شد اما در سه ماهه اخیر و با همکاری بانک ها این رقم به 5 هزار میلیارد ریال افزایش یافت.
هاشمی همچنین از ناهماهنگی برخی مدیران در تغییر مدیران شهرستانی گلایه کرد و گفت: وجود اختلاف میان فرمانداران و مدیران کل و لجبازی برای نصب فرد دلخواه ، فایده ای برای استان ندارد و در همه شرایط ،ملاک و معیار شایستگی است.
وی همچنین بر لزوم عمل دولت به تعهدات خود در گلستان تاکید کرد و گفت: این وعده ها در سفر استانی دکتر روحانی به مردم گلستان داده شد اما هنوز قدم اساسی برای اجرای آن برداشته نشده است.
هاشمی گفت: طرح اجرای راه آهن گرگان - مشهد به عنوان مطالبه 20 ساله مردم استان هنوز به مرحله اجرا نرسیده و مردم گلستان هنوزچشم انتظار عمل دولت به این قول هستند.
استاندار گلستان بیان کرد: اجرای این طرح به دلیل برقراری ارتباط با خراسان می تواند جانی دوباره به اقتصاد گلستان داده و راهی جدید برای تحول اقتصادی استان ایجاد کند.
به گزارش ایرنا مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان نیز گفت: توسعه اجرای طرح نوغانداری در روستاهای گلستان، یکی از موثرترین راه ها برای افزایش فرصت های شغلی پایدار و حل مشکل بیکاری تحصیل کردگان بیکار روستایی است.
کلثوم غفاری اظهار کرد: اجرای این طرح سال گذشته برای 150 روستایی شغل پایدار ایجاد کرد که برای راه اندازی و اجرای آن بیش از 17 میلیارد ریال وام پرداخت شد.
وی بیان کرد: اجرای این طرح هیچگونه آسیبی برای محیط زیست ندارد و بر همین اساس بهترین فرصت برای توسعه مشاغل سالم ، کم آسیب و سازگار با محیط زیست و طبیعت است.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان افزود: بهره بردن از ظرفیت های روستاها برنامه جدی این معاونت برای ایجاد مشاغل جدید و پایدار است و در این راستا از همه طرح های اشتغالزا استقبال خواهیم کرد.
غفاری ادامه داد: یکی از این طرح که با وجود سادگی ظاهرنتایج امیدوار کننده ای داشت ، اجرای طرح کاشت گیاهان در حیاط خانه ها بود که این طرح در 8 روستا برای بیش از100 نفر شغل ایجاد کرد.
در پایان این مراسم سند توسعه زنان و خانواده گلستان امضا شد.
3091/1648
خبرنگار : میثم محسنی ** انتشار: پری سالارنیا

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/32810/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دلشوره های کلاس اولی ها

نکات اساسی پیش از ورود به دبستان

چه کنم فرزندم کتاب بخواند؟

بازگشت به مدرسه

راههای تقویت حافظه دانش آموزان

علل ترس کودکان از مدرسه و راه حل آن

بازی های رایانه ای، خوب یا بد!؟

فرشته‌های آزار دیده!

کودک من آزار جنسی دیده است؟

اگر کودک شما کابوس می بیند !

آموزش به بچه ها در مورد غریبه ها

بچه ها در هنگام طلاق چی لازم دارند؟

جو فراست برای خواباندن بچه ها راه‌حل ارائه می‌دهد !

اثر منفی رسانه های جدید بر کودکان

قوانین راهنمایی و رانندگی زندگی کودکان

با بچه های وابسته چطونه رفتار کنیم؟

آموزش زبان انگلیسی به این کودک اشتباه است

رابطه تاثیر گذار میان رفتار والدین و مغز کودک

بلایی که فیلم های مستهجن بر سر نوجوانان می آورند

تاثیر بد تنش‌های والدین بر روی کودکان

گفتنی‌هایی از خانه تا مدرسه

اگر کودک از انجام تکالیف مدرسه اجتناب می‌کند !

دختری با اطاق مرتب

بازی‌های مناسب کودکان پنج و شش ساله

آموزش برخورد مۆدبانه به کودک

با فرزندتان خوش بگذرانید !

یک درمان دم‌دستی برای کوچولوها

10 روش برای تقویت اعتماد به‌ نفس کودک

10 چیزی که نباید به کودکانمان بگوییم !

دلم یک دوست می خواد

مرزبندی بین بازیهای دخترانه و بازیهای پسرانه

خوابیدن کنار مامان و بابا

چه نوع کتابی مناسب کودک ما است؟

ارتقاء هوش هیجانی برای پرورش کودک موفق

بازی چگونه رشد کودکان شما را افزایش می‌دهد !

کودکی که به دیگران وابسته است !

اجازه ندهید کودک تان این برنامه ها را ببیند

علت فحش دادن(بدزبانی) در کودکان و راه حلهای پیشنهادی

جو فراست و خودخواهی

آموختن درسهای پول تو جیبی فرزندان

راههای عملی جهت افزایش تمرکز در کودکان

کودکانی که دیر می‌خوابند دچار ترس شبانه می‌شوند

رابطه اسباب بازی و شغل آینده کودک

راههایی برای تقویت هوش کودکان

مقابله با لجبازی‌های کودکانه!

والدین افسرده چگونه با کودکانشان بر خورد کنند؟

رفتار با کودکان لوس !

نشانه های اولیه لکنت زبان در کودکان

شخصیت شناسی از روی نقاشی بچه ها

دخترها به پدر نیاز دارند !