آریا بانو

آخرين مطالب

سه سوته کبد چربتان را درمان کنيد
fiogf49gjkf0d
پزشکي

  بزرگنمايي:

کبد دومين عضو بزرگ در بدن انسان است و مسئول به اصطلاح رد کردن تمام مواد غذايي و نوشيدني مصرف شده از صافي است که اين بدان معناست که کبد فاکتورهاي مضرر مواد غذايي را گرفته و آنها را به صورتي بدون ضرر وارد سيستم هاي ديگر بدن مي کند.
اکرم پورشمس فوق تخصص گوارش و کبد گفت: کبد چرب نشانه اي از سندروم متابوليسم است. اين سندروم به معناي آن است که عمدتا سوخت چربي و قند در سلول هاي بدن مختل شده؛ بنابراين اين مواد در کبد انباشت و به کبد چرب تبديل مي شود.

رسوب چربي در سلول هاي کبدي مي تواند منجر به التهاب در آن شود و وجود التهاب مزمن در هر جاي بدن آن عضو را مستعد سرطان مي کند.

افراد مبتلا به کبد چرب مي توانند با انجام فعاليت فيزيکي و اختصاص زمان براي ورزش سلامت خود را به دست بياورند و نبايد به دنبال آن باشند که فقط با دارو بخواهد به درمان کبد چرب بپردازد.

درصد بسيار کمي از کبدهاي چرب سرطاني مي شوند و بيشترين ارتباط کبد چرب با وضعيت قلبي افراد است، يعني اگر در آزمايش سنوگرافي مشخص شود که فرد به کبد چرب مبتلا است بدون اينکه آنزيم هاي کبدي اش بالا باشد، عمده ترين خطري که وي را تهديد مي کند بيماري هاي قلبي است.

کبد چرب در 90 درصد موارد هيچ علائمي ندارد و معمولا بدون علامت است. چاقي، پارامترهاي مختلف سندروم روده تحريک پذير، کم تحرکي و ديابت همه منجر به ايجاد اين عارضه مي شوند.

 
بسيار اهميت دارد که فرد حداقل سه بار در هفته يک تا 1.5 ساعت فعاليت فيزيکي داشته باشد و اين فعاليت فيزيکي بايد از سرعت لازم برخوردار باشد تا براي بدن مفيد باشد يا روزانه نيم ساعت تا 45 دقيقه هرنوع فعاليت فيزيکي سريع مي تواند در کاهش عوارض اين بيماري سودمند باشد.
 
سه سوته کبد چربتان را درمان کنيد 
 

چه کساني کبد چرب مي گيرند؟

-کساني که ديابت و بيماري قند نوع يک يا دو دارند اما بدنشان انسولين را پس مي زند حتي اگر انسولين تزريقي باشد، دچار کبد چرب مي شوند.

- مصرف داروهاي شيميايي خاص اثر سوء بر روي کبد دارد. مخصوصاً آنتي بيوتيک ها چرک خشک کن ها بدون تجويز متخصص، بدون آنکه عفونت يا چرک داخلي ثابت بشود از پيش خودشان مي خورند و متأسفانه در کشور ما زياد است.

-کساني که مصرف چربي زياد دارند سرخ کردني، تف دادني، بو دادني چند بيماري مي آورد حتي سوزش چشم و خارش چشم و يکي هم ايجاد کبد چرب است.

-آن دسته از افرادي که تخم مرغ نيمرو و يا آب پز زياد مي خورند چند بيماري مي آورد که يک از آنها کبد چرب است. حتي نفريت و ورم تحال هم مي آورد.

-افرادي که که خود درماني هاي غلط دارند و کاهش وزنشان را سريع انجام مي دهند در معرض ابتلا به کبد چرب قرار دارند، مثلاً در هفته بيش از دو کيلو وزنشان را کاهش مي دهند. اين کار هم عوارض سوء دارد علاوه بر سکته، کبد را هم چرب مي کند.

درمان فوري کبد چرب با روش هاي طبيعي و استفاده از ميوه ها مزايايي نسبت به مصرف داروها دارد که اصلي ترين آنها تقويت سيستم ايمني بدن و افزايش مقاومت در برابر بيماري هاست.

درمان کبد چرب با توصيه هاي طب سنتي و تغذيه


1- اولين توصيه اصلاح تغذيه و شيوه زندگي است. کاهش مصرف گوشت چربي و مواد قندي و مصرف بيشتر ميوه و سبزيجات توصيه کلي بسيار مفيد است.

2- جايگزيني گوشت با سويا جايگزيني شام با سالادي شامل هويج، کلم، کاهو، ترب، تربچه، سرکه، سيب، آبغوره، پرهيز از آب خوردن بين غذا، استفاده بيشتر از سير، پياز، سبزيجات تازه، ليموترش و سيب در رژيم غذايي روزانه بسيار مفيد است.

3-هر روز خوردن يک مشت برگ زرد آلو

4- خوردن 7 برگ کاسني يا يک استکان عرق کاسني

عرقيات گياهي براي درمان کبد چرب


1-نوشيدن دم کرده گل مريم نيز اثربخش است.کاهش تدريجي وزن و ورزش روزانه مي تواند به گونه چشمگيري در درمان کبد چرب مفيد باشد. البته توجه داشته باشيد کاهش ناگهاني وزن ممکن است اين مشکل را تشديد کند.

2-سکنجبين عنصلي را که همان پياز دشتي و پياز موش است و عرب ها عنصل مي گويند در سکنجبين مي جوشانند و آبش را صاف مي کنند و روزي يک الي دو قاشق پلو خوري به فاصله 12 ساعت مصرف مي کنند.

3-عرق گياهي شاه تره، خارشتر و کاسني از جمله داروهاي گياهي موثر در کنترل و درمان کبد چرب به شمار مي آيند. اين نوشيدني هاي گياهي از آنجا که طبعي سرد و تر دارند موجب کاهش ميزان کلسترول خون مي شوند و در عين حال به پاکسازي کبد و بدن از سموم و مواد زائد هم کمک مي کنند.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/3894/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

چطور با نوجوانمان که سیگاری شده، رفتار کنیم؟

کی به سن بلوغ می رسم؟

حالت تدافعی نقش قاتل یک رابطه را ایفا می‌کند! چطور از آن بیرون بیاییم؟

چرا باید به دلمان اعتماد کنیم؟

قانون جاذبه

بالاخره ثابت شد کچل‎ها باهوش‎ترند!

5 روش برای تحت تاثیر قرار دادن دیگران در همان هفته اول کار جدید

روش های غلبه بر ترس

چگونه یک کارمند موفق باشیم؟

راهکارهایی برای همنشینی کمتر با تلگرام

فن بیان‌تان را اینطوری تقویت کنید

مشخص کن چه می‌خواهی، و مهم‌تر از آن چه نمی‌خواهی

روز اول مدرسه

چطور در محل کار دچار خواب آلودگی نشویم؟

استرس روز اول مدرسه را چگونه کنترل کنیم؟

افتخارات زودگذر!

قبل از صدمه خوردن، «نه» بگویید

سر و صدا را تحمل کنید تا روانی نشوید

تیزهوشی مغز با یادگیری یک زبان دیگر

می‌توانید یک روز بدون تلفن‌ همراهتان زندگی کنید؟

تغذیه مناسب راهی برای مبارزه با استرس

حرف هایی که نباید به یک فرد افسرده بزنید

قلب شما هم صبح شنبه را دوست ندارد!

چه کسانی به موفقیت دیگران غبطه نمی خورند؟

مواظب حرف زدن خود باشید!

10 دلیلی که باعث می‌شود از شغل خود متنفر باشید

علائمی که می گویند اضطراب دارید

از کجا بفهمیم غمگین هستیم یا افسرده؟

فیلم غمگین ببینید تا آرام‌تر شوید

همراهی با فرزندان تا کجا؟

4 مشکل سلامت روانی که در بین زنان متداول‌تر است

وقتی صبرتان لبریز می‌شود چه باید بکنید

نشانه های تشخیص استرس بیش از حد چیست؟

ذهن ناخودآگاهتان را از نو برنامه‌ نویسی کنید

وسواس فکری

چرا همه آدمها به دنیا از دیدی متفاوت نگاه می‌کنند؟

کسب احترام، با این راه‌های ساده

8 نشانه که علامت استرس کاری هستند

علت حرف زدن در خواب برخی افراد چیست؟

این رفتارها جسم و روان تان را تخریب می کنند

10 نکته برای اینکه با وجود استرس راحت بخوابید

چرا شکست می‌خوریم؟

علت افسردگی زنان، در مراحل مختلف زندگی

چرا برخی از افراد از پیر شدن می‌ترسند؟

چگونه با مرگ عزیزان کنار بیاییم؟

اگر می‌خواهید آدم دل‌چسب‌تری باشید،رمان بخوانید!

با این روشها افسردگی را فراموش کنید

چطور مچ یک دروغگو را بگیرید؟

وقتی خبر ازدواج مجدد همسر سابقتان شما را به هم می‌ریزد

وقتی والدینتان خیانت می‌کنند چه باید بکنید