آریا بانو

آخرين مطالب

مهارت زندگي/ آشنايي با پنج جزء اصلي طرح هاي موفق بازاريابي اقتصادي

  بزرگنمايي:

بانو نیوز -

تک شات/ عامل موفقیت یک طرح بازاریابی کدام است؟ موفقیت یک طرح و برنامه بازاریابی را می توان با استفاده از تصمیماتی که در نتیجه آن اخذ می شود، کسب و کاری که به همراه خواهد داشت و کیفیت اجرای آن اندازه گیری کرد. هر چقدر هم که طرح بازاریابی شما خوب باشد تا وقتی که اجرایی نشود با طرح های شکست خورده تفاوتی ندارد. ارزش برنامه شما در موفقیت کسب و کار مفهوم پیدا می کند. با در نظر گرفتن این چارچوب کلی، می توان گفت که طرح ها و برنامه های موفق بازاریابی در عوامل مشخصی مشترک هستند. برای توضیح شفاف تر این عوامل از مثال رستوران استفاده می شود که اکثریت ما با آن آشنایی داریم. برای آگاهی از پنج عامل عمده طرح های موفق بازاریابی با ما همراه باشید.

1. تمرکز بازار
بیل کازبی گفته است که من راز موفقیت را نمی شناسم، اما می دانم که راز شکست در تلاش برای راضی کردن همه است. برنامه های بازاریابی موفق، بازار هدف را تا حد امکان محدود می کنند. مثلا بازار هدف یک رستوران ممکن است خانواده ها، زوج ها، خانواده های پرجمعیت، نوجوانان، کودکان، کارمندان پرمشغله یا هر گروه دیگری باشد. شما هرگز رستورانی را پیدا نمی کنید که گروه هدف آن نوجوانان و خانواده های پر جمعیت باشند. تصمیم بگیرید و گروه هدف خود را دقیق تعیین کنید تا به موفقیت دست یابید.

2. تمرکز محصول
تمرکز محصول دقیقا با تمرکز بازار همخوانی دارد. اگر گروه هدف شما خانواده ها هستند باید بتوانید غذا را خیلی سریع سرو کنید، اقلامی که در منو ارایه می دهید نسبتا ارزان باشند و غذایی که ارایه می دهید سالم باشد. پس در این منو احتمالا سوشی جایی نخواهد داشت. این غذا را از محصولات خود حذف کنید چون هزینه سنگینی برای رستوران شما دارد و مشتریانتان هم تمایلی به خرید آن ندارند.

3. ذکر جزییات مشخص و قابل اندازه گیری
یک برنامه و طرح بازاریابی خوب شامل تعداد زیادی تاریخ و جزییات است. ممکن است استراتژی یک برنامه خوب را به پیش برد، اما تاکتیک ها، برنامه ها و جزییات هستند که موفقیت یک طرح را مفهوم می بخشند. تا حد امکان، طرح باید بتواند ارتباط بین نتایج و فعالیت ها را مشخص کند و اعداد و ارقامی مشخص را برای اندازه گیری آن نتایج تعیین کند. هدف یک رستوران نمی تواند گنگ و فقط به شکل "ارایه غذاهای خوشمزه" مطرح شود. باید جزییات آن شامل پیام مورد استفاده در بازاریابی، محل تبلیغات، پست ها، توییت ها، غذاهای قابل ارایه، تعداد مشتریانی که بیش از یک بار به رستوران مراجعه کرده اند، اعضا فهرست اطلاع رسانی ایمیلی، نقدهای انجام شده در خصوص رستوران و سایر موارد باشد.
برای موفقیت باید طراحی را انجام دهید و سپس تصور کنید که پس از اجرا چگونه پیش خواهد رفت. آیا می توان پیشرفت را پیش بینی کرد یا به نقاط کوری برخورد می کنید؟ نقاط کور را برطرف کنید.

4. تعیین وظیفه و ارجاع مسئولیت
گروه ها و کمیته ها کار زیادی از پیش نمی برند. هر بخش و وظیفه از طرح باید به شخصی مشخص تفویض شود. نتایج هر فعالیت را اندازه گیری کنید و اطمینان حاصل کنید که افراد برای انجام وظایف خود به نحو احسن احساس مسئولیت می کنند. افراد برای وظیفه ای که به آنها محول می شود باید مسئولیت پذیر و پاسخگو باشند. شکست افراد در انجام وظایف باید با توبیخ و موفقیت با تشویق همراه باشد. در یک طرح بازاریابی، افراد باید به انجام وظایف خود متعهد باشند.

5. بررسی و تجدیدنظر
هر طرح موفق بازاریابی در واقع روندی از برنامه ریزی است و نه فقط یک طرح. یک طرح بازاریابی خوب بخشی از یک روند است که شامل تعیین اهداف، اندازه گیری نتایج و پایش عملکرد می شود. این روند نیازمند بررسی و تجدیدنظرهای مداوم و منظم است.

اگر گروه مجری طرح بازاریابی برای مقایسه طرح با نتایج حاصله و انجام تصحیحات و تغییرات جلسات منظم و ماهیانه برگزار نمی کند، در واقع هیچ طرح بازاریابی وجود ندارد و در جریان نیست.


لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/8354/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ایرانی‌ها رنگ کدام خودروهای خارجی را نخواهند دید؟

ادامه ریزش برندهای وارداتی خودرو؟

پیشنهاد عجیب یک خودروساز مطرح | به این دلیل اتومبیل نو نخرید!

بخشنامه جدید مالیاتی برای لوکس سواران | نحوه رسیدگی به اعتراض مالکان اعلام شد

آدرس غلط از رانت خودرویی

واردات این 6 خودرو به ایران استارت خورد | جایگزین رنو مشخص شد

عکس| عجیب و باورنکردنی؛ وقتی پراید هم قیمت یک دوچرخه بود!

خودروهای وارداتی به مزایده گذاشته خواهد شد

رانت‌پاشی از باک خودرو

پیش‌بینی واردات 100 هزار خودرو در سال 1401

سخنگوی وزارت صمت: تعدادی از خودروهای وارداتی به پشت مرز رسیدند

تولید پنج خودرو به دلیل عدم رعایت استانداردهای لازم متوقف شد / برند خودروهای وارداتی مشخص شد

رضایت بالای مشتریان از حذف قرعه‌کشی محصولات سایپا

خودروهای وارداتی در مسیر گمرک/ تویوتا کرولا 2022 در راه بازار ایران

حذف خودروی پاک از واردات

وزیر صنعت: یکی از خودروسازها به زودی واگذار می‌شود

اگر دوباره دلار گران شود، قیمت خودرو باز هم بالا می رود

برنده اول واردات خودرو کیست؟/ قیمت پایه خودروهای وارداتی چقدر خواهد بود؟

سایپا مجوز افزایش قیمت گرفت/ کوییک پلاس اتوماتیک 10 میلیون تومان گران شد

واردات خودروی چینی ممنوع می‌شود؟

وزیر صمت: نخستین خودروهای وارداتی هفته آینده وارد کشور می‌شود

لاتاری برای قرعه‌کشی خودرو راه افتاده است/ ثبات قیمت چه شد؟

نصف خانوارها بدون خودرو

خودروی چینی 500 میلیونی «دیگنیتی پرستیژ» در بورس کالا 2.4 میلیارد تومان معامله شد

با این شرایط قیمت پژو 206 به 500 میلیون تومان هم می‌رسد/ خودروهای مونتاژی به اسم واردات تمام می‌شود

پژو پارس 600 میلیون تومان شد!

فروش ماشین های چینی با دلار150 هزار تومانی! | خودرو، سوار بر رانت های دوگانه می تازد

درخت رانت در بازار خودرو

هیچ خودرویی به گمرک نرسیده است

یوسفی: واردات خودروهای یک میلیاردی، بازار را تنظیم نمی‌کند/وزیر صمت برای کنترل قیمت ورود کند

واکنش صمت به اظهارات پلیس درباره واردات خودروی بی‌کیفیت

واردات خودرو یا خم رنگرزی؟

خبرگزاری ایسنا: افزایش بالای 100 میلیونی قیمت برخی خودروها در عرض یک‌ماه!

بازگشت مشروط 2 خودروساز فرانسوی به بازار خودروی ایران

وعده عجیب معاون وزیر صنعت درباره ریزش قیمت خودرو/ افزایش 28 تا 185 میلیون تومانی قیمت خودرو در بازار

واردات خودرو به سبک جدید

دلیل افزایش قیمت خودرو از نظر وزیر صنعت؛ دلار مقصر است

مُسکّن درمانی بازار خودرو

سخنگوی وزارت صمت: با معاملات صوری در بازار خودرو قیمت‌سازی می‌کنند

سه محل عرضه خودروسازان/ قرعه کشی خودرو برای متقاضیان عادی متوقف شد؟

واردات 22 خودروی کره‌ای این همه خوشحالی دارد؟

فروش خودروهای وارداتی از هفته سوم دی ماه/ قرعه کشی خودرو حذف نشده است

واکنش رئیس پلیس راهور به واردات خودروهای چینی و هندی: باعث نگرانی است

سراب ارزانی با خودروی وارداتی؟

عرضه 900 هزار خودرو در بازار طی 6 ماه آینده/ وزیر صنعت: خودروهای کمتر از 10 هزار دلار وارد کردیم

انتظار قیمت‌ مناسب برای خودروهای وارداتی‌ محال است/ گره بازار خودرو باز می‌شود؟

وزیر صمت گرانی خودرو را به گردن مردم انداخت: به خاطر تلاش مردم برای حفظ ارزش پول شان است

چرا نباید از گرانی سرسام‌آور خودرو تعجب کرد؟/ متهم اصلی افزایش قیمت‌ها لو رفت

قطع رابطه بی سروصدای خودروسازان با چین

شرط جدید برای خرید خودرو از بورس شد