آریا بانو

آخرين مطالب

منصور تیرگر: طراحان باید به سمت کالکشن‌سازی بروند فرهنگی هنری

  بزرگنمايي:

آریا بانو - رئیس مرکز پژوهشگاه اتحادیه پوشاک تهران گفت تشکیل و راه اندازی "دفتر توسعه و طراحی" در مرکز پژوهش‌های اتحادیه پوشاک در راستای ایجاد کالکشن همواره یکی از دغدغه‌های بخش صنعت و دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس بوده است.


به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد ولباس کشور، منصور تیرگر رئیس مرکز پژوهشگاه اتحادیه پوشاک تهران درباره اهمیت هشتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر به‌عنوان محوری‌ترین حرکتی که توانست در حوزه پوشاک اجتماع بانوان به خاطر خلأ و عدم امکان کپی‌برداری گردشی در کشور ایجاد کند، گفت: درگذشته در کشور سازوکار مناسبی برای فرآیند تولید مد وجود نداشت.
وی افزود: تشکیل و راه‌اندازی "دفتر توسعه و طراحی" در مرکز پژوهش‌های اتحادیه پوشاک در راستای ایجاد کالکشن همواره یکی از دغدغه‌های بخش صنعت و دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس بوده است.
او تصریح کرد: توجه به فرآیند مد در کشور، یکی از رکن‌های مهمی است که در تمام کشورهای توسعه‌یافته به آن توجه ویژه‌ای می‌شود و ما نیز در زمان قبل از انقلاب و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با داشتن برنامه‌ریزی در زمینه مد به این مقوله توجه ویژه داشته‌ایم اما هرگز نتوانستیم یک نمونه موفق را در کشور ایجاد کنیم و علت آن الگوی مارپیچ سه‌گانه بود که بعدها به الگوی مارپیچ چهارگانه تبدیل شد.
تیرگر ادامه داد: ارتباط بین بخش دانشگاه،صنعت و دولت سه وجه مهمی بود که در توسعه صنایع به آن نیاز داشتیم و بعدها به مارپیچ چهارگانه تبدیل شد و مخاطب محوری در آن قرار گرفت.
وی بابیان اینکه رسانه در کشور ما نتوانست وظایف خود را در زمینه مد و لباس به‌درستی انجام دهد اظهار داشت: شاید به این دلیل رسانه‌های داخلی کشور نتوانستند در زمینه مد و لباس ایرانی اسلامی وظیفه خود را به‌درستی انجام دهند که کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی با مخاطراتی نظیر جنگ، تحریم و نبود ثبات سیاسی مواجه بود.
تیرگر بابیان اینکه امروز در کشور ذوق، سلیقه و پتانسیل بسیار قوی در حوزه طراحی مد و لباس وجود دارد، خاطرنشان کرد: هنوز در کشور سازوکاری که بتواند در کاربردی کردن روش‌ها و سلیقه‌ها برای به تولید انبوه رساندن و به سطح عرضه نزدیک کردن حوزه طراحی مد و لباس کمک کند شکل نگرفته است در همین راستا به یک برنامه‌ریزی منسجم و سرمایه گذری بلندمدت نیازمندیم.
وی افزود: بعدازآنکه از سال 2007 فست فشن ها به دنیا راه پیدا کردند سال 2014 در دنیا اتفاقاتی افتاد و تا به امروز در حال رخ دادن است او آن اتفاق این بود که مصرف‌کنندگان به سمت پوشاک اجاره‌ای و پوشاک دست‌دوم در اروپا تمایل پیدا کردند و استقبال بسیار زیادی در خرید و مصرف پوشاک دست‌دوم صورت گرفت.بر همین اساس غربی‌ها متوجه شدند شتاب سرعت‌گیری فست فشن ها در دنیا کاهش پیداکرده است.
رئیس مرکز پژوهش‌های اتحادیه پوشاک تهران بیان کرد: طبق گزارش(بیزینس هاف فشن) از سال 2019 تا 2020 خطری که برندهای پوشاک مطرح را در دنیا تهدید می‌کنند مزون‌ها و خانه‌های مد شناخته شدند و تهدید آن‌ها نیز به این دلیل بود که آن‌ها می‌توانند باقیمت مناسب و کیفیت بهتر مخاطبین نمانام‌ها را به خود جذب کنند.
او اظهار داشت: امروزه ما می‌توانیم از پتانسیل موجود در بدنه طراحی کشور استفاده کنیم و در این مقطع زمانی امیدوار هستیم برگزاری جشنواره‌هایی شبیه به جشنواره مد و لباس فجر، بتواند در جهت‌دهی صحیح پتانسیل‌های موجود کشور مؤثر واقع شود و جامعه طراحان را به‌صورت هدفمند به جلو پیش ببرد.
تیرگر گفت: مشکل دیگری که با آن مواجه هستیم این است که بسیاری از طراحان به سمت مزون داری و خانه‌های مد گرایش پیداکرده‌اند همین امر باعث شده است تا رشد خانه‌های مد و مزون در کشور بیشتر از رشد مخاطبین شود.طراحان باید به سمتی هدایت شوند که با تولید انبوه در خدمت صنعت قرار بگیرند.طراحان باید به سمت کالکشن سازی پیش بروند به دنبال این هدف مهم دفاتری برای تولید کالکشن فراهم‌شده است تا طراحان این هدف مهم را در اختیار صنعت قرار دهند.
او خاطرنشان کرد: نگاه طراحان نباید به سمت‌وسوی خانه‌های مد باشد چون این امر باعث تضعیف آنان می‌شود.مرکز پژوهش‌های اتحادیه پوشاک تهران رسته‌ای را بانام رسته طراحان ایجاد کرده است که به‌صورت صنفی می‌توان به طراحان مجوز رایگان داد. تاکنون بالغ‌بر 300طراح تاکنون این مجوز رایگان را دریافت کرده‌اند.این امر در حال حاضر با هماهنگی کارگروه ساماندهی مد و لباس در حال انجام است.طراحان می‌توانند با دفاتر توسعه و طراحی در مرکز پژوهش‌های اتحادیه پوشاک تهران ارتباط برقرار کرده تا این دفاتر به‌سرعت تکثیر شوند. تکثیر دفاتر توسعه و طراحی در ایجاد کالکشن به صنعت کمک شایانی خواهد کرد.
وی در پایان یادآور شد: مرکز توسعه و طراحی مرکز پژوهش‌های اتحادیه پوشاک تهران در دو بخش از طراحان حمایت می‌کند یکی در تولید انبوه با سرمایه‌گذاری طراحان و دوم در عرضه تولیدات درواقع این مرکز سکویی را ایجاد می‌کند تا مخاطبان صنعتی کالکشن را طراحان خریداری کنند.
هشتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر، با شعار "خوشا مکران و نقش بی‌مثالش" ٢٦بهمن تا ٢ اسفند ٩٧ از ساعت ١٠صبح تا ٨ شب در مجتمع نمایشگاهی "بوستان گفتگو" برگزار می‌شود.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/125813/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اهمیت بازی و ورزش برای کودکان

آزمون آدمک (گودیناف) تست هوش ( سن اجرا: از 3 تا 13 سال)

علل تأخیر در رشد گفتاری کودک

برای کودکان 3 تا 5 ساله چه اسباب بازی ای بخریم؟

رایج‌ترین کابوس‌هایی را که کودکان می‌بینند

روانشناسی نقاشی کودکان

اصول جدا خوابیدن کودک از والدین

مضرات و فواید بازی های دیجیتال برای کودکان

این 11 بازی را برای کودکانتان به خاطر بسپارید

درمان اختلالات نوشتاری در کودکان

تک فرزندی، خوب یا بد؟

تنبیه های مناسب کودکان

پرورش خلاقیت در کودکان، چگونه مشوق خوبی باشیم؟

به سفر بروید ولی کودکتان را تنها نگذارید!

کدام بچه ها تمایل بیشتری به پولدارشدن دارند؟

تفسیر نقاشی کودکان/ پی بردن به هوش کودک از روی نقاشی

چگونه و در چه زمانی کودک خود را تشویق کنیم؟

نکات کلیدی برای دانش‌ آموزان روزه‌ دار در زمان امتحانات

مهمترین نشانه های آزار جنسی در کودکان

لکنت زبان چیست و چگونه تشخیص داده می شود؟

قوانینی که برای محافظت از کودک باید بدانید

کلاس‌ های تابستانی کودکان

بچه ها از چه سنی جوک را درک می‌کنند؟

اگر بچه ای رابطه جنسی والدینش را به طور اتفاقی دید چه کار کنیم؟

راهکارهایی برای تقویت روابط مادر و دختر

کلاس های تقویتی کودکان در فصل تابستان خوب یا بد؟

راهکارهایی برای متقاعد کردن بهتر کودک

نشانه های استرس در کودکان و راههای کاهش آن

آموزش مثبت اندیشی به کودکان

گِل‌بازی چه تاثیری روی کودکان می‌گذارد؟

استعدادیابی کودکان از روی رفتارشان!

علل جالب دروغگویی کودکان و راه درمان آن

16 راهکاری که والدین کلاس اولی‌ها باید بدانند

نحوه کمک به کودکان بعد از آسیب روانی

روش های تشویق کردن یکی از فرزندان برای جلوگیری از حسادت فرزند دیگر

بچه های زیر هفت سال چطور با طلاق کنار می آیند؟

علل، نشانه ها و درمان وسواس در کودکان

علت جیغ زدن کودکان چیست؟

با دوست خیالی کودکمان چه کنیم؟

علل خشم در نوجوانان

علل جیغ زدن کودک نوپا و روش صحیح برخورد با آن

با کدام ساز برای آموزش موسیقی به کودکان شروع کنیم؟

راهکارهایی برای پرورش کودکان شاد

روشهایی برای تقویت حس کنجکاوی در کودکان

اختلال یادگیری در کودکان چه علائمی دارد؟

روش های انتخاب معلم خصوصی مناسب

راه های مسئولیت پذیر کردن فرزندان

فواید آموزش موسیقی به کودک

انواع کودک آزاری و نکاتی درباره آن

رفتار با کودکان سرطانی