آریا بانو

آخرين مطالب

ازدواج با مرد متاهل بالاخره خوب است یا بد؟! اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
ازدواج با مرد متاهل بالاخره خوب است یا بد؟!
k ١.١
٤
نمناک / برخی از دختران مجرد و زنان مطلقه به یک تکیه گاه و حامی از میان مردان نیاز دارند و همین باعث می شود که در مقابل جنس مخالف، قاطعیت خود را برای مخالفت با برقراری ارتباط از دست بدهند و به این نوع ارتباطات تن دهند.
دوستی و ازدواج با مردان متاهل به عنوان یک پدیده اجتماعی گریبانگیر بعضی از خانم های مجرد یا مطلقه شده و در حقیقت یک آسیب اجتماعی است. همانطور که می دانید ارتباط دختر با مرد متأهل بدون اجازه والدین ، خلاف شرع است.
اما بسیار دیده شده که مردان زیادی برای ارضاء نیازهای غیرطبیعی در قالب ارتباط های مخفی برای دختران دام پهن می کنند و باعث می شوند آنها در جایگاه همسر دومی و چندمی قرار گیرند، پس این مساله به شدت نیازمند هشدار به خانواده ها است.
یکی از دلایلی که از جانب برخی خانم ها برای تن دادن به این روابط مطرح می شود ، قصد خیرخواهی و کمک زنان به مردان متاهلی که از شرایط زندگی اولیه خود ناراحت هستند و بعضی از آنها معتقدند که مردان به آنها پناه می برند،
اما باید گفته شود که برای آرام کردن مرد اگر به عنوان یک دوست همراه همیشگی مرد باشید موقتی است و تنها همسر او است که می تواند زوجش را آرام کند.در این بخش از نمناک مشکلات مربوط به ازدواج با مردان متاهل را بازگو می کنیم تا از پشت پرده ازدواج با مردانی که قبلا ازدواج کرده اند و همچنان صاحب زندگی مشترک دیگری هستند را بیشتر بدانید.
ازدواج مجدد خوب یا بد؟
ازدواج سالم ازدواجی است که اعضای آن با یکدیگر گرم و صمیمی بوده و مشکلات را با کمک یکدیگر حل کنند .خانواده اولین نهاد و پایه جامعه است واگر خدشه دار شود جامعه را با مشکل روبرو می سازد.
از لحاظ شرعی و عرفی تعدد زوجین و چند همسری از مواردی است که ایرادی به آن گرفته نشده و اجازه داده شده که افراد بیشتر از یک همسر را انتخاب کنند. از عوامل موثر بروز تعدد زوجین ابتدا فرهنگ جامعه (عامل عمومی ) و سپس شخصیت مرد یا زن (عامل خصوصی) هستند. پس ازدواج مجدد می تواندنتایج منفی و یا مثبتی در پی داشته باشد.
خودتان را جای همسر اول گذارید
گاهی اوقات زنان به دلیل تامین نیازهای زیستی، تامین هزینه های زندگی و.. به همسر دوم شدن مرد رضایت می دهند اما اگر دلیل ازدواجشان از روی علاقه و هیجانات باشد، باید علاقه به یک مرد متاهل و عواقبش را در نظر بگیرند و به این فکر کنند آیا دوست دارند همسرشان در آینده چنین کاری با آنان کنند؟
بهتر است ابتدا خود را جای همسر اول مرد مورد علاقه شان قرار دهند و سپس برای ادامه یا ترک روابط خود اقدام کنند. هنگامی که زن به این باوربرسد ، دیگر تهدیدی برای سلامت روان و ضربه عاطفی وجود ندارد.
خانه از پای بست ویران می شود
اگر فرد نتواند زمینه لازم را برای گرفتن زوج مجدد فراهم کند مثلا نتواند رضایت همسر اول خود را گیرد ، طرف مقابل خود را نیزبا مشکل روبه رو می کند. در مسائل شرعی شرط ازدواج مجدد ، رضایت همسر اول و توانایی برقراری عدالت است.
گرفتن زوج مجدد از سوی مرد ضربه سنگینی را به همسر و به بنیان خانواده وارد می کند و این ضربات به نفر سوم این ماجرا نیز وارد می شود واو همیشه درتنش خواهد بود. این ضربات و آسیب به افراد در نهایت جامعه را نیز دچار معظل می کند.
لطمه و خساراتی که از لحاظ عاطفی به زوجین وارد می شود اولین نکته ای است که در چند همسری و روابط مخفی دوستانه دیده می شود. فردی که ازدواج می کند علاوه بر رفع نیازهای زیستی و فیزیکی به برآورده شدن نیازهای عاطفی احتیاج دارد بنابراین تامین نیازهای عاطفی زن و مرد بسیار مهم است .
این رابطه ها محکوم به شکست اند
ابراز علاقه به مردان متاهل اغلب به علت نیاز به همدل، وابستگی شدید و توهم است که به خاطر عواملی از جمله کمبود محبت، عاطفه و تنهایی ایجاد می شود و این گونه علاقه ها حقیقی نیست و باعث وارد شدن خسارت های فراوانی هم به خود شخص و هم به خانواده مردان متاهل می شود.
بدون شک چنین ارتباط هایی ، محکوم به شکست است و در صورت رسمی و شرعی شدن ، سختی ها و مشکلاتش چند برابر دیگر ازدواج ها است.در جامعه امروزی علاقه به مرد متاهل هیجانی و عاطفی است و بسیار زودگذر می باشد.
هنگامی که ازدواج و رابطه ای جدید با ویران شدن زندگی گذشته شکل گیرد معمولا به ندرت پابرجا می ماند اما اگر مرد با کسب رضایت اقدام به ازدواج مجدد کند ،می تواند زندگی آینده خود را کامل و ماندگار بسازد.
خانواده ها به هوش و به گوش
از عوامل برجسته و تاثیرگذار در ازدواج دوم و روی آوردن خانم ها به ازدواج با مرد متاهل ، تنهایی ،کمبود محبت دختران در محیط خانه ،رعایت نکردن بعضی اصول اخلاقی توسط زنان در ارتباط های اجتماعی، بالا رفتن سن ازدواج، سختگیری های افراطی و غیر اخلاقی بعضی والدین با قرار دادن شرایط غیر ارزشی برای خواستگاران، است.
همواره به خانواده ها توصیه می شود با شرایط ازدواج را برای دختران و پسران ساده بگیرند و آنها را حمایت کنند تا ازدواج سالم و به دور از هر تنشی داشته باشند و بتوانند خلاءهای فکری و عاطفی جوانان را صحیح و منطقی پاسخ دهند.
زندگی را ترمیم کنید نه تعویض
مرد و زن هردو در بروز این پدیده مقصر هستند به جز در شرایطی که با رضایت طرفین ازدواج مجدد صورت می گیرد. بهتر است در ابتدای امر زن ومرد با یکدیگر صحبت کنند و اگر در زندگی خود با خلا و چالشی روبه رو شدند باید بتوانند زندگی خود را ترمیم کنند اما اگر بعد از تلاشهای زیاد، مشکلات رفع نشد آن وقت نسبت به کسب رضایت و ازدواج با فرد دیگر اقدام کنند.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/135077/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شکست های عشقی را چطور درمان کنید؟

چرا دروغ نگوییم؟

چرا موفق‌ ترین افراد بیشتر مورد تنفر قرار می‌گیرند؟

آیا می‌توانیم شخصیتمان را تغییر دهیم؟

چگونه با ترس مقابله کنیم؟

با حواس پرتی ام چه کنم!؟

از استرس سبقت بگیرید

تحصیلات، درک و فهم و استعداد را سرکوب می‌کند؟

چطور با نوجوانمان که سیگاری شده، رفتار کنیم؟

کی به سن بلوغ می رسم؟

حالت تدافعی نقش قاتل یک رابطه را ایفا می‌کند! چطور از آن بیرون بیاییم؟

چرا باید به دلمان اعتماد کنیم؟

قانون جاذبه

بالاخره ثابت شد کچل‎ها باهوش‎ترند!

5 روش برای تحت تاثیر قرار دادن دیگران در همان هفته اول کار جدید

روش های غلبه بر ترس

چگونه یک کارمند موفق باشیم؟

راهکارهایی برای همنشینی کمتر با تلگرام

فن بیان‌تان را اینطوری تقویت کنید

مشخص کن چه می‌خواهی، و مهم‌تر از آن چه نمی‌خواهی

روز اول مدرسه

چطور در محل کار دچار خواب آلودگی نشویم؟

استرس روز اول مدرسه را چگونه کنترل کنیم؟

افتخارات زودگذر!

قبل از صدمه خوردن، «نه» بگویید

سر و صدا را تحمل کنید تا روانی نشوید

تیزهوشی مغز با یادگیری یک زبان دیگر

می‌توانید یک روز بدون تلفن‌ همراهتان زندگی کنید؟

تغذیه مناسب راهی برای مبارزه با استرس

حرف هایی که نباید به یک فرد افسرده بزنید

قلب شما هم صبح شنبه را دوست ندارد!

چه کسانی به موفقیت دیگران غبطه نمی خورند؟

مواظب حرف زدن خود باشید!

10 دلیلی که باعث می‌شود از شغل خود متنفر باشید

علائمی که می گویند اضطراب دارید

از کجا بفهمیم غمگین هستیم یا افسرده؟

فیلم غمگین ببینید تا آرام‌تر شوید

همراهی با فرزندان تا کجا؟

4 مشکل سلامت روانی که در بین زنان متداول‌تر است

وقتی صبرتان لبریز می‌شود چه باید بکنید

نشانه های تشخیص استرس بیش از حد چیست؟

ذهن ناخودآگاهتان را از نو برنامه‌ نویسی کنید

وسواس فکری

چرا همه آدمها به دنیا از دیدی متفاوت نگاه می‌کنند؟

کسب احترام، با این راه‌های ساده

8 نشانه که علامت استرس کاری هستند

علت حرف زدن در خواب برخی افراد چیست؟

این رفتارها جسم و روان تان را تخریب می کنند

10 نکته برای اینکه با وجود استرس راحت بخوابید

چرا شکست می‌خوریم؟