آریا بانو

آخرين مطالب

معاون وزیر امور خارجه:

زنان و کودکان اولین بازندگان محیط نامساعد بین المللی هستند اجتماعي

  بزرگنمايي:

بانو نیوز - تهران - معاون حقوقی و امور بین الملل وزیر امور خارجه ، محیط مساعد و توانمند ساز بین المللی را از شرطهای توسعه پایدار دانست و گفت: در محیطی که تنفر، تهدید، بیگانه هراسی و اقدامات زورمدارانه یکجانبه و جنگ گسترش یابد، زنان و کودکان اولین بازندگان خواهند بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «غلامحسین دهقان» امروز دوشنبه در کارگاه بین المللی مسایل و چالش های ارتقای کار افرینی زنان در ایران و ژاپن گفت: زنان نقش مهمی هم در ساختار سنتی جهان تجارت و تولید و هم در تولید صنعتی و تجارت الکترونیک ایفا می کنند.
کارگاه بین المللی چالشها و فرصتهای بین المللی ارتقای کارآفرینی زنان در ایران و ژاپن با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، غلامحسین دهقانی معاون حقوقی و بین المللی وزیر امور خارجه، هیرویاسوکوبایاشی سفیر ژاپن درتهران و جانکوچانو مدیرکل بیناد صلح ساساکاوا در تالار حکمت کتابخانه ملی برگزارشد.
معاون وزیر امور خارجه در این کارگاه گفت: تشویق و ترویج کارآفرینی و گسترش فعالیت های کارآفرینانه زنان می تواند موجب افزایش درآمد زنان و ارتقای کیفیت زندگی آنان و محرک موثری برای رشد و توسعه اقتصادی باشد.
دهقانی با بیان اینکه سهم کنونی زنان از کارآفرینی بسیار محدود است، به چالشهای این موضوع اشاره کرد و گفت:در مجموع کارآفرینان با دو نوع چالش مواجه هستند؛ چالش اول مربوط به شروع کار است که شامل فقدان تجربه و دشواری در کسب سرمایه است و چالش دوم هم فقدان تجربه در مدیریت سرمایه و دشواری در جلب مشتری است.
معاون وزیر امور خارجه در بخش دیگر از سخنان خود گفت:جمهوری اسلامی ایران مصمم است مشارکت زنان را در بازار کار در قالب برنامه های توسعه پنج ساله گسترش دهد.بدین طریق زنان به طور همزمان به عنوان تولید کننده و شرکای اقتصادی حضور خواهند داشت و از منافع توسعه بهره مند خواهند شد چرا که زنان شایسته بهره مندی از توسعه و از عوامل اصلی توسعه هستند.
دهقانی ادامه داد: ایجاد شغل مناسب برای زنان ، دستمزد مساوی برای کار یکسان میان زن و مرد، تامین امنیت و سلامت زنان در محل کار، اتخاذ رویکردهای تامین اجتماعی و حمایتی کافی برای ایجاد تعادل میان کار و زندگی خانوادگی و پیش بینی مجازات برای افراد تعدی کننده به زنان و حقوق آنان در محل کار از تمهیداتی است که در نظام تقنینی و قضایی ایران در نظر گرفته شده است.
وی اضافه کرد:تشکیل تعاونی های خاص زنان و با مدیریت آنان‌، تسهیل دسترسی زنان به تکنولوژی از جمله نرم افزارهای موبایل و افزایس دسترسی به اینترنت و سواد اینترنتی در فضای مجازی هم از دیگر اقدامات مثبت ما برای ارتقای توانمندی زنان است.
دهقانی با اشاره به اینکه48 درصد کاربران اینترنت در ایران زنان هستند، افزود: تنها در سال های 2015 و 2016 تعداد کاربران زن اینترنت 18 درصد افزایش داشته است و این افزایش به سمت برابری کاربران زن و مرد در شهرها و رشد کاربران زن در روستاها حرکت کرده است .
معاون وزیر امور خارجه تدوین «بکار گیری پایدار زنان» با تمرکز بر زنان سرپرست خانوار و فارغ التحصیل دانشگاهی به همراه تدوین پیش نویس «لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت » را از دیگر گام هایی عنوان کرد که در جهت توانمند سازی زنان برداشته شده است.
دهقانی خاطرنشان کرد: تحریمهای زورمدارانه اولین تاثیر نامناسب خود را بر زنان و کودکان می گذارد و فرصت ها و پیشرفت های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و علمی برای زنان و کودکان در اثر سیاست ها و تفکرات زورمدارانه کاهش می یابد و توانمند سازی آنان در چنین محیطی به شدت محدود می شود.
معاون حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد زنان بویژه در آسیای غربی امروزه قربانی اصلی تروریسم و افراط گرایی خشونت طلب هستند که زاییده تفکرات خطرناک تکفیری در منطقه است.
دهقانی گفت: از مهمترین چالش های توانمند سازی زنان ، محیط ناامن و آشوب زده ناشی از اقدامات خشن توسط افراط گرایان تکفیری است که متاسفانه به عنوان ابزار پیشبرد برخی سیاستها توسط برخی قدرتهای منطقه ای و فرامنطقه ای دنبال می شود.
وی تصریح کرد:توقف این سیاست و مبارزه واقعی و جدی با این گروه ها و ایدئولوژی خطرناک آنان از جمله اقدامات ضروری برای ایجاد فضای مناسب برای توانمند سازی زنان در کشورهای منطقه است.
معاون وزیر امور خارجه در پایان گفت جمهوری اسلامی نسبت به تعهدات خود در قبال بهبود وضعیت زنان و توانمند سازی آنان پایبند بوده و امیدوارم در قالب همکاری های دوجانبه بتوانیم مقدمات کار شایسته زنان، استقلال اقتصادی ،نقش پررنگ آنها در خانواده و زندگی متعادل کاری و خانوادگی را در جهان در حال تعییر فراهم کنیم.
سیام**2021**1553

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/45069/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تنبیه های مناسب کودکان

پرورش خلاقیت در کودکان، چگونه مشوق خوبی باشیم؟

به سفر بروید ولی کودکتان را تنها نگذارید!

کدام بچه ها تمایل بیشتری به پولدارشدن دارند؟

تفسیر نقاشی کودکان/ پی بردن به هوش کودک از روی نقاشی

چگونه و در چه زمانی کودک خود را تشویق کنیم؟

نکات کلیدی برای دانش‌ آموزان روزه‌ دار در زمان امتحانات

مهمترین نشانه های آزار جنسی در کودکان

لکنت زبان چیست و چگونه تشخیص داده می شود؟

قوانینی که برای محافظت از کودک باید بدانید

کلاس‌ های تابستانی کودکان

بچه ها از چه سنی جوک را درک می‌کنند؟

اگر بچه ای رابطه جنسی والدینش را به طور اتفاقی دید چه کار کنیم؟

راهکارهایی برای تقویت روابط مادر و دختر

کلاس های تقویتی کودکان در فصل تابستان خوب یا بد؟

راهکارهایی برای متقاعد کردن بهتر کودک

نشانه های استرس در کودکان و راههای کاهش آن

آموزش مثبت اندیشی به کودکان

گِل‌بازی چه تاثیری روی کودکان می‌گذارد؟

استعدادیابی کودکان از روی رفتارشان!

علل جالب دروغگویی کودکان و راه درمان آن

16 راهکاری که والدین کلاس اولی‌ها باید بدانند

نحوه کمک به کودکان بعد از آسیب روانی

روش های تشویق کردن یکی از فرزندان برای جلوگیری از حسادت فرزند دیگر

بچه های زیر هفت سال چطور با طلاق کنار می آیند؟

علل، نشانه ها و درمان وسواس در کودکان

علت جیغ زدن کودکان چیست؟

با دوست خیالی کودکمان چه کنیم؟

علل خشم در نوجوانان

علل جیغ زدن کودک نوپا و روش صحیح برخورد با آن

با کدام ساز برای آموزش موسیقی به کودکان شروع کنیم؟

راهکارهایی برای پرورش کودکان شاد

روشهایی برای تقویت حس کنجکاوی در کودکان

اختلال یادگیری در کودکان چه علائمی دارد؟

روش های انتخاب معلم خصوصی مناسب

راه های مسئولیت پذیر کردن فرزندان

فواید آموزش موسیقی به کودک

انواع کودک آزاری و نکاتی درباره آن

رفتار با کودکان سرطانی

علل جیغ زدن کودکان و نحوه صحیح برخورد با آنها

مهم ترین نیازهای عاطفی کودک چیست؟

رفتارهایی که نشان میدهد کودک شما در آینده مهندس میشود !

لجبازی کودکان هنگام لباس پوشیدن

چند روش مناسب برای تنبیه کودکان

نحوه رفتار با کودک 4 ساله

بهترین سن یادگیری انواع موسیقی

طبیعت منبع الهام و اکتشاف کودک

تاثیر نقاشی بر عملکرد ذهنی و جسمی کودک

مشاوره کودک

کودکتان را به آشپزی کردن تشویق کنید