آریا بانو

آخرين مطالب

وزیر کشور در جلسه شورای اجتماعی کشور:

فقدان نشاط اجتماعی منجر به افسردگی دانش آموزان می شود اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - تهران - وزیر کشور گفت: فقدان امید و نشاط اجتماعی در مدرسه و جامعه منجر به افسردگی و پرخاشگری دانش آموزان می شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «عبدالرضا رحمانی فضلی» امروز - یکشنبه - در جلسه شورای اجتماعی کشور اظهار داشت: افسردگی و پرخاشگری به فقدان نشاط اجتماعی در مدرسه یا جامعه برمی‌گردد؛ اگر موضوع نشاط اجتماعی را حل کنیم ، حجم عظیمی از مشکلات را پوشش خواهیم داد.
وی شناسایی «علت ها » را از شناسایی «مصداق ها » در حوزه آسیب های اجتماعی مهم تر دانست و تاکید کرد: باید فقدان نشاط اجتماعی و مدارس کمبود امید و نشاط را بررسی کنیم، نبود نشاط در مدارس را باید حل کنیم.
به گزارش ایرنا، در یکصد و چهارمین جلسه شورای اجتماعی کشور گزارش وزارت آموزش و پرورش در خصوص طرح «نظام مراقبت های اجتماعی دانش آموزان (نماد) و بررسی الزامات گسترش دامنه اجرای این طرح در سال تحصیلی ٩٨-٩٧» با تاکید بر نقش دستگاه های عضو این شورا ارایه و بررسی شد.
وزیر کشور به طرح نظام مراقبت های اجتماعی دانش آموزان اشاره و خاطرنشان کرد: حرکتی خوبی در کشور آغاز شده البته نمونه هایی نیز وجود دارد و اقداماتی هم صورت گرفته است اما باید در کنار این اقدامات، اشکالات و کمبودها شناسایی و اصلاح و همچنین پیشنهادها تکمیلی نیز تدوین و اجرایی شود.
رحمانی فضلی افزود: باید افرادی مستقر شوند و بازخوردهای اجرای این طرح را دریافت کنند و پس از بررسی، نواقص طرح اصلاح شود.
وی با بیان این که در حوزه آسیب های اجتماعی پیشگیری در اولویت است، یادآور شد: در این زمینه در مدارس نباید فقط به کادر آمورزش و پرورش و این که فقط یک فرد یا یک گروه مسئول این امور باشد بسنده کنیم چون به نتیجه مطلوب نمی رسیم.
وزیر کشور با تاکید بر این که در مسائل دانش آموزان همه مربیان، معلمان و حتی خانواده باید نقش داشته باشند، تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که معاونت پرورشی در آموزش و پرورش در ابتدای انقلاب با آن مواجه شد، همین نکته بود که این معاونت در یک طرف قرار داشت و بقیه معلمان و مربیان مدرسه در طرف دیگر قرار داشتند و چون نتوانستند ارتباط برقرار کنند به نتیجه نیز نرسیدند.
رحمانی فضلی تاکید کرد: در پیشگیری از آسیب های اجتماعی باید از خانواده ها نیز کمک گرفته شود.
رییس شورای اجتماعی کشور افزود: آموزش و پرورش به عنوان نهادی که انواع و اقسام ورودی ها از گروه های مختلف اجتماعی به آن وجود دارد، از طرفی جزو آسیب پذیرترین گروه در معرض خطر و از طرف دیگر سالم ترین و بهترین نهاد واسط است؛ ورودی مدرسه و آموزش و پرورش از یک جامعه ای است که دارای طیف های مختلف دانش آموزی از نظر سلامت است.
رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش یک محیط و سیستم واسط و مرحله گذار است و باید در نظر بگیریم که حداقل ورودی افرادی خطر پذیر و آسیب پذیر که در جامعه هستند در مدارس نیز وجود دارند، پس باید این سیستم را به گونه ای طراحی و برنامه ریزی کنیم که حداقل سلامتی و توانمندی را در دانش آموزان ایجاد کند.
وی همچنین درمورد محرمانه بودن اطلاعات آسیب های اجتماعی دانش‌آموزان گفت: از این موضوع نباید ساده بگذریم؛ دوره دانش آموزی به لحاظ شرایط سنی دارای ویژگی های خاصی است؛ سیستم را باید به گونه ای را طراحی کنیم که اطلاعات دانش آموزان را در حد نیاز و همزمان نیاز استفاده شود و بعد از آن این اطلاعات از بین برود.
جانشین رییس شورای اجتماعی کشور با یادآوری این که «شرایط در مدارس و مناطق مختلف، متفاوت است»، گفت: البته موارد پرخطری مانند اعتیاد، خودکشی، آزار جنسی در مدرسه و بین دانش آموزان باید جدی گرفته شود و ضمن شناسایی خاطیان با آنها برخورد شود.
رحمانی فضلی تاکید کرد: باید در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی دانش آموزی ضمن بهره گیری از کمک خانواده ها، آموزش ها باید مستمر و تداوم داشته داشته باشد.
وی افزود: دانش آموزانی که پدر و مادر معتاد یا زندانی دارند بیشتر در معرض خطر هستند، باید آنها را شناسایی کنیم و به صورت مستمر آموزش دهیم.
وی تاکید کرد: مشاوران در مدارس را باید از بین افراد متخصص انتخاب کنیم و آموزش های اولیه را ببیند.
در این جلسه که به ریاست رحمانی فضلی وزیر کشور و با حضور نمایندگان دستگاه های عضو این شورا برگزار شد، معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده و شهیندخت مولاوردی دستیار ویژه رییس جمهوری در امور حقوق شهروندی و «تقی رستم وندی» معاون وزیر و رئیس سازمان اجتماعی کشور نیز حضور داشتند.
** تاب آوری دانش آموزان در برابر آسیب های اجتماعی تقویت شود
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده نیز در این جلسه با بیان این که «طرح نظام مراقبت از دانش آموزان» دستاورد ارزنده ای است، گفت: نقش انجمن های اولیاء و مربیان و سازمان دانش آموزی و تقویت نقش و جایگاه خانواده در اجرای این طرح نیز می تواند اثر بخش باشد.
ابتکار تاکید کرد: تاب آوری دانش آموزان در برابر مسائل و آسیب های اجتماعی را باید تقویت کنیم.
وی همچنین بهره گیری از تجربه گروه های همسالان و همیاران در مدارس را یک تجربه بسیار ارزشمند و مهم عنوان کرد.
سیام*3070**1336

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/71046/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

یک زندگی هیجان انگیز

همه چیز در مورد پاسخگویی به سوالات مکرر کودک

به کودکان خود نگویید "من را تنها بگذار"

10 ویژگی بچه‌های مستعد اعتیاد !

بچه ها، عاشق شنیدن قصه های تکراری

قبل از تنبیه کردن کودکتان، حتماً بخوانید

فکر کودکان را پرواز دهیم

توصیه های مهم به مادران شاغل

خیال‌پردازی بچه ها خوبه یا بد؟

به کودکتان کمک کنید تا زودتر زبان باز کند

با این روش ها اعتماد به نفس کودکتان را بالا ببرید !

کودکان وقتی دروغ می‌گویند که:

فرزندان کم تحمل نتیجه چه والدینی هستند

فرزندتان با ظاهرش مشکل دارد؟

چگونه الفبا را به کودکان آموزش دهیم؟

خلاقیت های دردسر ساز!

گفتار درمانی: روشی موثر برای بهبود مشکلات گفتاری

چطور برای فرزندانتان وقت بیشتری بگذارید

فکرهای بزرگ کودکانه

آینده کودکان باهوش چگونه خواهد بود؟

چرا بلوغ زودرس خوب نیست؟

از عصبی شدن کودکتان جلوگیری کنید !

انواع تیک عصبی در کودکان !

تبلت چه بر سر کودکانمان می‌آورد؟

همه چیز درباره ی رشد هوش کودکان !

چگونه فرزندم را به مدرسه علاقه‌مند کنم؟

کمک والدین به کلاس اولی‌ها

علائم مدرسه‌هراسی چیست؟

به فرزندتان فحش ندهید!

عوامل عمده مؤثر بر فراگیری دانش آموز

با کودک بد غذا چه کنیم؟

روشهای کاهش استرس بچه های طلاق

استرس در کودکی موجب تغییراتی در سازه‌های اصلی مغز می‌شود

از چه سنی به کودک بیاموزیم بدون اجازه وسایل دیگران را برندارد؟

تصورات اشتباه درباره «بغلی شدن» کودکان

تست هوش برای کودکان 4 تا 10 ساله

چگونه اعتماد به‌ نفس کودک را افزایش دهیم؟

استرس دیر شدن مدرسه و آثار آن بر روحیه و درس فرزند شما

اهمیت گذراندن وقت کافی با فرزندان

بازی‌ درمانی، چیست؟

اختلافات والدین چه بر سر کودکان می آورد؟

دست نزن عزیزم

چرا کودکم در مدرسه پرخاشگر است؟

چگونه کودکان را به کتاب خواندن علاقه مند کنیم؟

دردسرهای حواس پرت

اگر کودک افسرده دارید بخوانید !

تو ،اونو بیشتر از من دوست داری!

تبعیض بین فرزندان روی اعصاب بچه هاراه میرود

کودکان نیز افسرده می شوند

​اعتماد به نفس کودک را با این جملات بالا ببرید