آریا بانو

آخرين مطالب

نکاتی برای تمیز‌کردن موبایل گوناگون

  بزرگنمايي:

آریا بانو - از‌آنجا‌که این روزها موبایل تبدیل به همراه همیشگی همۀ ما شده است و به آن برای انجام کارها نیاز داریم، تمیزکردن آن هم به‌مراتب خیلی مهم می‌شود. برای بیشتر ما، وقتی کسی می‌پرسد «آیا تابه‌حال گوشی موبایل خود را تمیز کرده‌اید؟» اولین چیزی که به ذهن ما می‌رسد این است که چگونه فایل‌های اضافی و صدها عکس به‌دردنخور را پاک کنیم تا فضای ذخیره‌سازی خالی شود. اما اولین چیزی که باید در مورد تمیز‌کردن موبایل به ذهن برسد، ازبین‌بردن میکروب‌ها و باکتری‌هایی‌ست که هرروز روی گوشی شما می‌نشینند.
تمیزکردن موبایل
هربار که گوشی را لمس می‌کنید، باکتری‌ها را به دست، صورت و هر سطحی که با موبایل در تماس بوده منتقل می‌کنید. آیا تابه‌حال موبایلتان در دستشویی عمومی افتاده‌ است؟ برای تمیز‌کردن موبایل از چه روشی استفاده می‌کنید؟
لوازم لازم برای تمیز‌کردن موبایل
آب مقطر
الکل
آب‌پاش
دستمال میکروفایبر یا تمیز‌کننده لنز (پارچۀ بدون کرک)
پنبه یا خلال‌دندان چوبی
هرگز از این چیزها برای تمیز‌کردن موبایل استفاده نکنید
شیشه پاک‌کن‌های خانگی
هوای فشرده
پاک‌کننده‌های آئروسل
حلال‌ها
سفید‌کننده
آمونیاک
پودر‌های ساینده
آب اکسیژنه
نکتۀ مهم برای تمیز‌کردن موبایل
هنگام تمیز‌کردن موبایل از رطوبت اضافی استفاده نکنید، چون می‌تواند به سیستم الکتریکی داخلی صدمه وارد‌ کند. بیشتر صفحات موبایل، به‌ویژه سطوح شیشه‌ای گوشی‌های هوشمند، دارای پوششی هستند که چربی دست و انگشتان را دفع می‌کند. اثربخشی این پوشش در طول زمان کاهش خواهد یافت، اما استفاده از هر چیز ساینده روی شیشه، ازبین‌رفتن اثربخشی سطح شیشه را تشدید می‌کند و خراش‌هایی به‌صورت دائمی روی آن باقی ‌می‌ماند.
هفت گام آسان برای تمیز‌کردن موبایل
تمیزکردن موبایل نکاتی برای تمیزکردن موبایل مراحل تمیزکردن کامل باید به‌صورت هفتگی انجام شوند تا موبایل شما عاری از میکروب شود.
موبایل را از هر اتصالی (شارژر، هدفون و…) جدا کنید. هدفون و شارژر باید جداگانه تمیز شوند. تلفن را خاموش کنید. محافظ یا قاب گوشی را بردارید. آن‌ها باید قبل از اتصال دوباره به گوشی جداگانه تمیز شوند. در یک آب‌پاش کوچک، به نسبت یک به یک (1:1) آب مقطر و الکل 70درصد را مخلوط کرده و بطری را کاملاً تکان دهید. آب مقطر ضروری است؛ زیرا اگر در منطقه‌ای زندگی کنید که آب سخت داشته باشد، مواد معدنی آن می‌توانند سطح گوشی را خراش دهند. محلولی را که آماده کرده‌اید، به‌آرامی به دستمال میکروفایبر اسپری کنید. هرگز آن را به‌طور مستقیم به گوشی اسپری نکرده و پارچه را بیش‌ازحد خیس نکنید. از پارچه برای تمیزکردن جلو و پشت گوشی استفاده کنید. اگر در نواحی کوچک مانند فضای اطراف لنز دوربین، مناطق اتصال درگاه یا دکمه‌ها جرم انباشته شده است، به‌آرامی از پنبه خشک یا خلال‌دندان چوبی برای تمیزکردن آن نواحی استفاده کنید. هنگامی که جرم برداشته شد دوباره با پارچۀ مرطوب آن ناحیه را پاک کنید. به گوشی‌تان اجازه دهید تا حداقل 15 دقیقه قبل از استفادۀ مجدد به‌طور کامل در مجاورت هوا خشک شود. از دست ندهید: معرفی پاک‌کننده‌های غیرسمی
تمیزکردن قاب موبایل
اگر بعد از تمیزکردن موبایل آن را در یک قاب کثیف قرار دهید هیچ سودی ندارد! خواه این قاب از سیلیکون و پلاستیک سخت ساخته شده‌ باشد یا چرم. اغلب مدل‌های قاب گوشی دارای لبه‌های بافت‌دار برای دسترسی بهتر به تلفن هستند. نگاهی به آن لبه‌ها بیندازید، احتمالاً پُر از آلودگی است.
قاب سیلیکونی : اگر قاب شما سیلیکونی است می‌توانید آن را به‌صورت غوطه‌ور در آب گرم و مایع ظرفشویی قرار داده و شست‌وشو دهید. از یک پارچۀ نرم برای پاک‌کردن لبه‌ها استفاده کنید. سپس، شست‌و‌شو داده و اجازه دهید قاب گوشی‌تان در مجاورت هوا خشک شود. برای تمیز‌کردن روزانه، قاب را با یک پارچۀ بدون پرز مرطوب‌شده با آب‌مقطر و الکل پاک کنید.
قاب پلاستیکی : برای قاب‌های ساخته‌شده از مواد پلاستیکی سخت، تلفن را بیرون بیاورید و قاب را با آب‌مقطر و محلول الکل همراه با یک پارچۀ بدون پرز تمیز کنید.
قاب چرمی : قاب چرمی را با صابون مخصوص چرم تمیز کنید، سپس آن را در یک نرم‌کنندۀ چرم قرار دهید. قبل از استفادۀ مجدد، اجازه دهید قاب گوشی کاملاً خشک شود.
تمیزکردن دکمه و لنز
برای تمیز‌کردن دکمه و مناطق باز لنز، پنبه‌ای را در محلول آب-الکل فرو کرده و از آن استفاده کنید. سپس محل مدنظر را با یک پارچه بدون پرز خشک کنید.
تمیزکردن لوازم جانبی
آب مقطر و الکل 70درصد را به نسبت یک به یک (1:1) مخلوط کنید. از یک پارچه بدون پرز برای پاک‌کردن گوشی‌ها، شارژرها و دیگر لوازم جانبی موبایل استفاده کنید. به یاد داشته باشید پارچۀ بیش‌از‌حد خیس نباشد و اجازه دهید لوازم جانبی قبل از استفاده، در برابر هوا خشک شوند.
نکاتی برای تمیز نگه‌داشتن موبایل
موبایل خود را در صورت تماس با هرچیزی که ممکن است باعث لکه‌‌دارشدن آن شود فوراً پاک کنید (مانند لوازم آرایش، جوهر، رنگ یا غذاهای چسبنده و…). دست‌هایتان را بیشتر بشویید و به پیام بهداشتی توجه کنید. اگر دست‌هایتان را تمیز کنید، موبایل خود را تمیز کرده‌اید. امیدواربم این مقاله هم برای شما همراهان عزیز مفید باشد. ما را با نظرات ارزشمند خود همراهی کنید. راستی خواندن مقالۀ جالب تامین ویتامین D مورد نیاز روزانه با اپ موبایل را از دست ندهید.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/75858/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فیلم های غیر اخلاقی در سنین پایین

از نظر بهداشت روان کودک سالم کیست؟

درس خواندن و خواب آلودگی درفصل بهار

به خاطر بچه‌ ها با همسرتان زندگی می‌ کنید؟

زبان آموزی در حین بازی

چطور به کودکان کمک کنیم تا بهتر و به اندازه بخوابند

اگر می خواهید از فرزندتان انتقاد کنید این نکات را به یاد داشته باشید

روش های مقابله با دزدی کودکان

این تکنیک‌ها برای افزایش تمرکز توصیه می‌شود...!

علت اصلی دعوای خواهر - برادرها

خاله‌بازی، استقلال کودک را افزایش می‌دهد

نشانه‌های کودکان با اعتماد به نفس بالا و پایین

چگونه فرزندانمان را برای امتحانات پایان سال آماده کنیم؟

استفاده کودکان از تلفن همراه، خوب یابد؟

مهمترین علل مکیدن انگشت در کودکان

عواقب تنبیه بدنی کودکان !

هوش فضایی کودک خود را تقویت کنید

با کودکان کنجکاو و سوالاتشان چه برخوردی داشته باشیم؟

عشق در پنجم دبستان!

چطور کودکان را در سفر سرگرم کنیم؟

خیال های آموزنده

چرا بعضی کودکان بد خط اند؟

با کودکی که انگشت در بینی می کند، چه کار کنیم؟

ریخت و پاش به کودکان چه می آموزد؟

علامت افسردگی کودکان چیست؟

کودکانی که در آینده افسرده می شوند

تاثیر موسیقی بر مهارت‌های کودکان

برای آرام کردن کودک از موسیقی استفاده کنید!

با تولد کودکم سرکار بروم یا نه؟‌

از کجا بفهمم کودکم به من علاقه دارد؟

چگونه با فرزندانمان صمیمی تر باشیم؟

بازی، آینه تمام نمای ویژگی های کودک

نوزادان از چه نوع موسیقی لذت می‌برند؟

16 نکته کلیدی برای رفتار با کودک بیش فعال

دور هدیه‌های تکراری برای کودکان را خط بکشید

فیلم‌های ترسناک در روحیه بچه ها چه تاثیری می گذارند

رفتارهای عجیب کودکان نوپا

کدام گریه کودک نشانه افسردگی است؟

یک زندگی هیجان انگیز

همه چیز در مورد پاسخگویی به سوالات مکرر کودک

به کودکان خود نگویید "من را تنها بگذار"

10 ویژگی بچه‌های مستعد اعتیاد !

بچه ها، عاشق شنیدن قصه های تکراری

قبل از تنبیه کردن کودکتان، حتماً بخوانید

فکر کودکان را پرواز دهیم

توصیه های مهم به مادران شاغل

خیال‌پردازی بچه ها خوبه یا بد؟

به کودکتان کمک کنید تا زودتر زبان باز کند

با این روش ها اعتماد به نفس کودکتان را بالا ببرید !

کودکان وقتی دروغ می‌گویند که: