آریا بانو
چه خوراکی هایی باعث ایجاد جوش می شوند؟
سه شنبه 21 اسفند 1397 - 17:28:42
آریا بانو -
چه خوراکی هایی باعث ایجاد جوش می شوند؟
١٧٨
٠
زیبامون / اگر در کنار داشتن یک برنامه بی عیب و نقص و کامل برای مراقبت از پوستتون، بدن رو با یک برنامه غذایی مفید که دارای انواع ویتامین های طبیعی، آنتی اکسیدان و مواد طبیعی هست، تغذیه نکنید، پوست به تدریج شادابی و سلامت خودش رو از دست میده و ممکنه با تمام مراقبت هایی که انجام میدید، باز هم با انواع جوش و آکنه مواجه بشید و خب این حالت برای هیچکسی خوشایند نیست!
در کنار مواد غذایی مفید برای حفظ سلامت پوست، مواد غذایی دیگری هم وجود دارند که اگر به طور مرتب و زیاد استفاده بشه، میتونه باعث ایجاد جوش و آکنه در پوست بشه. بنابراین لازم هست مواد غذایی که باعث ایجاد جوش و اکنه میشوند رو بشناسید و مصرف این خوراکی ها رو تا حد امکان کاهش بدید. در این قسمت از زیبامون، با خواکی هایی که باعث ایجاد جوش و آکنه می شوند آشنا خواهید شد. با ما همراه باشید.
لبنیات
لبنیات یکی از خوراکی هایی هستند که باعث ایجاد التهاب یا فساد در بدن می شوند و میتونن خیلی راحت باعث ایجاد جوش، قرمی و التهاب در پوست بشن. پروتئین موجود در شیر گاو یکی از اصلی ترین دلایل ایجاد جوش و اکنه هست.
توصیه میشه شیر نارگیل یا شیر بادام رو جایگزین لبنیات کنید. علاوه بر این استفاده از ماست یونانی ساده یا کفیر رو هم میتونید جایگزین سایر لبنیات کنید. این محصولات معمولا پروبیوتیک و حاوی انواع باکتریهای سالم هستند و میتونن مانع از ایجاد التهاب در پوست بشن.
گلوتن
گلوتن یکی دیگه از خوراکی هایی هست که باعث ایجاد جوش در پوست میشه و لازمه تا مصرف اون رو به حداقل برسونید. گلوتن ترکیبی از دو پروتئین مختلف هست که باعث ایجاد حالت کشسانی در خمیر نون میشه. حساسیت به گلوتن بسیار شایع هست و نه تنها میتونه باعث ایجاد التهاب در پوست بشه بلکه مشکلات مختلفی رو هم برای معده ایجاد میکنه. بهتره نانهای بدون گلوتن و پاستا رو در سبد غذایی بگنجونید تا پوستی سالم تر و عالی تر داشته باشید.
شکر
شکر یکی دیگه از خوراکی هایی هست که خیلی راحت باعث ایجاد جوش و آکنه در پوست میشه. به همین دلیل توصیه میشه که شکر و مواد غذایی حاوی شکر زیاد رو از سبد خرید خانواده حذف کنید و از این طریق هم بدن سالمتر و هم پوستی عالی تر داشته باشید.
بهترین پیشنهاد این هست که شکلات تلخ (بالای 75 درصد) رو جایگزین انواع شیرینی جات کنید. این شکلات ممکنه در ابتدا کمی تلخ باشه اما سرشار از انتی اکسیدان های تقویت کننده زیبایی پوست هست، گردش خون رو افزایش میده و باعث میشه تا اکسیژن بیشتری به پوست برسه.
ادویه، سس و ترشیجات
چاشنی ها، سس ها و طعم دهنده ها معمولا با مواد مختلفی مثل گندم، سویا، شکر، روغن های گیاهی تصفیه شده و مواد نگهدارنده ساخته میشن که همگی میتونن سلامت پوست رو به خطر بندازند و به راحتی باعث ایجاد التهاب و جوش بشن.
بهترین کار این هست که انوع سس ها و طعم دهنده های آماده رو از برنامه غذایی روزانه حذف کنید و فقط از روغن زیتون طبیعی و باکیفیت به جای انوع سس و طعم دهنده استفاده کنید.
غذاهای تند و آماده
غذاهای اماده، فرآوری شده و فست فودها یکی دیگه از خوراکی هایی هستند که خیلی راحت باعث ایجاد جوش و آکنه خواهند شد. علاوه بر این مصرف خوراکی ها و غذاهای تند هم میتونه با افزایش تولید چربی در پوست همراه باشه و از این طریق، جوش و آکنه در پوست رو افزایش میده.

http://www.banounews.ir/fa/News/136984/چه-خوراکی-هایی-باعث-ایجاد-جوش-می-شوند؟
بستن   چاپ