آریا بانو
تخم مرغ قهوه‌ای یا سفید، کدام سالم‌تر است؟
شنبه 7 ارديبهشت 1398 - 09:06:58
آریا بانو -
تخم مرغ قهوه‌ای یا سفید، کدام سالم‌تر است؟
٤٥٠
٠
آوای سلامت / مسلما در میان برخی مواد غذایی، رنگ اهمیت ویژه ای از نظر سلامتی دارد. برای مثال می توان به نوع قهوه ای ماکارونی، آرد، نان و شکر اشاره کرد و گفت از نوع سفید آن به مراتب سالم ترند و باید در رژیم های غذایی جایگزین شوند.
در مورد تخم مرغ اما قضیه فرق دارد. به گفته محققان از نظر میزان کالری، پروتئین و ویتامین هر دو تخم مرغ قهوه ای و سفید در شرایط مشابهی هستند به طوری که هر عدد از دو نوع تخم مرغ حاوی 70 کالری، 6 گرم پروتئین، و تا حد زیادی ویتامین های گروه ب هستند.
نکته مهم در مورد تفاوت های این دو نوع تخم مرغ این است که سلامت تخم مرغ تحت تاثیر نوع تغذیه مرغ است. مرغ هایی که به دست کشاورزان تغذیه طبیعی می شوند، تخم آن ها طعم بهتر و غنی تری دارد به اصطلاح ارگانیک ترند؛ اما از نظر ارزش غذایی با تخم مرغ سفید تفاوت چندانی ندارد. البته آلودگی احتمالی این تخم مرغ ها به برخی داروهای آنتی بیوتیکی و هورمونی کمتر بوده و قابل اطمینان تر است. در مقابل به دلیل آن که تخم های محلی اغلب آلوده به فضولات مرغ است؛ احتمال انتقال میکروب های سالمونلایی از آنها بالاست.
علاوه بر این درباره رنگ قهوه ای پوسته تخم مرغ های قهوه ای هم باید گفت این رنگ در نتیجه اضافه شدن رنگدانه ای خاص در زمان شکل گیری پوسته در بدن مرغ است و سابقه ژنتیکی پرنده آن را تعیین می کند و رنگ پوسته به کیفیت یا ارزش تغذیه ای تخم مرغ ارتباطی ندارد.

http://www.banounews.ir/fa/News/152866/تخم-مرغ-قهوه‌ای-یا-سفید،-کدام-سالم‌تر-است؟
بستن   چاپ