آریا بانو
توصیه­ های کوتاه و عالی برای زیبایی مو
شنبه 14 ارديبهشت 1398 - 15:03:20
آریا بانو -
توصیه­ های کوتاه و عالی برای زیبایی مو
٣٩٥
٠
سنجاق / رژیم غذایی نقش بسیار مهمی در سلامتی کلی پوست و مو دارد. در اینجا با توجه به جنس موهای تان تعدادی غذای مکمل برای رژیم غذایی توصیه می­شود تا به زیبایی فوق­ العاده­ خود بیافزایید.
موی معمولی: ماهی، مرغ، حبوبات، جوانه ­ها
موی خشک: سبزیجات خام، حبوبات، برنج قهوه­ای، موز، آجیل، قرص­های ویتامین E
موی چرب: سبزیجات با برگ سبز، سالادها، میوه­ای تازه، ماست
شامپو: شامپوی ملایم
مهم­ترین گام در حفظ سلامت مو، تمیز نگه­ داشتن آن است. البته شامپویی که انتخاب می­کنید باید برایتان مناسب باشد. همیشه با مو مهربان باشید.
برای موی خشک: شامپویی را انتخاب کنید که موهایتان را از چربی طبیعی خود محروم نکند.
برای موی چرب: شامپویی را انتخاب کنید که فعالیت پوست چرب شما را محدود کند.
هر از چندگاهی از یک شامپوی پاک­ کننده استفاده کنید تا اثرگذاری داشته باشد. خانم ­ها لطفاً به خاطر داشته باشند که این شامپو برای تمیزکردن پوست سر بوده و برای حالت ­دهی به مو نیست. بنابراین استفاده از آن برای موی خشک قطعاً کمکی نخواهد کرد. حتی ممکن است در درازمدت باعث آسیب ­رسیدن به مو شود. اگر فقط از یک قطره به اندازه­ سکه برای هر بار شست­شو استفاده کنید کافی خواهد بود.
بهترین حالت ­دهنده ­ها: تخم مرغ
تخم مرغ معجزه می­کند. زرده­ تخم مرغ غنی از چربی و پروتئین بوده و اثر فوق­ العاده­ ای در رطوبت ­دهی دارد. از طرفی دیگر سفیده به از بین بردن چربی­ های ناخواسته کمک می­کند. از تخم مرغ برای حالت ­دهی به موی معمولی، از زرده برای موی خشک و از سفیده برای موی چرب استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که برای آبکشی فقط از آب ولرم استفاده کنید!!
تمیز کردن پوست سری که خارش دارد: آبلیمو و روغن زیتون
خارش پوست سر می­تواند به دلیل رژیم غذایی نامناسب، استرس یا آب و هوا باشد. می­توانید با استفاده از 2 قاشق غذاخوری آبلیموی تازه، روغن زیتون و آب آن را درمان کنید. پوست سرتان را با این مخلوط ماساژ داده و بگذارید برای 20 دقیقه بماند. سپس به صورت معمول آن را بشویید.
آبلیمو به زدودن پوسته­ های خشک سر و روغن زیتون به مرطوب­ کردن پوست سر کمک می­کند.
موی آسیب ­دیده: عسل و روغن زیتون
اشعه­ خورشید می ­تواند برای موی سر مضر بوده و به آن آسیب جدی وارد کند. برای رفع این مشکل عسل و روغن زیتون را امتحان کنید. نصف فنجان عسل و دو قاشق غذاخوری روغن زیتون را روی موی آسیب ­دیده ماساژ دهید و پس از 20 دقیقه آبکشی نمایید.
روغن زیتون به مو حالت می­دهد و عسل دارای خواص ضد باکتریایی و حالت ­دهی است.
موی مجعد: آووکادو
موی مجعد را با ماساژدادن پوره­ آووکادو نرم تر و بی گره کنید.
شوره­ سر: شکر قهوه­ ای
یکی از مشکلات شایع مو شوره­­ آن است. می­ توانید با مخلوط ­کردن شکر قهوه­ ای با حالت ­دهنده­ مو به نسبت 2 به 1 و مالیدن آرام آن به روی پوست سر به درمان شوره بپردازید. آبکشی را به صورت کامل انجام دهید.
ریزش مو: آلوئه ­ورا
ریزش مو یکی از مشکلات همیشگی در زندگی ما بوده و همیشه توجه ما را به خود جلب می­کند! نمی توانیم به چیز دیگری فکر کنیم. آلوئه­ ورا برای درمان پوست سر و برگرداندن تعادل pH مو فوق­ العاده می ­باشد. همچنین دارای خواص پاک­ کنندگی است که منافذ پوست را پاک می­کند.
ژل آلوئه­ ورا را با نصف قاشق غذاخوری آبلیمو مخلوط کنید و 2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل به آن بیافزایید. آن را مخلوط کرده و روی پوست و موی سر بمالید. پس از 20 دقیقه موی سر را به صورت عادی بشویید.
سفید شدن مو: رنگ ­مو
موی سفید هرگز خوشایند نبوده است. یادآور سن! خصوصاً وقتی زودتر از موقع طبیعی مو سفید شود ناخوشایندتر خواهد بود. رنگ موها همیشه در بازار موجود بوده­ اند ولی آیا تا به حال به فکر یک گزینه­ طبیعی ­تر که برای مو بهتر باشد بوده­ اید؟
حنا قرن­ها به عنوان یک رنگ ­دهنده طبیعی استفاده می ­شده است و وفتی با نیل ترکیب شود نتیجه آن بهتر هم می­شود.
در اینجا نحوه­ رنگ کردن مو با حنا شرح داده شده است:
حنا و نیل را با هم ترکیب کنید و بگذارید یک شب بماند. برای موی قهوه ­ای نیل را در آب گرم حل کنید و بگذارید برای 15 دقیقه بماند. دو خمیر بالا را با هم ترکیب کنید. آن را روی مو بمالید و بگذارید به مدت 1 ساعت زیر کلاه حمام باقی بماند. سپس به خوبی آبکشی کرده و مو را با شامپو شست و شو دهید.
برای موی مشکی نیل را در آب گرم حل کرده و بگذارید برای 15 دقیقه بماند. خمیر حنا را به مدت 25 دقیق روی مو بگذارید و سپس شست و شو دهید. به خمیر نیل نمک اضافه کنید و روی سر بمالید و بگذارید به مدت 2 ساعت زیر کلاه حمام باقی بماند. سپس عمل شست و شو را انجام دهید.
امیدوارم این توصیه ­ها به شما در جهت حفظ موهای تان کمک کند و بتوانید موی سالم ­تری داشته باشید. همچنین به یاد داشته باشید که باید آبرسانی از داخل نیز صورت گیرد، بنابراین حتماً مقادیر زیادی آب بنوشید و به وفور از سبزیجات و میوه­ ها استفاده کنید تا موهای تان سالم ­تر و درخشان­ تر به نظر برسند.

http://www.banounews.ir/fa/News/154828/توصیه­-های-کوتاه-و-عالی-برای-زیبایی-مو
بستن   چاپ