آریا بانو
طرز تهیه اسموتی موز و توت فرنگی
دوشنبه 11 تير 1397 - 09:40:57
بانو نیوز - در هوای گرم این روزهای تابستان نوشیدن اسموتی‌های خوشمزه خنک حسابی دلچسب و گوارا است. امروز می‌خواهیم طرز تهیه اسموتی موز و توت فرنگی را با هم بررسی کنیم. خوشبختانه مواد اولیۀ این اسموتی کم است و در بازار میوه به‌راحتی پیدا می‌شود.
طرز تهیه اسموتی موز و توت فرنگی
در تهیه این اسموتی خوشمزه ترجیح داده‌ایم به‌جای استفادۀ مستقیم از یخ -که غلظت نوشیدنی ما را بسیار رقیق می‌کند- از میوه‌های یخ‌زده استفاده کنیم. بدین‌ترتیب نه‌تنها خنکای لذت‌بخشی به اسموتی موز و توت فرنگی می‌دهیم بلکه غلظت آن هم در حد معقول و مناسبی خواهد بود.
برای تهیه یک اسموتی کلاسیک و خوشمره با موز و توت فرنگی از این مواد استفاده می‌کنیم:
مواد لازم برای اسموتی موز و توت فرنگی (برای دو نفر)
توت فرنگی (یخ‌زده): 1 فنجان
موز رسیده: 1 فنجان
شیر کم‌چرب: نصف فنجان
اطلاعات تغذیه‌ای اسموتی موز و توت فرنگی
انرژی: 100 کالری
کلسترول: 2 میلی‌گرم
سدیم: 27 میلی‌گرم
پتاسیم: 409 میلی‌گرم
کربوهیدرات کل: 21 گرم
پروتئین: 3 گرم
درست‌کردن اسموتی موز و توت فرنگی
اسموتی-موز و توت‌فرنگی
برای درست‌کردن اسموتی موز و توت فرنگی کار سختی در پیش ندارید، کافی است توت فرنگی یخ‌زده را از فریزر خارج کرده و همراه با قطعات موز در مخلوط‌کن بریزید. کمی شیر به این مواد افزوده و برای چند ثانیه دستگاه را روشن کنید.
حالا میزان غلظت و بافت این اسموتی را بررسی کنید و در‌صورت‌لزوم شیر بیشتری به آن اضافه کنید و باز مخلوط کنید. اجازه ندهید اسموتی ما خیلی رقیق شود و حالت خامه‌طور خود را داشته باشد. با‌توجه‌به شیرین‌بودن موز، نیازی به افزودن شکر یا شیرین‌کنندۀ دیگری ندارید؛ به همین خاطر اسموتی موز و توت فرنگی ما یک نوشیدنی سالم و طبیعی است.
از دست ندهید: غذای سریع؛ طرز تهیه ساندویچ پنیری سیر و گوجه‌
این اسموتی خوشمزه حاوی ویتامین آ، ویتامین ث، کلسیم و آهن است و می‌تواند یک میان‌وعده مغذی و دوست‌داشتنی برای بچه‌ها باشد، به‌خصوص آنکه اغلبِ بچه‌ها میانۀ خوبی با موز و توت فرنگی دارند و ترکیب این دو میوه هم یک نوشیدنی خوشمزه است.
اگر هنوز مطمئن نیستید که می‌خواهید امروز اسموتی موز و توت فرنگی را برای خود و عزیزانتان آماده کنید، بهتر است نگاهی به خواص موز و خواص توت‌فرنگی بیندازید، حتماً مشتری این اسموتی خواهید شد. راستی این طرز تهیه اسموتی موز را هم از دست ندهید 🙂

http://www.banounews.ir/fa/News/54468/طرز-تهیه-اسموتی-موز-و-توت-فرنگی
بستن   چاپ