آریا بانو

آخرين مطالب

تقویت پیاز موی سر برای موهای سالم خانه داري

  بزرگنمايي:

بانو نیوز - مو یکی از شاخص‌های مهم در زیبایی ظاهری محسوب می‌شود. سفید‌شدن و ریزش از مشکلات عمدۀ ما در‌مورد موها به شمار می‌رود. عوامل زیادی در ریزش و بیمار‌شدن موها تأثیر دارند. روزچین در نظر دارد راه‌های جدید تقویت پیاز موی سر را برای داشتن موهای سالم به شما معرفی کند. پس با ما همراه باشید.
استرس یکی از عوامل مهم در ریزش موهای سر است. افرادی که دچار ریزش مو هستند باید تا حد امکان از استرس دوری کنند. عامل مهم در تقویت پیاز موی سر، در درجۀ اول تغذیۀ سالم و سپس جریان گردش خون در پوست سر است. در ادامه شما را با عوامل مؤثر بر تقویت پیاز موی سر بیشتر آشنا می‌کنیم.
عوامل مؤثر بر ریزش و بیماری موی سر
موخوره موخوره یکی از دلایل ریزش و خشک بودن موها از‌آنجایی‌که موی سر نقش ویژه‌ای در زیبایی انسان دارد، داشتن موی سالم و شاداب آرزوی همه و مخصوصاً خانم‌هاست. رعایت‌نکردن بهداشت و شست‌و‌شوی مرتب موها، استرس‌های شغلی، کم‌خونی به‌ویژه در خانم‌ها، کاهش زینک (روی)، مواد آلی، گروه ویتامین‌های A و B در اثر زایمان، استفاده زیاد از سشوار و اتوی مو، مصرف بیش‌از‌حد رنگ مو، ژل و تافت‌های شیمیایی از مهم‌ترین عوامل ریزش و سفیدی موها هستند. حالات روحی و عاطفی مانند ترس، استرس، مصرف کافئین، استعمال سیگار، اختلالات هورمونی و سابقۀ ارثی و خانوادگی از عوامل تأثیرگذار دیگر در ریزش و سفیدی موها محسوب می‌شوند.
دانستنی‌‌هایی ریز در مورد موی سر
شانه موی سر سعی کنید موهای خود را با شانه‌های چوبی و دندانه درشت شانه کنید ریزش روزانه 50 عدد مو طبیعی است. این تعداد مو در یک فرد طبیعی جایگزین می‌شود. مهم‌ترین عامل در بهداشت مو، رعایت نظافت مو و پوست سر است. در مورد ریزش مو مانند دیگر بیماری‌ها پیشگیری بر درمان مقدم است. موهای خود را روزانه چند دقیقه شانه کنید. شانه‌کردن موها موجب تسریع گردش خون زیر پوست سر می‌شود. بسیاری از ذرات غبار و دیگر آلوده‌کننده‌ها با برس‌کردن از بین می‌روند. تغذیۀ مو به وسیله مویرگ‌های اطراف آن صورت می‌گیرد. مصرف شیر، پیاز، سبزیجات تازه، جگر، ماهی، سبوسِ برنج می‌تواند مواد مورد نیاز موهای سر را تغذیه کنند و به تقویت پیاز موی سر کمک کنند. قبل از استفاده از شامپو، ابتدا آن را رقیق کنید و سپس موها را شست‌و‌شو دهید. شکستن مو از نوک که به آن موخوره هم می‌گوییم، دلایل زیادی دارد؛ مثل استفاده از مواد شیمیایی، رنگ، اتوی داغ، سوزاندن و … که باعث شکستن موها می‌شود. روش‌هایی برای تقویت پیاز موی سر
در بالا به عوامل تأثیرگذار بر ریزش موها اشاره کردیم. در این قسمت می‌خواهیم راه‌های جلوگیری از ریزش موها و تقویت پیاز موی سر را بیان کنیم. ما در اینجا به شما راه‌های طبیعی و بدون استفاده از مواد شیمیایی را برای جلوگیری از ریزش موها خواهیم گفت.
ماساژ کف سر
ماساژ سر ماساژ دادن کف سر باعث افزایش جریان گردش خون می‌شود ماساژ پوست سر در جریان گردش خون بسیار تأثیرگذار است. برای تقویت پیاز موی سر باید کف سر را با روغن‌های بادام، زیتون، کرچَک و نارگیل ماساژ داد؛ برای‌مثال کف سر را توسط خمیر تخم شنبلیله می‌توانید ماساژ دهید. تخم شنبلیله علاوه بر اینکه سبب قطع ریزش مو می‌شود، محرک رویش مو نیز است.
از دست ندهید: با خواص آلوورا برای دور چشم آشنا شوید
گیاهان دارویی
گیاهان دارویی استفاده از گیاهان دارویی برای درمان طبیعی ریزش موها استفاده از گیاهان دارویی در تقویت پیاز موی سر بسیار اثربخش است. یکی از این گیاهان، گیاه گزنه است. گیاه گزنه برای رفع ریزش مو کاربرد دارد و محرک رویش موست. برای جلوگیری از ریزش مو، ما ماساژ موضعی کف سر با گِل سرشور و حنا را پیشنهاد می‌کنیم. این گیاهان باعث افزایش خون‌رسانی به فولیکول مو و محکم‌شدن ریشۀ مو می‌شوند.
سیر معجزه‌کننده
موی <a href=سالم و زیبا" width="315" height="215" srcset="/Uploads/News/20171223094002818.jpg 696w, https://www.roozcheen.com/wp-content/uploads/2017/12/موی-سالم-300x172.png 300w" sizes="(max-width: 696px) 100vw, 696px" /> داشتن موی سالم و شاداب با مواظبت از موها سیر از‌جمله گیاهانی است که برای سلامتی بسیار مهم است. ماساژ کف سر با سیر سبب افزایش خون‌رسانی به فولیکول مو و رفع چربی کف سر می‌شود. از آب سیر یا روغن سیر به‌عنوان درمان موضعی به شکل مرهم استفاده کنید تا قدرت سیر را در درمان ریزش مو و پر‌کردن مجدد مو مشاهده کنید.
آرد نخود
ترکیب آرد نخود خام همراه ترکیباتی مثل سدر، گزنه، بابونه، رزماری، حنا و یک عدد تخم‌مرغ، رفع ریزش، محکم‌شدن ریشه، درخشندگی و لطافت مو را به همراه خواهد داشت. بهتر است بدانید این خمیر گیاهی، گردش خون را نیز بهبود می‌بخشد.
روغن‌های گیاهی
تقویت موها روغن گیاهی یکی از گزینه‌های مهم برای شادابی و تقویت موها روغن‌های گیاهی برای تقویت پیاز موی سر بسیار مفید هستند. توصیه می‌کنیم هر چند روز یکبار موها را با روغن‌های گیاهی مثل روغن زیتون، بادام، آووکادو یا آفتابگردان ماساژ داده و شانه کنید. بهتر است این روغن‌ها برای تأثیرگذاری بیشتر نیم‌ساعت روی موی سر بمانند و بعد شسته شوند. روغن‌های گیاهی مو را نرم، براق و شاداب می‌کند.
ماسک آلوئه ورا برای داشتن موهایی شاداب
تهیۀ ماسک آلوئه‌ورا که در ویدئوی زیر مشاهده خواهید کرد، روشی ساده برای تقویت پیاز موی سر است. مواد استفاده‌شده برای تهیه این ماسک، برگ آلوئه‌ورا، پیاز و روغن نارگیل است. محلول ساخته‌شده در ویدئو غنی از مواد مغذی و لازم برای تقویت و رشد ریشه مو است. ماساژ موها با این محلول کمک زیادی در رفع ریزش مو خواهد داشت. آلوئه‌ورا گیاهی است که هم برای پوست و هم برای مو بسیار مفید است. ماساژ کف سر با ژل آلوئه‌ورا یا نوشیدن شربت آلوئه‌ورا به‌صورت ناشتا سبب تقویت ریشۀ مو می‌شود. استفاده از پیاز در این ماسک نیز قابل‌توجه است. پیاز برای جلوگیری از سفیدی و ریزش مو ضروری است. یک مادۀ مهم در تقویت پیاز موی سر، روغن نارگیل است. اگر روغن نارگیل را بر پوست سر بمالید و ماساژ دهید، پیاز موها را تقویت کرده و باعث رشد آن‌ها می‌شود.


موها یکی از شاخص‌های سلامتی و زیبایی در انسان هستند. نگهداری از آن‌ها با وجود آلودگی هوا، مناسب‌نبودن تغذیه و استرس زیادی که همه ما با آن مواجه هستیم، مطمئنا سخت است. اما با نکاتی که در بالا برای تقویت پیاز موی سر اشاره کردیم، می‌توانید موهایی شاداب و براق داشته باشید.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/27365/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

علائم افسردگی شدید

نحوه برخورد با فحاشی، انتقادهای بیجا و افراد بی ادب

چرا وسواس باید درمان شود؟

از کجا بفهمیم افسردگی داریم؟

مرزهای شخصی به دیگران یاد میدهد چطور با شما رفتار کنند

سر و صدای ذهن و روشهای غلبه بر آن

این آدم های منفی باف، ذهن خوان و فاجعه ساز!

پیشنهادهایی برای کنترل و درمان افسردگی و اضطراب؛ دو اختلال توامان

اختلال عاطفی فصلی و شناخت نشانه ها و راه های درمان اختلال عاطفی فصلی

زندگی با یک بیمار اسکیزوفرنی

آیا تنبلی علاج دارد؟

اگر به دنبال بالا بردن اعتماد به نفس خود هستید ، بخوانید

آیا بیماری روانی والدین را به ارث می‌بریم؟

راهکارهای افزایش تمرکز و حضور ذهن

کلاستروفوبیا یا بیماری تنگناهراسی چیست؟علایم و درمان آن

هدف گذاری هم قوانین خاص خودش را دارد

اسکیزوفرنی، شناخت انواع و علائم اسکیزوفرنی و روش های درمان

به کدام یک مراجعه کنیم؟ روانشناس، روانپزشک یا مشاور؟

چطور با کودک درباره فقدان پدر حرف بزنیم؟

چگونه خودتان را بدبخت کنید!

5 روش طبیعی برای درمان اضطراب

چطور در جمع مثل آب خوردن حرف بزنیم؟

علایق و روحیات جنسی - شخصیتی مرد متولد خرداد ماه

افسردگی دوران بلوغ :علائم و درمان آن

7 غذایی که شما را دچار اضطراب می کند

همکارتان اگر این نشانه ها را دارد، از شما متنفر است!!!

10 اقدام برای خلاق‌بودن

پدیده ای پیچیده به نام «سادومازوخیسم»

این گونه همه چیز را به خاطر بسپارید

اهمیت دادن به ظاهر تا کجا نشانه بیماری نیست؟

افسردگی، سقوط به دنیای زیرین و پذیرش مرگ است

با ترس‌های‌تان مواجه شوید؛ راه دیگری در زندگی ندارید!

در چه شرایطی باید به روانشناس مراجعه کنیم؟

استرس و نگرانی؛ بیچاره اعضای بدن تان!

آیا فحش های رکیک باعث تعادل مغزی می شوند؟

اگر انگیزه ای ندارید، بخوانید

ریشه همه اختلاف‌نظرها

این نشانه های می گوید شما افسردگی پنهان دارید!!

خلق و خوی فرزندم تغییر کرده است!

چگونه از شر فکر کردن به او خلاص شوم؟

هنر تعریف کردن و تعریف شنیدن

شکست های عشقی را چطور درمان کنید؟

چرا دروغ نگوییم؟

چرا موفق‌ ترین افراد بیشتر مورد تنفر قرار می‌گیرند؟

آیا می‌توانیم شخصیتمان را تغییر دهیم؟

چگونه با ترس مقابله کنیم؟

با حواس پرتی ام چه کنم!؟

از استرس سبقت بگیرید

تحصیلات، درک و فهم و استعداد را سرکوب می‌کند؟

چطور با نوجوانمان که سیگاری شده، رفتار کنیم؟