آریا بانو

آخرين مطالب

مهمترین اخبار اجتماعی ایسنا درچهاردهمین روز بهمن ماه اجتماعي

  بزرگنمايي:

بانو نیوز - کاهش "دوردور" در تهران/ برخورد پلیس با مزاحمان نوامیس،عمق برف تهران در بارش اخیر،اعلام مهلت جدید برای تکمیل ثبت‌نام کارت ملی هوشمند،حمایت از مترو از اولویت مسئولان خارج شده است و...از پربازدیدترین اخبار اجتماعی ایسنا در چهاردهمین روز بهمن ماه هستند.

به گزارش ایسنا، اداره اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران امروز شنبه (14 بهمن) 44 خبر را روی خروجی خود منتشر کرده است که مهمترین آنها به همراه لینک در زیر آمده‌ است که با کلیک روی هر تیتر، متن کامل خبر قابل دسترسی است:
اعلام مهلت جدید برای تکمیل ثبت‌نام کارت ملی هوشمند
سیف‌الله ابوترابی-سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور - با اشاره به آخرین مهلت ثبت نام کارت ملی هوشمند گفت: کسانی که تا پایان اسفندماه سال جاری موفق به تکمیل ثبت نام کارت ملی هوشمند نشوند می‌توانند با انجام ثبت‌نام اولیه در سامانه، مراحل تکمیل ثبت نام کارت ملی هوشمندشان را در زمان تعیین شده در ابتدای سال 97 انجام دهند.
وی به امضای تفاهم‌نامه با ثبت اسناد و املاک کشور نیز اشاره کرد و افزود: قرار است سازمان ثبت احوال تفاهمنامه‌ای را در دهه فجر با سازمان ثبت‌ اسناد و املاک کشور امضاء کند که براساس آن احراز هویت با کارت ملی هوشمند به منظور انجام معاملات ملکی امکان پذیر خواهد شد.
حمایت از مترو از اولویت مسئولان خارج شده است
علی امام - مدیر عامل شرکت متروی تهران و حومه - با اشاره به اینکه حمایت از حمل و نقل درون شهری از اولویت مسئولان دولتی خارج شده است، گفت: با قلع و قمع پیشنهادات کمیسیون عمران مجلس در حوزه حمل و نقل به ویژه مترو در کمیسیون تلفیق بودجه 97 ، عملا در زمینه توسعه حمل و نقل پاک، ایمن و ارزان قیمت به وضعیت بغرنج و پیچیده‌ای برخورد کرده‌ایم.
برنامه وزارت بهداشت برای تغذیه زنان روستایی/ پیگیری طرح انطباق در بیمارستان‌ها
ساره محمدی- مشاور وزیر بهداشت در امور زنان - با اشاره به برخی همکاری‌های این حوزه با معاونت‌های بهداشت و درمان وزارت بهداشت گفت: در حوزه بهداشت برنامه‌ای برای بهبود تغذیه زنان روستایی و عشایر طرح‌ریزی شده است و در معاونت درمان نیز در راستای اجرای طرح انطباق در بیمارستان‌ها حرکت می‌کنیم.
دستاوردهای "سلامت" پس از انقلاب/وضعیت نامناسب "سواد سلامت" ایرانیان
علی اکبر حق دوست - معاون برنامه‌ریزی راهبردی وزارت بهداشت - ضمن تشریح دستاوردهای حوزه سلامت در سال‌های پس از انقلاب بر لزوم هزینه‌کرد منطقی منابع در این حوزه گفت: باید در حوزه سلامت منطقی تصمیم بگیریم تا از منابع محدود به بهترین شکل استفاده کنیم.
پذیرش تمامی معتادان مراجعه‌کننده به شلترها با آغاز سرما / ورود3600معتاد متجاهر به مراکزماده 15
حمیدرضا شمسی - معاون توسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی استان تهران - با اشاره به توافق سازمان بهزیستی کشور با ستاد مبارزه با مواد مخدر برای استفاده از ظرفیت خالی مراکز اقامتی و ساماندهی معتادان متجاهر گفت: قبل از آغاز بارش برف در تهران حدود 3640 معتاد متجاهر با دستگیری پلیس و حکم قاضی در مراکز ماده 15 بهزیستی پذیرش شدند که از این تعداد 143 نفر زن و حدود 3500 نفر مرد بودند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 9 شلتر ( سرپناه شبانه) در مناطق آسیب‌خیر تهران همچون دره فرحزاد، پامنار، هرندی و ... مشغول به فعالیت است،اظهارکرد: ظرفیت این شلترها حدود 30 نفر است که همزمان با آغاز سرمای هوا به این مراکز اعلام می کنیم تا بالاتر از ظرفیت و تمامی افراد مراجعه کننده را پذیرش کنند.
نابودی بخش درمان تامین اجتماعی با انتقال و تصاحب حق "سهم بیمه" به وزارت بهداشت
کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران سراسر کشور در راستای مخالفت با بند"ز" تبصره 7 لایحه بودجه سال97 و عدم پیش بینی پرداخت دیون دولت به سازمان تامین اجتماعی بیانیه‌ای صادر کرد.در این بیانیه آمده است: «در شرایط خطیر امروز که بعضی جریان‌ها چشم طمع به سرمایه‌های ما کارگران در صندوق تامین اجتماعی دوخته‌اند، تمامی نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی را به دفاع از حقوق مان در برابر زیاده خواهان فرا می‌خوانیم. سازمان تامین اجتماعی صندوقی بین‌النسلی است و تکلیف ما صیانت از آن و انتقال آن به نسل آینده است، همان‌گونه که گذشتگان آن را به ما سپرده‌اند اما متاسفانه شاهد آنیم که طی سال‌های متمادی چشم‌داشت به سرمایه‌های ما کارگران در این صندوق بیمه‌ای به یک سیاست دائمی تبدیل شده است.»
برگزاری آزمون اعزام معلمان به خارج از کشور در سال97
غلامرضا کریمی - رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش - با بیان اینکه در حال احصای نیازهای سال آینده از کشورهای مختلف و تعیین جزئیات و زمان برگزاری آزمون اعزام معلمان به خارج از کشور هستیم، گفت: قطعا آزمونی برای رفع نیاز نیروی انسانی در سال 97 برگزار می‌کنیم.
چرا بودجه «شیر» از پول یارانه حذف شد؟/ کمک‌های مردمی نباشد مدارس تعطیل می‌شوند
منصور مجاوری - مشاور وزیر آموزش و پرورش - گفت: تا این لحظه یک ریال بابت ردیف شیر تخصیص نداده‌اند. متاسفانه آموزش و پرورش در اولویت نیست و با اینکه شیر جزو مصوبات شورای عالی سلامت است چرا باید بودجه شیر از پول یارانه حذف شود؟
عمق برف تهران در بارش اخیر
احد وظیفه - مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی - با اشاره به بارش برف اخیر در تهران گفت: عمق این بارش برف 23 سانتیمتر ثبت شده است همچنین ایستگاه مهرآباد سابقه ثبت اطلاعات بارشی را طی 60 سال گذشته دارد. بر اساس آمارهای این ایستگاه، آخرین عددی که از بیشترین عمق برف در تهران ثبت شده 40 سانتیمتر و مربوط به سال 1993 (1371) است.
خرید تجهیزات برای محیط بانان به مبلغ 40 میلیارد تومان
کریم شافعی - معاون توسعه مدیریت ، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست - گفت: این سازمان امسال نسبت به خرید تجهیزات لازم برای محیط‌بانان به مبلغ 40 میلیارد تومان اقدام کرده است و پیش‌بینی می‌کنیم پیش ازعید نوروز بیشتر این تجهیزات توزیع شود.
کاهش "دوردور" در تهران/ برخورد پلیس با مزاحمان نوامیس
سردار حسین رحیمی - رییس پلیس پایتخت- از نظارت پلیس بر "دوردور" کردن در خیابان‌های تهران و برخورد با این اقدام خبر داد و گفت: مأموران پلیس تهران در این مدت بخش اعظمی از دوردورها را جمع کردند و در حال حاضر به شدت اقدام به دور دور در تهران کاهش پیدا کرده است.
به گزارش ایسنا، پربازدیدترین اخبار اداره اجتماعی در شنبه (14 بهمن) به شرح زیر است:
کاهش "دوردور" در تهران/ برخورد پلیس با مزاحمان نوامیس
عمق برف تهران در بارش اخیر
اعلام مهلت جدید برای تکمیل ثبت‌نام کارت ملی هوشمند
حمایت از مترو از اولویت مسئولان خارج شده است
چرا دچار احساس خستگی دائمی هستیم؟
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/32794/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بی‌ادب ها هرگز موفق نمی‌شوند!

راهکارهایی برای کنترل عصبانیت

چگونه با رازهای‌مان خوشحال باشیم؟

چرا دختران بیشتر از پسران در معرض افسردگی قرار دارند؟

نقش استرس در بروز دردهای قلبی!

اعتیاد به کار؛ بلایی که عمرمان را می‌گیرد

با بیماران چگونه برخورد کنیم؟

فواید خنده و گریه

چرا مجردها منزوی می‌شوند؟

اضطراب و استرس، مسری است

9عامل کمتر شناخته‌شده زوال عقل

شخصیت شما چه تاثیری بر سلامت شما دارد؟

12 علامت اینکه واقعا باهوش هستید

روان‌شناسی نابرابری

آیا احساسات را به فرزندانمان یاد می دهیم یا ارث می دهیم؟

افسردگی ناشی از تعطیلات چیست؟

9 عادت روزانه‌ای که باید هر چه زودتر ترک کنید

ویژگی‌های چهره که باعث جذاب‌تر دیده شدن افراد می‌شود

اضطراب بیشتر با استفاده بیش از اندازه از اسمارت فون ها

چرا بی دلیل گریه می کنیم؟

آیا افراد تحصیل‌کرده به مشکلات روحی بیشتری دچار می‌شوند؟

شغلی را که واقعا دوست دارید بیابید

راه های رفع کسالت بعد از تعطیلات نوروز

چرا در مورد مسائل مالی، احساسی تصمیم می‌گیریم؟

راهکارهایی برای رهایی از استرس

نکاتی درباره رایج ترین بیماری روانی

افزایش سطح انرژی بدن در آغاز روز با رنگ نارنجی و چند اقدام ساده

علائم افسردگی خفیف

مهارت تفکر انتقادی‌تان را چگونه پرورش دهید؟

اختلال مانیک (دوقطبی) چیست؟

چرا در خواب حرف می‌زنیم؟

چگونه انرژی منفی را از خانه دور کنیم؟

چگونه هورمون استرس را کم کنیم؟

انعطاف پذیری ذهن، به این 4 عامل بستگی دارد!

یادگیری و تقویت حافظه

این نشانه‌های پنهان اضطراب را جدی بگیرید

ناامیدی و بدبینی نشانه ای از اختلالات خلقی است

اگر فرزند وسط هستید این مطلب را حتما بخوانید

وقتی زنان افسرده می شوند

شاید از افسردگی پنهان رنج می‌برید...

چهار روش اشتباه برای جلب توجه

چه کنیم تا بقیه به ما گوش بدهند؟

8 روش اثبات شده برای غلبه بر استرس

چگونه در محل کار روحیه بهتری داشته باشیم؟

چطور با شکست عاطفی مدارا کنیم؟

افسردگی پس از زایمان عامل افت ضریب هوشی نوزاد

چرا گاهی به جای حرف زدن، سکوت می‌کنیم؟

زنگ هشدار تلفن‌های همراه عامل بی‌خوابی

مشکلات روانی در کمین شب‌کارها

احساسات ما چه تأثیری بر بدنمان دارند؟