آریا بانو

آخرين مطالب

حضور خانواده ها در فضاهای ورزشی تقویت فعالیت های تیمی است ورزشي

  بزرگنمايي:

بانو نیوز - تهران- ایرنا- اوقات فراغت و پر کردن ساعت هایی که فرد بدون دغدغه های کاری و زندگی می تواند به فعالیت های مورد علاقه بپردازد در جوامع امروزی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و مدیران موفق در حوزه های مختلف می توانند بهترین استفاده را در پیشبرد اهداف و منافع ملی به کار گیرند .

به گزارش ایرنا ، ورزش کردن و تماشای رقابت های ورزشی بویژه در کشورهای پیشرفت و در حال توسعه از جمله فعالیت هایی است که افراد در اوقات فراغت به آن توجه ویژه ای دارند.
بنابراین پرداختن به هر نوع فعالیت ورزشی اعم از قهرمانی و همگانی تاثیر بسزایی در توسعه سلامت کشور دارد و در کنار این فعالیت ها تماشای رقابت های ورزشی در هر سطح می تواند ضمن معرفی رشته های مختلف ورزشی و ایجاد علاقمندی در تماشاگران سلامت روانی فعالان ورزشی را تامین کند.
حضور خانواده ها همراه با کودکان در فضاهای ورزشی از جمله سالن مسابقات از راه های عمده معرفی رشته های مختلف ورزشی و علاقمند کردن کودکان به فعالیت های ورزشی است و اتفاقی که در روزهای اخیر پس از چند سال وقفه در سالن بسکتبال آزادی شاهد آن بودیم که ده ها زن و دختر همراه با کودکان به تماشای دیدار تیم های ملی بسکتبال ایران و عراق نشستند.
«میترا نوری» نایب رئیس زنان فدراسیون هندبال می گوید: فضاهای ورزشی از سالم ترین مکان برای حضور خانواده ها است تا علاوه بر پر کردن اوقات فراغت خود، شادی و نشاط بیشتری تولید کرده و فشارهای روانی را در جامعه کاهش دهد.
وی که به مناسبت حضور دوباره خانواده ها در سالن های ورزشی سخت می گفت، افزود: فرهنگ ایران به قدری عمیق و غنی است که نیاز به ایجاد پیچیدگی برای حضور زنان یا قوانین خاصی ندارد .
نوری ادامه داد: نشاط و تفریح و در کنار آن توسعه و رشد ورزش و فعالیت های ورزشی از کمترین دستاورد حضور خانواده ها در سالن ها و ورزشگاه هاست و مدیران ورزشی باید شرایط و بستر لازم را برای حضور خانواده ها در زمینه توسعه سلامت خانواده ها فراهم کنند.
این مدیر جوان ورزشی کشورمان گفت: باید از هر چیز که حساسیت ایجاد می کند و موجب کندی حرکت در مسیر درست می شود، پرهیز کرد و به همین دلیل به جای اینکه بگوییم زنان باید بتوانند در ورزشگاه ها و سالن های ورزشی حضور یابند، باید از واژه خانواده که متشکل از زنان ومردان، دختران و پسران استفاده می کنم.
وی حضور خانواده ها در سالن های ورزشی را زمینه ایجاد فرهنگ کارهای گروهی و ورزش های تیمی عنوان کرد و افزود: اگر فرهنگ کارهای گروهی در جامعه با کارهایی مشابه تشویق ورزشکاران ایجاد نشود چطور باید از یک ورزشکار نوجوان و جوان بخواهیم در قالب یک تیم بازی کند و برای موفقیت تیمی تمام توان خود را به کار گیرد.
نایب رئیس زنان فدراسیون هندبال با بیان اینکه در سال های اخیر ایران در رشته های تیمی و توپی توفیقات بیشتری داشته است، ادامه داد: خانواده از جمله زنان و دختران به عنوان بخشی از یک خانواده در سال های پس از انقلاب در سالن های ورزشی حضور داشتند و تیم های ورزشی را در کنار سایر اقشار تشویق کردند و این مساله تاثیر بسزایی در روند شکل گیری فرهنگ کارهای جمعی و تیمی بوده و هست.
وی خاطر نشان کرد: از محاسن ورزش و توسعه فعالیت های ورزشی پر کردن اوقات فراغت خانواده هاست تا ضمن حضور در یک فضای سالم، انگیزه و گرایش کودکان ونوجوانان اعم از دختر و پسر برای آغاز فعالیت های ورزشی که سلامت فرد را ارتقا می بخش نیز ایجاد شود.
نوری گفت: باید حساسیت ها را کم و کمتر کنیم و با فراهم کردن بستر ، پله پله راه را برای حضور خانواده ها در ورزشگاه ها و سالن های ورزشی فراهم کنیم.
به گفته نوری، خیلی زود همان اتفاقی که در بسکتبال و سالن این رشته با حضور خانواده ها شکل گرفت در سالن های هندبال شاهد آن خواهیم بود.
«صدیقه کعبی زاده» نایب رئیس زنان فدراسیون والیبال نیز در خصوص حضور زنان در سالن های ورزشی و ورزشگاه ها گفت: «فریبا محمدیان» معاون وزیر ورزش در امور بانوان با جدیت این مساله را دنبال می کنند و البته این مساله از سوی معاونت فرهنگی وزارت ورزش و جوانان در حال پیگیری است.
وی ادامه داد: بیش از نیمی از جمعیت کشور را زنان تشکیل می دهند که حضور زنان در فضاهای ورزشی یک مطالبه عمومی در چارچوب حقوق شهروندی است .
این فعال ورزشی خاطر نشان کرد: همه خاطره حضور زنان و خانواده ها در سالن های والیبال را بخاطر دارند و این حضور همیشه در سایه آرامش و رعایت موازین و ارزش های اسلامی صورت گرفت.
کعبی زاده با یادآوری اینکه فضای فرهنگی سالن های ورزشی با حضور زنان قطعا بهتر خواهد بود، گفت: فراهم کردن شرایط لازم از جمله امکانات عمومی و ایجاد مسیرهای ورود و خروج مجزا با حمایت فدراسیون ها و نهادهای نظارتی می تواند امکان برگشت دوباره زنان به سالن های ورزشی را فراهم کند.
وی ادامه داد: ما فرهنگ و ارزش هایی داریم که باید به آن پایبند باشیم و همه ما می توانیم با رعایت ارزش ها و چارچوب های موجود مطالبات خود را دنبال کنیم و قطعا نظام و دولت نیز برای تحقق این مطالبات زمینه را فراهم خواهند کرد.
برای آگاهی از آخرین اخبار ورزش ایران و جهان با کانال ایرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شوید.
ورزشی **1828**1368

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/35394/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

چطور افکار مزاحم را از ذهنتان بیرون کنید

استرس ات را بکُش

چگونه می توان در ذهن دیگران ماندگار شد؟

دستورالعمل مولانا برای تغییر فوری!

حواس پرتی و علل آن و راهکارهایی برای جلوگیری از آن

متداول‌ترین عوامل ایجاد استرس

«با کلاس» هستید؟ یا «با کلاس نما»؟

ابزاری خطرناک در دست نوجوان شما!

وقتی با افسردگی پیر می شویم!

چرا تنبل‌ها موفق ترند؟

17 خطایی که در زندگی با آن روبرو هستید

چگونه باهوش تر باشیم؟

همدلی با دیگران چه مزایایی در زندگی ما دارد؟

دلایل حواس پرتی چیست و چگونه می توان جلوی آن را گرفت؟

چگونه تمرکز مغزی و حافظه را به طور طبیعی تقویت کنیم؟

6 مانع موفقیت کسب و کار در منزل

یکی از علل افسردگی در زنان ، اختلاف حقوق آنها با مردان است؟!

پنج گام برای مدیریت خشم

اگر این روزها روزهای پر مشغله داشتید مغزتان را استراحت دهید

جذابیت زنانه در دهه چهارم زندگی

تاثیر مشکلات خانوادگی بر آینده فرزندان

دختران افسردگی را از مادر به ارث می برند یا پدر؟!

شوهرم چند وقتی است همسر موقت دارد!!

کم رویی چیست و راههای مبارزه با کمرویی کدامند؟

علت دعوا کردن و یادگیری اصول دعوا کردن

ویژگی‌های خانواده سالم و ناسالم

با همسایه فضول چطور برخورد کنیم

چطور طبق درآمد تان زندگی کنید

ازدواج کرده ام ولی پدر و مادرم خبر ندارند!!

من همینم که هستم!

اضطراب شدید خود را چگونه درمان کنیم

دلایل آرایش کردن نوجوانان و چگونگی برخورد با آن

راهکارهایی برای همراه کردن مردان در خرید نوروزی

مهارت‌های برقراری ارتباط موثر با مشتری

7 دلیل تنها ماندن دختران

علت پرخاشگری و بی صبری ما چیست و چگونه موجب کاهش عمر می شود؟

مزایای یادگیری زبان جدید چیست؟

7 روش برای اینکه دیگر چیزی را فراموش نکنید

با خانواده خودم مسافرت برویم یا خانواده همسرم؟

دامی برای مردان تنبل

در محل کار؛ درباره این موضوعات صحبت نکنید

نحوه لباس پوشیدن افراد موفق

علت خستگی های روزانه ی ما چیست؟

چرا جوانان از ازدواج فرار می کنند؟ عواقب مجرد ماندن چیست؟

لطفا، بدون اخم و ماشین به خرید بروید

اگر حجم زیاد کاری شما را کلافه کرده و نمی‌توانید شغل‌تان را عوض کنید، بخوانید

چطور با فرزندانمان درباره مواد مخدر صحبت کنیم ؟

شما واقعا زشتید یا خود زشت پندار؟

آسیب هایی که تلفن همراه شما میتواند به زندگیتان بزند

افزایش تمرکز از طریق تقویت حواس پنجگانه